اخبار تکنولوژی

کنترل میزان مصرف اینترنت سیم کارت برنامه ها در آیفون (۳ نکته)

مشاهده و کنترل میزان مصرف اینترنت از سیم کارت های آیفون

شما به راحتی می توانید میزان مصرف اینترنت یا داده خود را از هر برنامه ای در آیفون خود مشاهده و بررسی کنید. برای این کار باید مراحل نه چندان سخت را طی کنید. در این مقاله سعی داریم نحوه مشاهده و کنترل مصرف اینترنت از اپلیکیشن های سیم کارت آیفون را بیاموزیم. با ما بمان

شاید استفاده از عبارت “درصد استفاده از اینترنت توسط اپلیکیشن های سیم کارت” چندان صحیح نباشد و بهتر است از عبارت “مصرف داده توسط اپلیکیشن ها” استفاده شود، اما به دلیل محبوبیت این عبارت در بین کاربران، در این مقاله از آن استفاده می کنیم. . هر برنامه ای که بر روی آیفون شما نصب می شود و به نوعی به اینترنت متصل است، مقدار مشخصی از داده یا حجم بسته اینترنت شما را مصرف می کند. خوشبختانه امکان بررسی میزان مصرف اینترنت سیم کارت در آیفون اپل وجود دارد و حتی می توانیم دسترسی اپلیکیشن هایی را که نمی خواهیم به اینترنت وصل شوند روی سیم کارت غیرفعال کنیم.

در نتیجه در این مقاله نحوه مشاهده و کنترل میزان مصرف اینترنت از سیم کارت آیفون و آیپد اپل را به شما آموزش می دهیم. از طریق این قابلیت می توانید مصرف اینترنت سیم کارت خود را بهتر و کارآمدتر کنترل کنید. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید میزان مصرف اینترنت را از اپلیکیشن های سیم کارت در آیفون و آیپد اپل مشاهده و کنترل کنید، این مقاله را دنبال کنید.

با نحوه بررسی و کنترل میزان مصرف اینترنت از سیم کارت در آیفون و آیپد اپل آشنا شوید

برای مشاهده و کنترل میزان مصرف اینترنت از سیم کارت دستگاه خود می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

در مرحله اول به قسمت تنظیمات آیفون خود بروید. روی گزینه Cellular ضربه بزنید. با انتخاب این گزینه صفحه ای باز می شود که لیستی مشابه تصویر بالا و سمت راست به شما نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، ضمیمه این لیست نام برنامه های مختلفی است که از اینترنت روی سیم کارت استفاده می کردند. اگر می خواهید دسترسی هر یک از آنها به اینترنت روی سیم کارت را قطع کنید، کافی است نوار لغزنده سبز رنگ کنار آن برنامه را انتخاب کرده و آن را به حالت غیر فعال تغییر دهید. به این ترتیب برنامه مورد نظر دیگر قادر به تبادل اطلاعات از طریق اینترنت روی سیم کارت نخواهد بود.

در زیر نام هر یک از برنامه های موجود در لیست، میزان مصرف اینترنت هر یک از آنها را مشاهده می کنید. به عنوان مثال، برنامه فیس بوک ما از ۱۷۶ مگابایت استفاده می کند یا برنامه اپ استور آیفون ما از ۱٫۲ گیگابایت اینترنت سیم کارت استفاده می کند، بنابراین دسترسی به اینترنت سیم کارت آن را غیرفعال کرده ایم. توجه داشته باشید که اطلاعات نشان داده شده در این قسمت فقط مربوط به اینترنت روی سیم کارت و اطلاعات آن است و ربطی به اینترنت وای فای ندارد.

برخی از سرویس‌ها در سیستم iPhone یا iPad شما ممکن است داده‌های اینترنت سیم کارت را نیز مصرف کنند. برای بررسی میزان مصرف اینترنت سیم کارت خدمات سیستم آیفون یا آیپد کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

به تنظیمات دستگاه بروید. روی گزینه Cellular ضربه بزنید. لیست برنامه های خاص را به پایین اسکرول کنید و System Services را انتخاب کنید. سپس همانند تصویر بالا، سرویس های سیستم لیستی از میزان مصرف اینترنت سیم کارت شما را مشاهده می کنند. حجم مشخص شده کل مدت زمانی را که آیفون یا آیپد خود را مصرف کرده اید نشان می دهد. اگر می خواهید میزان مصرف اینترنت سیم کارت خود را از سرویس های سیستمی و همچنین برنامه ها بازنشانی کنید و بعد از مدتی آن را بررسی کنید، می توانید به روشی که در زیر توضیح می دهیم این کار را انجام دهید.

اطلاعات استفاده از اینترنت سیم کارت آیفون، خدمات سیستم و برنامه ها را بازنشانی کنید

اگر می خواهید میزان مصرف اینترنت سیم کارت توسط سرویس ها و برنامه های سیستم آیفون برای مدت زمان مشخصی را بررسی کنید، باید داده های فعلی را ریست کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات دستگاه بروید. روی گزینه Cellular ضربه بزنید. در لیست برنامه ها، به پایین بروید و گزینه آبی Reset Stats را در پایین صفحه انتخاب کنید. به این ترتیب تمامی اطلاعات موجود مربوط به میزان مصرف اینترنت سیم کارت توسط سرویس های سیستمی دستگاه شما ریست می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نحوه مشاهده و کنترل میزان مصرف اینترنت سیم کارت آیفون و آیپد اپل را بیاموزیم. همچنین روش بررسی میزان مصرف اینترنت سیم کارت از سرویس های سیستم آیفون و ریست دیتا نیز آموزش داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا