اخبار تکنولوژی

علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای در ویندوز ۱۱

علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای در ویندوز ۱۱

علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای در ویندوز ۱۱، مدت کمی از عرضه ویندوز ۱۱ می گذرد اما در این بین کاربران بی شماری به این سیستم عامل دسترسی پیدا کرده اند. البته ویندوز ۱۱ هنوز کامل نیست و مشکلات خود را دارد. به عنوان مثال ممکن است در ویندوز ۱۱ مشکل اتصال وای فای داشته باشید و می خواهیم ۸ راه برای رفع آن به شما معرفی کنیم.

عوامل مختلفی در اتصال کامپیوتر به اینترنت نقش دارند. از روتر گرفته تا درایورها. اگر می دانید برای رفع مشکل باید به کدام قسمت از سیستم خود بروید، رفع آن زمان زیادی از شما نمی گیرد. در زیر به روش های رفع مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ می پردازیم، تا انتها با دیجیاتو همراه باشید.

۱٫ کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید

قبل از رفتن به روش های پیشرفته عیب یابی Wi-Fi، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. به این ترتیب تمامی برنامه ها و فرآیندهای در حال اجرا در پس زمینه که ممکن است تاثیر مخربی بر عملکرد ویندوز ۱۱ داشته باشند، بسته می شوند.

۲٫ تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

اگر راه اندازی مجدد سیستم کمکی نکرد، این بار تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید. با انجام این کار، تمام تنظیمات به حالت پیش فرض باز می گردند. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله ۱: برای باز کردن تنظیمات، کلیدهای Windows و I را فشار دهید. در سمت چپ به تب Network and Internet رفته و در صفحه سمت راست روی گزینه Advanced Network Settings کلیک کنید.

قدم دوم: در زیر بخش More Settings، روی گزینه Network Reset کلیک کنید.

blank

قدم سوم: در پایان روی گزینه Reset now که روبه‌روی عبارت Network reset قرار گرفته، کلیک کنید.

blank

منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد و در نهایت سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل Wi-Fi در ویندوز ۱۱ بررسی شود.

۳. غیرفعالسازی Metered Connection

اگر اینترنت محدودی دارید و می خواهید در مصرف آن صرفه جویی کنید، از اتصال Metered استفاده می کنید. با انجام این کار، برنامه های ویندوز ۱۱ پس از رسیدن به حد مجاز، دیگر به وای فای دسترسی نخواهند داشت که ممکن است بر اتصال وای فای در ویندوز ۱۱ تأثیر بگذارد، بنابراین این حالت را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن حالت Metered Conncection، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله ۱: برنامه تنظیمات را با فشار دادن کلیدهای Windows و I باز کنید و روی زبانه Network & Internet در سمت چپ کلیک کنید. حالا در پنل سمت راست گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

blank

قدم دوم: روی گزینه Properties شبکه مدنظرتان کلیک کنید.

blank

قدم سوم: سوییچ روبه‌روی گزینه Metered Connection را غیرفعال کنید.

blank

۴٫ دیباگر را اجرا کنید

ویندوز ۱۱ مجهز به ابزارهای عیب یابی بسیاری است که به شما امکان می دهد مشکلات سیستم را برطرف کنید، اما چگونه می توان مشکل وای فای ویندوز ۱۱ را با عیب یاب برطرف کرد؟ برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله ۱: روی نماد جستجو در نوار وظیفه کلیک کنید،عبارت troubleshoot settings را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.

blank

قدم دوم: گزینه Other troubleshooters‌ را انتخاب کنید.

blank

قدم سوم: زیر بخش Most frequent، روی گزینه Run روبه‌روی Internet Connections کلیک کنید.

blank

صبر کنید تا عیب یابی Wi-Fi تمام شود و سپس سعی کنید مشکل را برطرف کنید.

۵٫ درایور وای فای را به روز کنید

درایورهای وای فای در ویندوز وظیفه اتصال سیستم شما به اینترنت را بر عهده دارند. اگر ویژگی به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کرده‌اید، به احتمال زیاد از درایورهای قدیمی Wi-Fi استفاده می‌کنید. بنابراین باید آنها را به صورت دستی آپدیت کنید تا مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ برطرف شود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله ۱: روی نماد جستجو در نوار وظیفه کلیک کنید و Device Manager را جستجو کنید. سپس بر روی اولین نتیجه کلیک کنید.

blank

قدم دوم: روی گزینه Network adapters کلیک کرده، روی درایور وای فای راست کلیک کنید و سپس گزینه Update driver را انتخاب نمایید.

blank

سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و درایور Wi-Fi را در ویندوز ۱۱ به روز کنید.

۶٫ درایور وای فای را دوباره نصب کنید

اگر به‌روزرسانی درایورها کمکی نکرد، احتمالاً این درایورها مشکل دارند و برای رفع مشکل Wi-Fi در ویندوز ۱۱ باید درایورها را مجدداً نصب کنید. برای این کار به Device Manager سیستم خود بروید و روی Network adapters کلیک کنید. روی آداپتور Wi-Fi کلیک راست کرده و Uninstall device را انتخاب کنید.

blank

پس از تمیز کردن، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. هنگامی که سیستم بوت می شود، ویندوز به طور خودکار درایورهای Wi-Fi را دوباره نصب می کند.

۷٫ تغییر DNS

اگر با وجود اینکه به شبکه Wi-Fi متصل هستید، باز هم نمی توانید به اینترنت وصل شوید، می توانید DNS یا سیستم نام دامنه رایانه خود را تغییر دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: روی منوی شروع کلیک راست کرده و Windows Terminal (Admin) را از منو انتخاب کنید.

blank

قدم دوم: دستورات زیر را به ترتیب اجرا کنید:
netsh winsock reset

netsh int ip reset

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns
پس از اجرای دستورات بالا، برای اینکه روی سیستم‌تان تاثیر بگذارند، آن را ریستارت کنید.

۸٫ به روز رسانی ویندوز

در نهایت اگر هیچ یک از روش های بالا مشکل شما را حل نکرد، سیستم عامل دستگاه خود را به روز کنید. ممکن است بیلدی که از آن استفاده می کنید با وای فای مشکل داشته باشد و با به روز رسانی آن دیگر با چنین مشکلی مواجه نشوید. برای به روز رسانی سیستم عامل، به قسمت Windows Update در اپلیکیشن Settings بروید.

مشکل وای فای در ویندوز ۱۱ احتمالا با انجام مراحل بالا حل خواهد شد، البته احتمال مشکل سخت افزاری در سیستم شما وجود دارد که در این صورت باید به مرکز خدمات مراجعه کنید، اما اکثر مشکلات نرم افزاری و سخت افزار نیست

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا