اخبار تکنولوژی

چرا صدای گوشی فقط با هندزفری میاد؟

چرا صدای گوشی فقط با هندزفری میاد؟

نحوه رفع مشکل اسپیکر در گوشی های اندرویدی

گاهی اوقات ممکن است ناگهان متوجه شوید که اسپیکر گوشی هوشمند شما صدا را پخش نمی کند و شاید مشکلی وجود داشته باشد! به نظر شما علت این مشکل چیست و چگونه می توانیم آن را حل کنیم؟ در این مقاله قصد داریم نحوه رفع مشکل اسپیکر گوشی های موبایل اندروید را آموزش دهیم.

مشکل داشتن عملکرد اسپیکر در موبایل و تبلت اندرویدی مشکلی رایج است که گاهی اوقات به پلتفرم سخت افزاری دستگاه مربوط می شود اما خوشبختانه در اکثر موارد مشکل به بی احتیاطی یا نرم افزار و خطا در بهره وری مربوط می شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین صحبت با یکی از دوستان تلفنی یا حتی گوش دادن به موسیقی، ناگهان اسپیکر دستگاه اندرویدی شما دچار مشکل شده و صدایی از آن خارج نمی شود! در این شرایط هر چقدر با دکمه کم و زیاد ولوم رانندگی کنید نتیجه ای نخواهید گرفت! اما علت مشکل اسپیکر در موبایل های اندرویدی چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

اما در موارد نادری ممکن است مشکل مربوط به قسمت سخت افزاری دستگاه باشد، اما عامل دیگری که بیشتر یک عامل نرم افزاری است معمولاً منجر به بروز مشکل در اسپیکر گوشی های موبایل اندرویدی می شود. در این مقاله قصد داریم نگاهی به مراحلی که پس از مواجه شدن با مشکل اسپیکر در گوشی های موبایل اندرویدی باید طی کنید و از این طریق از این مخمصه خلاص شوید، بیاندازیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

آموزش رفع مشکل اسپیکر در گوشی های اندروید

در اغلب موارد به دلایلی که دستگاه به لوازم جانبی دیگری مانند هندزفری بلوتوث یا هدست بلوتوث متصل است، صدای خروجی از بلندگوی تلفن همراه قطع می شود و خروجی صدای تلفن همراه تداخل دارد. حالت. بنابراین، ابتدا بررسی کنید که آیا تلفن همراه اندرویدی شما با ابزارهای دیگری مانند اسپیکر بلوتوث، هدست بلوتوث یا هندزفری بلوتوث همگام شده است یا خیر! اگر دستگاه شما به هر یک از این محصولات متصل است، آن را خاموش کنید و سپس وضعیت عملکرد بلندگوهای گوشی هوشمند خود را تست کنید. احتمالا در این شرایط مشکل حل خواهد شد.

بروز مشکل اسپیکر در موبایل های اندرویدی در بیشتر موارد به بی احتیاطی کاربران و بی توجهی آنها نسبت به مشکلات جانبی مربوط می شود. برای مثال این مشکل در هنگام استفاده از دستبند هوشمند Huawei Tuckband با موبایل اندرویدی برای من پیش آمد. صدای خروجی موبایل در حین مکالمه قطع شد و فکر کردم اسپیکر موبایل اندرویدی من مشکل دارد. اما پس از چند دقیقه و بررسی سریع متوجه شدم که Huawei TuckBand در این تماس شل شده است. این موضوع باعث شد تاک بند هواوی به صورت خودکار به عنوان هندزفری بلوتوث عمل کند و به این ترتیب صدای خروجی از بلندگوی تلفن همراه قطع شود.

نحوه رفع مشکل اسپیکر در گوشی های اندرویدی

اگر گوشی هوشمند شما به هیچ یک از لوازم جانبی متصل نیست و اسپیکر آن مشکل دارد، جای نگرانی نیست. توصیه ما به شما این است که در این شرایط تلفن همراه اندرویدی خود را به اجبار ریستارت کنید. برای این کار کافی است دکمه پاور و کاهش صدا را به طور همزمان حدود ۵ ثانیه نگه دارید. این کار دستگاه شما را مجبور به راه اندازی مجدد می کند. پس از راه اندازی مجدد دستگاه، وضعیت بلندگو را بررسی کنید. در اکثر مواقع مشکل اسپیکر در گوشی های موبایل اندرویدی از این طریق حل می شود چرا که گاهی باگ ها و مشکلات نرم افزاری منجر به چنین مواردی می شود.

اگر بعد از هارد ریست گوشی موبایل شما همچنان با مشکل بلندگو مواجه است، توصیه می کنیم ریست فکتوری را انجام دهید. برای این کار می توانید از منوی تنظیمات دستگاه استفاده کنید یا از طریق حالت ریکاوری دستگاه اندرویدی این کار را شروع کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد نحوه ورود به حالت ریکاوری در دستگاه های مختلف اندرویدی می توانید از مقاله آموزش ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) برای دستگاه های اندرویدی کمک بگیرید. برای انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه از طریق منوی تنظیمات تلفن همراه اندرویدی خود، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید.

سپس در مرحله بعد روی گزینه Backup and reset کلیک کنید.

در نهایت بر روی گزینه Factory Reset کلیک کرده و آن را تایید کنید.

اکنون باید منتظر بمانید تا دستگاه شما به طور خودکار به حالت کارخانه بازنشانی شود. توجه داشته باشید که این کار باعث می شود تا تمامی تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در گوشی موبایل اندرویدی خود را از دست بدهید، اما این اقدام به احتمال زیاد مشکل اسپیکر گوشی موبایل اندرویدی شما را حل خواهد کرد. اگر آنقدر متأسفید که پس از ریست فکتوری دستگاه، مشکل اسپیکر حل نشد، دیگر خبری از بی احتیاطی و باگ نرم افزاری نیست و احتمالاً دستگاه شما از مشکل سخت افزاری مربوط به بلندگو رنج می برد. پس برای رفع مشکل گوشی موبایل اندرویدی خود را به تعمیرگاه های مجرب و مطمئن بسپارید.

نتیجه

در این مقاله همانطور که مشاهده کردید نحوه رفع مشکل اسپیکر در موبایل های اندرویدی را یاد گرفتیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با تلفن های ذکر شده با کارشناسان تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله