اخبار تکنولوژی

از قابلیت جدید گوگل مپ اطلاعی دارید؟

در اواخر سال ۲۰۲۱، گوگل ویژگی جدیدی را به برنامه Google Maps خود اضافه کرد.

در اواخر سال ۲۰۲۱، گوگل ویژگی جدیدی را به برنامه Google Maps خود اضافه کرد. با استفاده از این ویژگی، رانندگان می توانند علاوه بر سریع ترین مسیر به مقصد، مسیری را که کمترین آلودگی را ایجاد می کند، انتخاب کنند. گوگل اکنون آماری را منتشر کرده است که نشان می دهد از آن تاریخ تاکنون، این ویژگی از ورود ۱٫۲ میلیون تن دی اکسید کربن به جو جلوگیری کرده است.

برای درک بهتر، این میزان کاهش دی اکسید کربن مشابه حذف یا نگه داشتن ۲۵۰۰۰۰ خودروی احتراق داخلی از جاده ها و خیابان ها برای یک سال است. رانندگان نیز نقش مهمی در تحقق این آمار ایفا می کنند، زیرا آنها مسیری دوستدار محیط زیست را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده اند.

توانایی جدید گوگل برای کمک به محیط زیست برای اولین بار در آمریکا در دسترس است. اما اکنون کاربران گوگل مپ در کشورهای دیگر مانند کانادا، مصر و ۴۰ کشور اروپایی می توانند از این قابلیت استفاده کنند. بد نیست اشاره کنیم که این ویژگی به کمک یادگیری ماشینی مسیری با کمترین مصرف سوخت را به راننده پیشنهاد می کند.

مکان انتخاب نوع موتور خودرو در نقشه گوگل

جالب اینجاست که رانندگان می توانند نوع موتور خودروی خود را از بین گزینه های بنزینی، دیزلی، هیبریدی و الکتریکی انتخاب کنند. در این صورت الگوریتم های اپلیکیشن گوگل مپ بهینه تر عمل خواهند کرد. به عنوان مثال، این الگوریتم‌ها مشخص کردند که موتورهای دیزلی کمترین آلاینده‌ها را هنگام رانندگی با سرعت بزرگراه دارند و موتورهای هیبریدی در سرعت‌های پایین بهینه‌تر هستند.

اپلیکیشن Google Map دارای ویژگی های ویژه ای برای خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است. این برنامه اطلاعات مفیدی مانند محل ایستگاه های شارژ، نوع پورت و تعداد پورت های موجود و سرعت شارژ را نمایش می دهد.

جلوگیری از تولید ۱٫۲ میلیون تن دی اکسید کربن یک دستاورد بزرگ محسوب می شود. اما این رقم در مقایسه با میزان دی اکسید کربن آزاد شده توسط فعالیت های گوگل بسیار کمتر است. بر اساس آخرین گزارش های مربوط به مشکلات زیست محیطی گوگل، این شرکت در سال ۲۰۲۲، ۱۰ میلیون تن دی اکسید کربن را وارد جو کرده است. این رقم معادل آلودگی ناشی از فعالیت ۲۵ نیروگاه گازی است.

طبق برنامه های گوگل، انتشار گازهای گلخانه ای این شرکت باید تا سال ۲۰۳۰ به نیمی از ارزش فعلی برسد. در سال ۲۰۱۸، این غول اینترنتی ۱۳٫۶ میلیون تن دی اکسید کربن را در جو منتشر کرد. با مقایسه این رقم با آمارهای اخیر، به نظر می رسد که پیشرفت گوگل در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای چندان بالا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا