آی تی

پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۴؛ جای چینی‌ها حسابی خالی‌ است

پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۴؛ جای چینی‌ها حسابی خالی‌ است

لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۴ تاکنون منتشر شد؛ لیستی که نشان می‌دهد سامسونگ و اپل به شرکت‌های چینی مثل شیائومی حتی فرصت رقابت نداده‌اند.

با پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، آمار و ارقامی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشته شده است که پرفروش ترین گوشی ها در این سه‌ماهه را نشان می‌دهد. همان‌طور که انتظار می‌رود، سامسونگ و اپل مثل همیشه در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند. با این حال، آنچه توجه را نسبت به این آمار جلب می‌کند، نبود محصولات گوشی‌سازهای چینی است؛ موضوعی که شاید زنگ خطری برای این شرکت‌ها در سال جدید میلادی باشد.

لیست ۱۰ گوشی پرفروش سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که «کانترپوینت» (Counterpoint)، شرکت فعال در حوزه تجزیه و تحلیل بازار به‌تازگی ۱۰ گوشی پرفروش سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با سهم آن‌ها از کل فروش در بازار جهانی را مشخص کرد. اپل و سامسونگ، دو غول فناوری که این روزها در اوج رقابت خود با یکدیگر به سر می‌برد، هر کدام موفق شده‌اند ۵ جایگاه از لیست ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۴ را تصاحب کنند و هیچ جایی برای شرکت‌های چینی از جمله شیائومی باقی نگذارند.

پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول 2024

بر اساس آمار و ارقام کانترپوینت، آیفون ۱۵ پرو مکس با کسب سهم ۴٫۴ درصدی بیشترین فروش را طی این سه‌ماهه تجربه کرد. جایگاه‌های دوم و سوم هم به ترتیب به نسخه‌های استاندارد و پرو این گوشی پرچمدار اپل اختصاص پیدا کرد. آیفون ۱۵ استاندارد با اختلافی جزئی نسبت به پرو مکس، ۴٫۳ درصد سهم از فروش جهانی داشت و ۳٫۷ درصد از فروش هم نصیب آیفون ۱۵ پرو شد.

حتی جایگاه چهارم را اپل با آیفون ۱۴ که سهم ۱٫۹ درصدی از فروش داشته تصاحب کرده است. این نشان می‌دهد پس از گذشت مدت قابل توجه‌ای از ورود آیفون ۱۴ به بازار کماکان تقاضا برای آن وجود دارد و تقاضا برای این مدل حتی از آیفون ۱۵ پلاس که در جایگاه هشتم قرار گرفته بیشتر است.

پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول 2024پرفروش ترین گوشی های سه ماهه اول 2024

گلکسی S24 اولترا، جدیدترین پرچمدار با سهم ۱٫۹ درصدی جایگاه پنجم در لیست پرفروش ترین گوشی های سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ را به دست آورد. از این جایگاه به بعد محصولات سامسونگ بخش عمده لیست را اشغال کرده‌اند. از جمله این محصولات می‌توان به گلکسی A34 و گلکسی A54، میان‌رده‌های محبوب سامسونگ اشاره کرد که اخیراً نسخه‌های جدید آن‌ها با نام A35 و A55 روانه بازار شده‌اند و به سرعت بین بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۴ جا گرفته‌اند.

در ادامه می‌توانید لیست کامل پرفروش ترین موبایل های سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ را مشاهده کنید:

  1. آیفون ۱۵ پرو مکس (۴٫۴ درصد)
  2. آیفون ۱۵ (۴٫۳ درصد)
  3. آیفون ۱۵ پرو (۳٫۷ درصد)
  4. آیفون ۱۴ (۱٫۹ درصد)
  5. گلکسی S24 اولترا (۱٫۹ درصد)
  6. گلکسی A15 نسخه ۵G (1.5 درصد)
  7. گلکسی A54 (سهم ۱٫۴ درصد)
  8. آیفون ۱۵ پلاس (۱٫۳ درصد)
  9. گلکسی S24 (سهم ۱٫۰ درصد)
  10. گلکسی A34 (سهم ۱٫۰ درصد)

با نگاهی به این آمار و ارقام می‌توان متوجه نکاتی جالب شد. نسخه‌های پرو گوشی‌های آیفون بیشترین فروش را تجربه کرده‌اند و در واقع نصف فروش اپل در سه‌ماهه اخیر را با رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی دیگر، همه موارد لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۴ از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند حاکی از تمایل مصرف‌کنندگان به این تکنولوژی جدید باشد. حتی نکته جالب‌تر این‌ است که ۷ مورد از ۱۰ موبایل پرفروش قیمت ۶۰۰ دلار یا بیشتر داشته‌اند و به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان ابایی از پرداخت مبالغ چند صد دلاری برای خرید گوشی ندارند.

از دست ندهید:

ادغام هوش مصنوعی و باتری؛ حیله جدید سامسونگ برای شکست اپل به جای گلکسی اس ۲۴ پلاس یکی از این ۵ گوشی اندرویدی فوق‌العاده را خریداری کنید شیائومی ۱۵، نخستین گوشی جهان با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A55 بدانید

اپل آیفون ۱۵ بازار گوشی بازار موبایل سامسونگ گلکسی اس ۲۴ سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

منبع: گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا