اخبار تکنولوژی

چگونه یک عبارت را به نقطه خاصی از متن ارجاع دهیم؟

چگونه یک عبارت را به نقطه خاصی از متن ارجاع دهیم؟ معمولا برای توضیح یک کلمه در متن بهتر است از هایپرلینک استفاده کنید و معنی آن را به قسمت های دیگر ارجاع دهید. با این روش دیگر نیازی به توضیح مشکل طولانی در متن نیست، بلکه آن را به قسمتی از صفحه مورد نظر پیوند می دهیم تا خواننده با کلیک بر روی لینک به مفهوم مورد نظر دست یابد.

اکثر وبلاگ نویسان و وب مسترها اغلب از لینک ها استفاده می کنند. استفاده از این روش کاملا متداول و حرفه ای است و باعث یکنواختی محتوا می شود.

بدین ترتیب تنها با نوشتن محتوا در ورد و ایجاد هایپرلینک در ورد به راحتی می توانید متن را از ورد کپی کرده و به صفحات مورد نظر منتقل کنید.

چگونه یک کلمه را در Word به یک صفحه وب پیوند دهم؟

با استفاده از ویژگی هایپرلینک، می توانید به راحتی به یک صفحه وب لینک دهید. ابتدا مقاله مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و صفحه را باز کنید. صفحه را نبندید. به صفحه Word برگردید و عبارت یا کلمه ای را که می خواهید در جدول فهرست کنید برجسته کنید.

روی کلمه یا عبارت مشخص شده کلیک راست کرده و گزینه Link را انتخاب کنید و سپس گزینه Insert Hyperlink را بزنید.

blank

یک صفحه کوچک با موارد مختلف باز می شود. فایل موجود یا صفحه وب را از گزینه های Existing file or web page انتخاب کنید. نوار سفید کوچکی را در پایین پنجره خواهید دید که باید آدرسی را وارد کنید.

blank

به صفحه گوگل برگردید و آدرس سایت را از نوار جستجو کپی کنید، به صفحه لینک ها برگردید و آدرس را در نوار سفید باریک یادداشت کنید. سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده را مشاهده کنید.

چگونه یک عبارت را به نقطه خاصی از متن ارجاع دهیم؟

اگر متنی طولانی می نویسید، بهتر است برخی از قسمت های آن را به هم متصل کنید تا دسترسی و خواندن آن آسان شود. گاهی اوقات یک عبارت یا کلمه در متن مکمل بخشی از متن است، در این شرایط بهتر است عبارت و متن را با پیوند دادن به یکدیگر ارجاع دهیم.

برای اینکه چگونه یک عبارت را به یک متن پیوند دهید، ابتدا باید بر روی آن عبارت کلیک کنید و سپس آن را Bookmark کنید تا از لینک فوق ارسال شود.

blank

سپس به تب Insert در بالای صفحه بروید. بر روی گزینه تیک بزنید. در پنجره ای که باز می شود، یک نام برای نشانک انتخاب کنید و روی Add کلیک کنید.

blank

پس از ایجاد نشانک، قسمتی از متن را که می‌خواهید به آن ارجاع دهید، با استفاده از پیوندهایپرلینک برجسته کنید. با کلیک راست و انتخاب گزینه link و Insert Link پنجره ای باز می شود. گزینه Paste in Document را انتخاب کنید. گزینه بوکمارک ها را در مرکز صفحه باز کنید و روی عنوان انتخاب شده در زیر مجموعه آن کلیک کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید.

چگونه یک عبارت را با یک آدرس ایمیل مرتبط کنم؟

برخی از افراد برای دسترسی بهتر خواننده و ارتباط راحت تر، لینک ایمیل خود را در متن قرار می دهند. ابتدا عبارت مورد نظر را در متن برجسته کنید. کلیک راست کرده و گزینه Link را انتخاب کنید و سپس گزینه Insert Link را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی قسمت پایین سمت چپ آدرس ایمیل کلیک کنید.

blank

اکنون آدرس ایمیلی را که می خواهید دریافت کنید در قسمت آدرس ایمیل تایپ کنید، سپس تایید کنید.

چگونه یک سند جدید با استفاده از یک لینک در Word ایجاد کنیم؟

با استفاده از هایپرلینک می توانیم به راحتی یک سند جدید ایجاد کنیم. مراحلی که در بالا توضیح داده شد را دنبال کنید. یعنی راست کلیک کنید گزینه link را انتخاب کنید و insert link را انتخاب کنید.

در پنجره جدیدی که باز می شود، روی Create a new document کلیک کنید. در مرکز صفحه، نامی را برای اسناد جدیدی که قرار است ایجاد شوند انتخاب کنید و تأیید کنید.

blank

در پایین پنجره باز شده دو گزینه را مشاهده خواهید کرد. Edit New Document Later و Edit New Document Now زمانی استفاده می شود که بخواهیم تغییراتی در متن ایجاد کنیم. با انتخاب گزینه Edit Now و تایید، پنجره ویرایش سند باز می شود.

چگونه یک پیوند را از اسناد Word حذف یا ویرایش کنیم؟

روی لینک مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Remove Hyperlink را انتخاب کنید تا به راحتی حذف شود.

برای ویرایش یک لینک، روی آن کلیک راست کرده و در پنجره باز شده Edit Hyperlink را انتخاب کنید.

blank

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا