اخبار تکنولوژی

آموزش فورس ریستارت، فکتوری ریست در آیفون‌های اپل

آموزش راه اندازی مجدد، بازنشانی کارخانه، پشتیبان گیری و بازیابی اجباری آیفون اپل

در این قسمت سعی داریم اطلاعات کاملی در مورد نحوه استفاده از امکاناتی مانند Force Reboot، Factory Reset، Backup و Restore در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

دستگاه های آیفون اپل محصولات پیچیده ای هستند. کیفیت ساخت آیفون اپل بسیار بالاست اما این امر نمی تواند از بروز خطا یا مشکلات عملکردی در این محصولات جلوگیری کند. به طور کلی، مشکلات عملکردی در هر گوشی هوشمند یا محصولی محتمل است و نمی توان ادعا کرد که هر محصول گوشی هوشمند کاملاً از مشکلات عملکرد مصون است. برای استفاده بهتر از آیفون اپل باید با برخی از ویژگی های اصلی این محصولات آشنا باشید. به عنوان مثال، دانستن ویژگی‌هایی مانند بازنشانی کارخانه به شما کمک می‌کند در صورت مواجهه با خرابی یا یخ زدن ناگهانی دستگاه، مشکل موجود را حل کنید.

از طرف دیگر، باید بدانید که قبل از فروش آیفون خود، باید آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا اطلاعات شخصی شما پاک شود. همچنین بک آپ گیری و بازیابی محتوای آیفون یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید به آن توجه داشته باشید و همیشه از آن استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم توضیحات جامعی در مورد این کیس ها و نحوه استفاده از امکاناتی مانند فور استارت، فکتوری ریست، پشتیبان گیری و بازیابی در آیفون اپل ارائه دهیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و موارد شرح داده شده، می توانید با کارشناسان ما در تلفن های ذکر شده تماس بگیرید. با ما بمان

چگونه آیفون خود را به اجبار ریستارت کنیم؟

انجام یک راه اندازی مجدد اجباری یکی از ویژگی هایی است که شما کاملاً باید با آن آشنا شوید. همانطور که قبلا ذکر شد، آیفون های اپل محصولات باکیفیتی هستند، اما نمی توان ادعا کرد که این محصولات کاملاً از خطا، خرابی یا یخ زدگی مصون خواهند بود. اگر در حین اجرای یک برنامه در آیفون، دستگاه یخ زد یا یخ زد، باید اجباری راه اندازی مجدد کنید. همانطور که از نام این ویژگی پیداست، استفاده از آن باعث راه اندازی مجدد دستگاه می شود.

در برخی موارد مشاهده شده است که آیفون افراد به دلایل خاصی که برای سیستم عامل iOS تعریف شده است به صورت خودکار خاموش می شود و کاربر از طریق دکمه پاور دستگاه نمی تواند دستگاه را روشن کند. در این مواقع اکثر کاربران تصور می کنند که آیفون آنها کاملاً آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نیست، اما جالب است بدانید که گاهی اوقات با یک فور استارت ساده مشکل موجود برطرف شده و آیفون روشن می شود. اما روش ریستارت اجباری آیفون اپل چیست؟

قبل از معرفی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، استفاده از فورس استارت در تمامی نسخه های مختلف آیفون اپل به همین صورت انجام می شد. برای انجام هارد ریست در آیفون های قبلی اپل یعنی. آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس و نسخه های قبلی، مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه های هوم و پاور آیفون خود را همزمان فشار داده و نگه دارید.

هنگامی که لوگوی اپل ظاهر شد، انگشت خود را از هر دو دکمه رها کنید.

پیروی از این مراحل ساده، آیفون شما را مجبور به راه اندازی مجدد می کند. اما راه اندازی مجدد اجباری آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل به طور متفاوتی انجام می شود. برای ریستارت اجباری آیفون ۷ و ۷ پلاس، مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه پاور و دکمه های افزایش و کاهش صدا را همزمان در آیفون خود فشار دهید و نگه دارید.

هنگامی که لوگوی اپل ظاهر شد، انگشت خود را از هر دو دکمه رها کنید.

با انجام مراحل بالا در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس می توانید دستور فور استارت را انجام دهید. راه اندازی مجدد اجباری منجر به از دست رفتن داده های ذخیره شده در دستگاه شما نمی شود. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در تلفن های ذکر شده تماس بگیرید.

چگونه از محتوای آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

تهیه یک فایل پشتیبان از محتویات آیفون اپل بسیار مهم است. با پشتیبان گیری از محتویات دستگاه خود، می توانید هر زمان که بخواهید آن را بازیابی کنید. فایل پشتیبان می تواند اطلاعات را از آیفون قدیمی شما به آیفون جدید منتقل کند و در این زمینه نیز مفید است. اما چگونه از محتوای آیفون نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

به طور کلی، دو راه برای پشتیبان گیری از محتوای اپل آیفون وجود دارد. روش اول که بیشتر در بین ما ایرانی ها رایج است از رابط کامپیوتر و برنامه iTunes استفاده می شود. روش دوم از سرویس ذخیره سازی ابری یا iCloud استفاده می کند که در این صورت نیازی به کامپیوتر یا برنامه رابط نیست. در زیر نحوه بک آپ گیری از محتوای آیفون با هر دو روش ذکر شده را توضیح خواهیم داد.

ما با ایجاد یک فایل پشتیبان با استفاده از iTunes، که نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، شروع می کنیم. برای پشتیبان گیری از محتویات آیفون خود با استفاده از iTunes، مراحل زیر را دنبال کنید:

با استفاده از کابل رابط، آیفون خود را به رایانه میانی که برنامه iTunes روی آن نصب شده است وصل کنید.

اگر پیامی روی صفحه آیفون شما ظاهر شد، گزینه Allow را انتخاب کنید.

اگر برنامه iTunes به طور خودکار در رایانه شروع نمی شود، آن را به صورت دستی شروع کنید.

روی نام آیفون خود کلیک کنید و به قسمت Summary بروید.

اگر می‌خواهید اطلاعات همگام‌سازی شده با Apple Watch و برنامه‌هایی مانند Health و Activity در آیفون شما در فایل پشتیبان ذخیره شود، گزینه Encrypt iPhone Backup را در سمت راست پنجره موجود علامت بزنید.

حال بر روی گزینه Back Up Now کلیک کنید.

با انجام مراحل بالا یک فایل پشتیبان از محتوای آیفون شما در برنامه iTunes تهیه می شود و هر زمان که نیاز داشتید می توانید آن را بازیابی کنید. در بخش های بعدی، اطلاعات جامع تری در مورد نحوه بازیابی فایل پشتیبان ارائه می دهیم.

اما چگونه و با چه روشی می توانید یک فایل پشتیبان از محتوای آیفون خود با استفاده از سرویس iCloud ایجاد کنید؟ استفاده از سرویس iCloud یک راه عالی و آسان برای پشتیبان گیری از محتوای آیفون است. البته برای استفاده از سرویس iCloud باید اکانت iCloud شما حجم مورد نیاز را داشته باشد و با فایل پشتیبان مورد نظر مطابقت داشته باشد در غیر این صورت نمی توانید از این روش استفاده کنید.

همچنین در این روش از اتصال اینترنت برای آپلود محتوا از آیفون به اکانت iCloud استفاده می شود و برای بازیابی آن باید این محتوا دانلود شود. در نتیجه، اگر می خواهید از سرویس iCloud برای پشتیبان گیری از محتویات آیفون خود استفاده کنید، باید به یک شبکه اینترنتی پرسرعت و با کیفیت متصل شوید. با استفاده از این سرویس بسته اینترنت شما مصرف می شود. برای پشتیبان گیری از محتویات آیفون خود با استفاده از سرویس iCloud مراحل زیر را دنبال کنید:

در مرحله اول دستگاه آیفون یا iOS مورد نظر خود را به یک شبکه اینترنتی متصل کنید.

سپس در تب تنظیمات آیفون گزینه iCloud را انتخاب کنید.

به قسمتی با عنوان Backup بروید.

نوار لغزنده کنار گزینه iCloud Backup را فعال کرده و آن را به رنگ سبز تغییر دهید.

حالا گزینه آبی Back Up Now را انتخاب کنید.

منتظر بمانید تا فرآیند پشتیبان گیری در دستگاه آیفون یا iOS شما کامل شود. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد این موضوع می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

در سیستم عامل iOS عملکرد خاصی وجود دارد که با فعال کردن آن، آیفون شما به طور خودکار از محتویات دستگاه در سرویس iCloud نسخه پشتیبان تهیه می کند. این عملیات زمانی انجام می شود که آیفون شما شارژ شده و به شبکه وای فای متصل است. برای فعال کردن این ویژگی در آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات و سپس iCloud در آیفون خود بروید.

گزینه Backup را انتخاب کنید.

حالا گزینه iCloud Backup را فعال کنید.

چگونه آیفون خود را فکتوری ریست کنیم؟

اگر می خواهید آیفون خود را بفروشید، باید قبل از فروش آن را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. فکتوری ریست آیفون تمام تنظیمات و اطلاعات را به حالت پیش فرض کارخانه برمی گرداند. حتما قبل از ریست فکتوری با روش هایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، از محتویات دستگاه خود یک فایل بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید دوباره فایل را بازگردانی کنید تا آیفون خود را به حالت قبلی بازگردانید. .

بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه آسان است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ریست فکتوری آیفون

وارد قسمت تنظیمات آیفون خود شوید.

گزینه General را انتخاب کنید.

به بخش Reset بروید.

گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، گزینه قرمز رنگ Erase iPhone را انتخاب کنید.

برای انجام مراحل بالا، باید رمز اپل آیدی خود را وارد کنید. با وارد کردن این رمز عبور آیفون شما به تنظیمات کارخانه باز می گردد. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد این موضوع می توانید با تلفن های ذکر شده با ما تماس بگیرید.

چگونه فایل پشتیبان آیفون را بازیابی یا بازیابی کنیم؟

بازیابی اطلاعات از فایل پشتیبان آیفون اپل به دو صورت با استفاده از برنامه iTunes و سرویس iCloud انجام می شود. در صورتی که فایل پشتیبان مورد نظر توسط برنامه iTunes تهیه شده است، برای بازیابی آن نیز باید از برنامه iTunes استفاده کنید. همچنین اگر فایل پشتیبان مورد نظر توسط سرویس iCloud تهیه شده باشد، برای بازیابی آن باید از همان سرویس استفاده کنید.

پس از ریست فکتوری آیفون و روشن کردن آن، باید مراحل مربوط به مقداردهی اولیه دستگاه را طی کنید. در این فرآیند به بخشی خواهید رسید که شامل سه حالت مختلف است. اگر می خواهید فایل پشتیبان را در iTunes بازیابی کنید، باید گزینه مربوطه را در این قسمت انتخاب کنید. علاوه بر این، برای بازیابی فایل پشتیبان ارائه شده توسط سرویس iCloud، باید گزینه مربوطه را انتخاب کنید.

اگر می خواهید اطلاعات فایل پشتیبان گیری شده توسط برنامه iTunes را بازیابی کنید، باید پس از انتخاب گزینه مربوطه، آیفون خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتر مجهز به برنامه iTunes متصل کنید. فایل پشتیبان مورد نظر را در برنامه iTunes انتخاب کنید و سپس مراحل ساده زیر را دنبال کنید و منتظر بمانید تا فرآیند بازیابی اطلاعات فایل پشتیبان کامل شود. هنگامی که آیفون شما راه اندازی مجدد می شود، تمام اطلاعات قبلی از فایل پشتیبان بازیابی می شود.

اما اگر می خواهید اطلاعات فایلی که توسط سرویس iCloud بک آپ گرفته شده است را بازیابی کنید، ابتدا باید در تنظیمات اولیه دستگاه به یک شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوید. در قسمت مربوط به انتخاب روش بازیابی اطلاعات در تنظیمات اولیه آیفون خود، Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید. اکنون مراحل ساده مورد نیاز را دنبال کرده و منتظر بمانید تا فایل پشتیبان مورد نظر در آیفون شما بازیابی شود. سرعت این کار به حجم فایل پشتیبان و سرعت اینترنت بستگی دارد.

نتیجه

در این مقاله سعی کرده ایم نحوه استفاده از ویژگی های مهم مانند فور استارت، فکتوری ریست، پشتیبان گیری و بازگردانی در آیفون اپل را بررسی و آموزش دهیم. به عنوان یک کاربر آیفون، باید با این ویژگی های اولیه آشنا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا