اخبار تکنولوژی

وقتی گوشی تو اب افتاد چکار کنیم نی نی سایت (۱۰ قدم تا نجات موبایل)

بسیاری از مردم فکر می کنند که تعمیر تلفن همراه آسیب دیده یا آسیب دیده در آب غیرممکن است، اما باید بدانید که این درست نیست. و بارها دیده می شود که گوشی های آسیب دیده از آب تعمیر می شوند و همچنان کار می کنند. در این مقاله ۱۰ مرحله برای تعمیر تلفن همراه آسیب دیده از آب را به شما آموزش می دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

وقتی گوشی تو اب افتاد چکار کنیم؟

اکثر مردم فکر می کنند که تعمیر گوشی های آسیب دیده از آب امکان پذیر نیست، این یک ایده رایج اما اشتباه است. با توجه به اینکه موبایل جزء قطعات حساس و الکترونیکی است، نباید با آب تماس داشته باشد. آب رسانا است و می تواند صدمات جبران ناپذیری به گوشی وارد کند، اما در صورت برخورد با گوشی های آسیب دیده از آب با آگاهی و آگاهی لازم، امکان تعمیر آنها وجود خواهد داشت. البته ما ادعا نمی کنیم که هر گوشی آسیب دیده در اثر آب ۱۰۰ درصد قابل تعمیر است، اما پیشنهاد می کنیم شانس خود را برای تعمیر آن از دست ندهید.

در این مقاله نحوه محافظت و تعمیر گوشی آسیب دیده از آب را در ۱۰ مرحله به شما آموزش می دهیم. اگر گوشی شما در آب افتاد، این ۱۰ مرحله را دنبال کنید تا آن را تعمیر کنید یا شانس خود را برای تعمیر و زنده شدن افزایش دهید! اگر در مورد هر یک از مراحل ذکر شده سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

موارد ضروری برای تعمیر گوشی آسیب دیده از آب!

ابتدا در حالی که ۱۰ مرحله مورد نیاز را توضیح می دهیم، مهم ترین نکته در مورد تعمیر گوشی آسیب دیده از آب را مورد بحث قرار می دهیم. مهم ترین نکته ای که در این مورد باید به آن توجه کرد سرعت عمل است! اگر گوشی شما به هر دلیلی با آب تماس پیدا کرد، باید در اسرع وقت آن را از آب خارج کنید و مراحلی که توضیح می دهیم را با دقت دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، هرچه زودتر مراحل توضیح داده شده را دنبال کنید، بهتر می توانید گوشی آسیب دیده از آب خود را ذخیره و تعمیر کنید، و هر چه این مراحل را بیشتر به تأخیر بیندازید، شانس کمتری برای صرفه جویی در گوشی آسیب دیده از آب خواهید داشت. پس مراحل را با دقت دنبال کنید.

کارهایی که هرگز نباید انجام دهید!

اگر گوشی شما با آب تماس پیدا کرد، چند کار وجود دارد که نباید انجام دهید! با انجام این کارها، می توانید احتمال نجات و تعمیر گوشی آسیب دیده خود را به حداقل برسانید. کارهایی که در این شرایط نباید انجام داد به شرح زیر است:

  • گوشی رو روشن نکن!
  • کلیدهای فیزیکی گوشی را فشار ندهید!
  • گوشی را برای خارج کردن آب از داخل تکان ندهید و تا حد امکان ثابت نگه دارید.
  • گوشی را در کانال های مختلف اشتباه نگیرید.
  • آرام باشید و بدون استرس گوشی را بردارید.

با رعایت موارد فوق می توانید به راحتی و به سرعت اوضاع را کنترل کرده و گوشی خیس شده را نجات دهید.

۱۰ گام برای نجات و تعمیر گوشی آسیب دیده از آب

اگر گوشی شما به دلایلی در آب افتاد، می توانید مراحل این قسمت را برای نجات و تعمیر گوشی خود دنبال کنید. به یاد داشته باشید که سرعت کار شما در انجام این مراحل بسیار مهم است.

مرحله اول: باتری را بردارید/گوشی را خاموش کنید

اگر گوشی شما داخل آب افتاد باید آن را از آب خارج کرده و بدون دست زدن به کلیدهای فیزیکی گوشی را خاموش کنید. سعی نکنید با فشار دادن کلیدهایی مانند دکمه هوم صفحه نمایش را روشن کنید و تست کنید که آیا گوشی همچنان کار می کند یا خیر! این می تواند باعث شود که شما به طور کامل گوشی خود را از بین ببرید! اگر باتری گوشی شما قابل تعویض نیست، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا تلفن خاموش شود یا اگر تلفن شما به طور خودکار خاموش شود. می توانید از این مرحله بگذرید.

مرحله دوم: سیم کارت و کارت حافظه را بردارید

سیم کارت و کارت SD را از گوشی خود خارج کنید.

مرحله ۳: باتری را جدا کنید

درب پشت گوشی را بردارید و باتری آن را بردارید. اگر گوشی شما از جمله گوشی هایی است که باتری آن قابل جدا شدن نیست، این مرحله را رد کنید.

مرحله چهارم: گوشی را خشک کنید

با توجه به اینکه سرعت در تعمیر گوشی های آسیب دیده از آب ضروری است، پیشنهاد می کنیم سریعا شروع کنید. سطح گوشی را با دستمال مناسب پاک کنید و کاملا تمیز کنید تا رنگ آبی روی قسمت های مختلف گوشی باقی نماند.

مرحله پنجم: قطعات سخت افزاری داخل گوشی را خشک کنید

گوشی را باز کنید، اگر به جاروبرقی یا جاروبرقی دسترسی دارید، از آن برای خشک کردن آب کانال های مختلف گوشی مانند جک هدفون، شیار سیم کارت، حافظه SD و سایر قسمت ها استفاده کنید. برای از بین بردن آب و رطوبت از سخت افزار گوشی، سخت افزار گوشی را با وسیله ای مناسب مانند بخاری یا سشوار گرم کنید یا گوشی را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. سعی کنید تمام آب موجود در درزهای مختلف گوشی خشک شود. مراقب باشید در حین انجام این کار به سخت افزار دستگاه آسیب نرسانید.

مرحله ششم: گوشی را ببندید و در کیسه برنج قرار دهید

پس از خارج کردن تمام آب از قسمت های سخت افزاری گوشی خود، گوشی را دوباره ببندید. مراقب باشید گوشی را برای تست روشن نکنید. در حالی که گوشی خاموش است، آن را در کیسه ای از برنج نپخته قرار دهید، برنج جاذب رطوبت است و می توانید از آن برای حذف تمام رطوبت و آب باقی مانده در گوشی استفاده کنید.

مرحله هفتم: قرار دادن گوشی در کیسه برنج به مدت ۲۴ ساعت

قاب برنجی که انتخاب می‌کنید باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که به طور کامل تلفن همراه شما را در خود جای دهد و حداقل ۲۴ ساعت داخل آن بماند تا شانس شما برای تعمیر تلفن همراه شکسته افزایش یابد.

مرحله ۸: گوشی را از کیسه برنج خارج کنید

بعد از یک تا دو روز موبایل خود را از کیسه برنج خارج کرده و پس از قرار دادن باتری و سیم کارت آن را روشن کنید. گوشی شما به احتمال زیاد روشن می شود و مانند روز اول کار می کند! توجه داشته باشید که احتمال نجات گوشی آسیب دیده از آب هرگز ۱۰۰ درصد نیست، زیرا آب رسانای الکتریکی است و تماس با قطعات سخت افزاری گوشی به خصوص برد مدار دستگاه باعث اتصال کوتاه می شود و به سرعت می تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. اما هرگز ناامید نشوید و حداقل یک هودی را امتحان کنید. باتری را وصل کرده و قاب پشتی گوشی را قرار دهید. سپس موبایل را روشن کنید.

مرحله ۹: گوشی را به شارژر وصل کنید

اگر تلفن شما روشن نمی شود، آن را به شارژر وصل کنید. این احتمال وجود دارد که آب وارد شده به گوشی و تماس آن با باتری دستگاه باعث آسیب رساندن به باتری شده باشد.

مرحله ۱۰: تلفن ثابت را روشن کنید

گوشی را دوباره روشن کنید. اگر گوشی شما روشن شد به این معنی است که مراحل خشک شدن و تعمیر گوشی شما تمام شده است اما در صورت روشن نشدن باید راه حل مناسب تری را در نظر بگیرید که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

اگر با انجام ۱۰ مرحله بالا نمی توانید گوشی آسیب دیده از آب خود را نجات دهید، باید گوشی را به یک تعمیرگاه مجرب و قابل اعتماد بسپارید. ممکن است تنها قسمت خاصی از گوشی در اثر تماس با آب آسیب ببیند و از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند. در این شرایط مشکل گوشی با تعویض قطعه حل خواهد شد.

در این مقاله به شما آموزش داده ایم که چگونه در ۴ مرحله آنی گوشی موبایل آسیب دیده از آب را تعمیر کنید. پیشنهاد می کنیم در صورت تماس گوشی با آب، تمامی مراحل را طی کرده و در صورت روشن نشدن گوشی، آن را به یک سرویس مجرب و مطمئن بسپارید. اگر سوال یا ابهامی دارید، لطفا با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله