اخبار تکنولوژی

ظرفیت رم سامسونگ s24 چقدر است؟

به گزارش کافه نیوز، برخلاف پیش بینی های قبلی، به نظر می رسد خبری از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی در نسخه های مختلف گلکسی اس ۲۴ – سامسونگ گلکسی اس ۲۴ نیست و این پرچمداران تنها با ۱۲ گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند شد.

طبق معمول، انتظار می رود سامسونگ در اوایل سال آینده میلادی از گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس ۲۴ در رویداد اختصاصی Galaxy Unpacked رونمایی کند. با نزدیک شدن به مراسم رونمایی از این پرچمداران، شایعات پیرامون طراحی و مشخصات فنی این گوشی ها روز به روز داغتر می شود. سری گلکسی اس ۲۴ از سه گوشی گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا تشکیل خواهد شد که شباهت های زیادی به مدل های سال گذشته خواهند داشت و مشخصات فنی جدیدی خواهند داشت.

ظرفیت رم سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ؛ حداکثر ۱۲ گیگابایت!

در کنار اطلاعات فراوانی که پیش‌تر در خصوص طراحی ظاهری سری Galaxy S24 افشا شده و رندرهایی که از آن لو رفته، بخش‌های مهمی از شایعات هفته‌های اخیر نیز به ظرفیت رم این پرچمداران اشاره داشته‌اند. چند روز پیش یکی از افشاگران شناخته شده دنیای اندروید در توییتر اعلام کرده بود که در سری Galaxy S24 شاهد افزایش ظرفیت رم خواهیم بود؛ هرچند که این افزایش رم چندان قابل توجه نخواهد بود.

Samsung-Galaxy-S24-renders-min

از سوی دیگر، مدتی پیش، اکانت توییتر Ice Universe نیز ادعا کرده بود که مدل‌های استاندارد و پلاس این گوشی به ۱۲ گیگ رم مجهز خواهند بود. او البته امروز پیش‌بینی خود در این خصوص را تغییر داده و ادعا کرد که این دو گوشی همچنان با ۸ گیگ رم روانه بازار خواهند شد.

از سوی دیگر، Ice Universe همچنین شایعه استفاده از رم ۱۶ گیگابایتی در هریک از مدل‌های Galaxy S24 را هم رد کرده و اعلام کرد که هیچ‌یک از پرچمداران سال آینده سامسونگ با رم ۱۶ گیگابایتی رونمایی نخواهند شد. این پیش‌بینی در حالی انجام می‌شود که برندهای گوشی‌ساز چینی در گوشی‌های پرچمدار خود از حداقل ۱۲ گیگ رم در نسخه‌های پایه استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مدل‌های قدرتمندتر این پرچمداران نیز بعضا به رم‌هایی با ظرفیت خیره‌کننده ۲۴ گیگ مجهز می‌شوند!

سامسونگ سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ خود را محصولاتی مبتنی بر هوش مصنوعی توصیف کرده است. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که تنها ۸ گیگ رم برای استفاده کامل از مدل‌های AI مورد نیاز این دستگاه کافی باشد. در همین زمینه البته بد نیست بدانید که بخش نیمه رساناهای سامسونگ از توسعه فناوری جدیدی موسوم به LLW DRAM خبر داده که ممکن است در سری گلکسی S24 شاهد استفاده از آن‌ها باشیم. گفته می‌شود این فناوری در مقایسه با حافظه‌های معمولی LPDDR بهینه‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا