اخبار تکنولوژی

آموزش انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD در اندروید (۲ نکته مهم)

آموزش انتقال برنامه ها و فایل ها به رم

یکی از قابلیت های سیستم عامل اندروید امکان انتقال برنامه ها یا اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه و همچنین فایل هایی مانند موسیقی، عکس، فیلم و سایر فایل ها از حافظه داخلی دستگاه به کارت حافظه SD می باشد. در این مقاله نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها به کارت حافظه SD اندروید را به شما آموزش می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی و رم SD در اکثر گوشی های اندرویدی به چشم می خورد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا فضای ذخیره سازی اطلاعات خود را با اتصال رم SD به تلفن یا تبلت اندرویدی خود گسترش دهید. به عنوان مثال، اگر ظرفیت حافظه داخلی گوشی ۱۶ گیگابایت است، می توانید با اتصال رم SD، فضای ذخیره سازی دستگاه همراه خود را چندین رتبه افزایش دهید. به طور پیش‌فرض، گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های اندرویدی فضای جداگانه‌ای را برای ذخیره فایل‌های مختلف برای رم SD متصل به دستگاه هوشمند در نظر می‌گیرند. در این حالت، فایل های ذخیره شده در دستگاه هوشمند را می توان جدا از فایل های ذخیره شده در کارت SD شناسایی کرد. با این حال، گوگل در اندروید ۶٫۰ فضای ذخیره سازی خارجی و داخلی گوشی را با طراحی قابلیتی به نام ذخیره سازی تطبیقی ​​و ارائه یک پارتیشن به کاربر یکپارچه کرد. اما به طور کلی و به صورت پیش فرض در تبلت ها و گوشی های اندرویدی این دو حافظه با فضای ذخیره سازی مجزا قابل مشاهده هستند.

بنابراین، خرید و اتصال رم SD به دستگاه اندرویدی شما می تواند از پر شدن سریع حافظه داخلی محدود دستگاه شما جلوگیری کند. اما مشکل کاربران وجود برنامه ها و اپلیکیشن های فراوان در حافظه داخلی دستگاه است که امکان پر شدن حافظه داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

این همچنین در مورد فایل های موسیقی، عکس، متن و غیره صدق می کند. بنابراین نیاز به روشی وجود دارد که به وسیله آن بتوان این برنامه ها و فایل های مختلف ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی اندروید را به کارت SD منتقل کرد. خوشبختانه این ویژگی از طریق شرکت های سازنده دستگاه های تلفن همراه هوشمند طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است. در زیر نحوه انجام این روش و انتقال برنامه ها و فایل ها به کارت حافظه SD به شما آموزش داده می شود. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام پس از مطالعه روش آموزشی می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان واحد پشتیبانی ما در تماس باشید و از کارشناسان ما راهنمایی دقیق دریافت نمایید. با ما بمان.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

نحوه انتقال برنامه های اندروید به کارت حافظه SD در سیستم عامل اندروید

ابتدا با روش انتقال برنامه ها به کارت حافظه SD شروع می کنیم. توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است برخی از برنامه ها یا برنامه های اندروید به دلایل خاصی نتوانند به کارت حافظه SD منتقل شوند. اما در بسیاری از موارد انتقال برنامه ها از حافظه داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی به کارت حافظه SD با انجام مراحل به ترتیب داده شده به راحتی انجام می شود.

برنامه ها و فایل ها را به کارت حافظه انتقال دهید SD

ابتدا باید به قسمت تنظیمات گوشی یا تبلت اندرویدی خود بروید از لیست موجود در قسمت تنظیمات، گزینه app را در دستگاه خود انتخاب کنید. این بخش لیستی از برنامه ها یا برنامه های نصب شده بر روی دستگاه شما را نمایش می دهد. تب های مختلفی در بالای صفحه وجود دارد. در تب Downloads می توانید نام برنامه هایی را که دانلود کرده اید مشاهده کنید. علاوه بر این، مکان ذخیره شده برنامه ها نشان داده شده است. تب در حال اجرا اطلاعاتی درباره تعداد و نام برنامه های در حال اجرا بر روی دستگاه نمایش می دهد. توصیه می کنیم وضعیت برنامه های موجود در تلفن را بررسی کنید. در این قسمت امکان مشاهده و بررسی تمامی برنامه ها یا اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه وجود دارد.

انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD

ابتدا باید برنامه ای را که می خواهید به کارت حافظه SD منتقل کنید از لیست برنامه ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما برنامه موسیقی آمازون را انتخاب کردیم. اگر گزینه انتقال به SD فعال باشد، می‌توانید با ضربه زدن روی آن برنامه را با موفقیت به کارت حافظه اصلی منتقل کنید. در غیر این صورت (در صورت فعال نبودن این گزینه) امکان انتقال برنامه وجود ندارد. پس از زدن گزینه انتقال به کارت حافظه SD، باید مدتی صبر کنید تا دستگاه تمامی فایل ها و اطلاعات مربوط به برنامه را از حافظه داخلی گوشی به حافظه SD منتقل کند. تکرار این مراحل برای انتقال همه برنامه ها به کارت حافظه ضروری است. به این ترتیب می توانید با موفقیت برنامه ها را از حافظه داخلی گوشی اندروید به کارت حافظه SD انتقال دهید.

نحوه انتقال فایل های موسیقی، ویدئو، عکس و موارد دیگر کارت حافظه SD در دستگاه های هوشمند اندرویدی

قبل از اقدام به انتقال فایل های ذکر شده از حافظه داخلی گوشی به کارت حافظه SD، لازم است از وجود گزینه خاصی در گوشی یا تبلت خود مطلع شوید. اکثر دستگاه‌های اندرویدی گزینه‌ای به نام انتقال داده به کارت SD دارند که به شما امکان می‌دهد تمام موسیقی، فیلم، عکس و موارد دیگر را به راحتی انتقال دهید. فایل ها از حافظه داخلی دستگاه به کارت حافظه خارجی. پس از بررسی وجود این گزینه در دستگاه هوشمند خود و اطمینان از کارکرد آن، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید. سپس گزینه Storage را انتخاب کنید در این قسمت باید گزینه ای به نام Data Transfer وجود داشته باشد. با زدن این گزینه ممکن است از شما خواسته شود که نوع فایل هایی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید. این فایل ها می توانند شامل عکس، فیلم، موسیقی و غیره باشند. پس از انتخاب نوع فایل مورد نظر، با انتخاب گزینه انتقال، فرآیند انتقال فایل ها به کارت حافظه SD آغاز می شود و باید تا پایان این فرآیند منتظر بمانید.

برخی از تبلت ها و تلفن های اندرویدی ممکن است گزینه ای برای انتقال داده به کارت SD نداشته باشند. در این شرایط کار کمی سخت است و باید از کامپیوتر به عنوان واسطه استفاده کرد. این کامپیوتر می تواند یک سیستم عامل ویندوز یا مک بوک باشد. در این شرایط، دستگاه اندرویدی خود را از طریق کابل میانی به رایانه متصل کرده و پس از بازکردن قفل صفحه نمایش دستگاه، اجازه دهید ارتباط بین رایانه و دستگاه شما برقرار شود. پس از شناسایی دستگاه های دستگاه توسط کامپیوتر، با مراجعه به قسمت My Computer یا This PC Windows در سیستم عامل ویندوز، می توانید دستگاه جدیدی را با همان نام دستگاه هوشمند خود مشاهده کنید. هنگام ورود دو درایو را مشاهده می کنید که یکی به حافظه داخلی دستگاه و دیگری به کارت حافظه اصلی متصل است.

حال با چرخش به دستگاه یا پارتیشن مربوط به حافظه داخلی دستگاه، موزیک، عکس، فیلم و … را انتخاب و برش دهید. فایل های مورد نظر شما سپس به پارتیشن مورد نظر در درایو SD رفته و فایل های مورد نظر را در آنجا قرار دهید. این قرارگیری با کلیک راست و انتخاب گزینه امکان پذیر است. این مرحله را تکرار کنید تا تمام فایل های شما منتقل شوند

نتیجه

در این مقاله نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها از حافظه داخلی دستگاه به کارت حافظه SD توضیح داده شده است. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص انتقال برنامه ها از حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان در ارتباط باشید و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا