اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی رمزهای عبور را فاش می‌کند

هوش مصنوعی رمزهای عبور را فاش می‌کند

محققان با استفاده از میلیون ها رمز عبور فاش شده و قدرت یک مدل زبان بزرگ، یک ربات حدس دهنده رمز عبور ایجاد کردند.

به گزارش فارس به نقل از Decrypt، محققان از قدرت مدل زبان بزرگ GPT-2 برای توسعه مدل حدس رمز عبور استفاده کردند. این مدل بر روی مجموعه ای از رمزهای عبور فاش شده از هک ها آموزش داده شده است.

 

نوآوری این مدل نه تنها در امکان پیش بینی، بلکه در شیوه منحصر به فرد ایجاد آن نیز نهفته است. برخلاف مدل‌های قبلی که رمزهای عبور را به‌عنوان کل اشیاء تولید می‌کردند، این مدل از یک استراتژی نمونه‌گیری پیشرونده استفاده می‌کند که رمزهای عبور کاراکتر به کاراکتر تولید می‌کند.

 

خالق آن، جاوی راندو، ادعا کرد که PassGPT می‌تواند رمزهای عبور نامرئی را ۲۰ درصد بهتر از مدل‌های شبکه متخاصم مولد پیشرفته (GAN) حدس بزند.

 

راندو همچنین خاطرنشان کرد که رمزهای عبور تولید شده توسط PassGPT منحصر به فرد هستند زیرا می توان از آنها برای درک حدس پذیری رمز عبور استفاده کرد و از این توانایی برای تجزیه و تحلیل آسیب پذیری های رمز عبور استفاده کرد.

یافتن رمزهای عبور غیرانگلیسی برای ابزارهای مبتنی بر فرهنگ لغت دشوار است، اما PassGPT الگوها را در چندین زبان یاد می گیرد. این مدل همچنین توانایی خود را در حدس زدن رمزهای عبور جدید که بخشی از مجموعه داده آن نیستند، ثابت کرده است.

 

به طور خاص، مدل های زبان بزرگ مانند PassGPT را می توان با استفاده از مجموعه داده های مختلف برای برنامه های خاص سفارشی کرد. به عنوان مثال، گوگل در حال آموزش یک مدل زبان هوش مصنوعی بزرگ بر اساس داده های پزشکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا