اخبار تکنولوژی

غیر فعال کردن اتوماتیک سیم کارت زمان اتصال به Wifi

غیرفعال کردن خودکار سرویس سیم کارت هنگام اتصال به Wi-Fi

شاید به دلایل خاصی که در ادامه توضیح داده خواهد شد، ممکن است بخواهید به محض اتصال دستگاه اندرویدی خود به شبکه وای فای، سیم کارت دستگاه و خدمات مرتبط با آن را غیرفعال کنید. هدف از این مقاله آموزش روشی برای غیرفعال کردن خودکار خدمات سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای است.

بدون شک شما نیز برنامه هایی مانند واتس اپ، تلگرام، وایبر و … را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده اید. برخی از این برنامه ها علاوه بر ارائه قابلیت ارسال پیامک، امکان برقراری تماس رایگان از طریق اینترنت را نیز فراهم می کنند. با استفاده از این روش می توانید در بسیاری از موارد هزینه سیم کارت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اگر به خاطر داشته باشید تا چند سال گذشته مردم برای تبادل پیامک از سرویس پیام کوتاه یا سیم کارت اس ام اس استفاده می کردند اما اکنون از اپلیکیشن هایی مانند تلگرام، وایبر و غیره استفاده می کردند. با ارائه خدمات پیام رسان اینترنتی کاملا جایگزین روش سنتی شده است. اس ام اس ارسال شد.

حالا که می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند وایبر، اسکایپ و … هزینه تماس های اینترنتی رایگان را پرداخت کنید، چرا از خدمات گران قیمت سیم کارت استفاده کنید؟ بسیاری از مردم زمانی که به اینترنت و شبکه وای فای دسترسی دارند می خواهند تمام تماس های خود را از طریق ارائه دهندگان خدمات صوتی و تماس برقرار کنند. در این شرایط سیم کارت شما تقریباً هیچ عملکردی ندارد و سیگنال های آن تنها انرژی باتری دستگاه را مصرف می کند. بنابراین، ممکن است برای شما جالب باشد که روشی ایجاد کنید تا به محض اتصال به شبکه وای فای، تمام سرویس های سیم کارت به طور خودکار غیرفعال شود. با استفاده از این روش می توان مصرف باتری دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

خوشبختانه اپلیکیشن یا برنامه ای عالی برای سیستم عامل اندروید در این زمینه ساخته شده است. برنامه مورد نظر RadioControl نام دارد. هنگامی که دستگاه اندرویدی شما به شبکه وای فای متصل است، این برنامه به طور خودکار تمام خدمات سیم کارت را متوقف می کند. البته این برنامه برای انجام این عملیات نیاز به دسترسی روت دارد، بنابراین اگر می خواهید از برنامه RadioControl برای تنظیم خودکار اتصالات دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید، گوشی یا تبلت شما باید روت شده باشد. همچنین سیستم عامل دستگاه اندروید شما باید حداقل اندروید ۵٫۰ آب نبات چوبی باشد تا از این برنامه و خدمات آن بهره مند شوید. اپلیکیشن RadioControl عملکرد بسیار دقیقی دارد و استفاده از آن در کاهش مصرف باتری بسیار موثر است. هدف این مقاله آموزش نحوه استفاده از این برنامه و روش ویژه آن برای غیرفعال کردن خودکار خدمات سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای است. در صورت داشتن سوال در مورد هر یک از بخش ها و موارد توضیح داده شده می توانید با کارشناسان مربوطه در تلفن های ذکر شده تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

آموزش روشی برای غیرفعال کردن خودکار خدمات سیم کارت به محض اتصال به شبکه Wi-Fi

به طور کلی، استفاده از برنامه RadioControl یک فرآیند بسیار ساده است. برای استفاده از این برنامه و ایجاد بستری برای غیرفعال کردن خودکار خدمات سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

ابتدا باید برنامه RadioControl را از گوگل پلی استور دانلود کرده و بر روی دستگاه اندرویدی مورد نظر خود نصب کنید. از طریق لینک زیر می توانید این برنامه را دانلود کنید. (توجه داشته باشید که این برنامه نیاز به روت بودن دستگاه شما دارد. برای اطلاع از روت گوشی خود می توانید مقاله همه چیز درباره روت گوشی های اندرویدی را مطالعه کنید).

پس از نصب برنامه مورد نظر بر روی دستگاه اندرویدی خود، آن را اجرا کرده و گزینه Grant را انتخاب کنید تا به آن برنامه دسترسی روت کنید. سپس به دفترچه راهنمای اصلی این برنامه خواهید رسید که شامل ۳ صفحه است. انگشت خود را روی صفحه نمایش دستگاه قرار داده و به سمت چپ بلغزانید تا این راهنمای اولیه ناپدید شود و محیط اصلی برنامه RadioControl نمایش داده شود.

زمانی که صفحه اصلی برنامه مورد نظر نمایش داده شد، ابتدا گزینه RadioControl را فعال کنید. این گزینه باید به RadioControl is Enabled تغییر کند. با فعال کردن این گزینه، هر زمان که دستگاه اندرویدی شما به شبکه وای فای متصل شود، خدمات سیم کارت آن به طور خودکار غیرفعال می شود و حالت هواپیما برای سیم کارت فعال می شود. اما اگر می خواهید برای برخی از شبکه های وای فای استثنا قائل شوید و با اتصال به آنها خدمات سیم کارت دستگاه را غیرفعال نکنید، راه حل پیش روی شما چیست؟

برنامه RadioControl این قابلیت را دارد که برای شبکه های Wi-Fi منحصر به فرد استثنا قائل شود. به عبارت دیگر، در مدت فعال بودن این برنامه، هنگام اتصال به شبکه های وای فای که برای آنها استثنا قائل شده اید، خدمات سیم کارت شما قطع نمی شود. برای این کار وارد قسمت Settings برنامه RadioControl شده و گزینه Network Settings را انتخاب کرده و نوار لغزنده شبکه هایی را که می خواهید از لیست حذف کنید را روشن کنید. به این ترتیب، وقتی به این شبکه‌های Wi-Fi متصل می‌شوید، برنامه RadioControl خدمات سمی را روی کارت شما غیرفعال نمی‌کند.

در برخی شرایط، باید Wi-Fi Calling را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید تا در صورت عدم وجود سرویس سیم کارت، بتوانید تماس Wi-Fi برقرار کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید و به قسمت تماس بروید. در این قسمت احتمالا گزینه ای به نام Wi-Fi Calling وجود دارد که باید آن را وارد کرده و ویژگی مربوطه را فعال کنید.

توجه داشته باشید که نحوه فعال سازی قابلیت Wi-Fi Calling در گوشی های اندرویدی برندهای مختلف به صورت متفاوتی انجام می شود. اگر در مورد نحوه فعال کردن این عملکرد در دستگاه خود یا عملکرد برنامه RadioControl سؤالی دارید، می توانید از طریق تلفن های موجود با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا