اخبار تکنولوژی

چگونه یک وب سایت را به منوی استارت ویندوز ۱۰ پین کنیم؟

چگونه یک وب سایت را به منوی استارت ویندوز ۱۰ پین کنیم؟

در Google Chrome، روی سه نقطه عمودی کلیک کنید، سپس به Save and Share > Create Shortcut بروید.

در فایرفاکس، یک میانبر برای فایرفاکس روی دسکتاپ خود ایجاد کنید، روی نماد کلیک راست کرده، روی Properties کلیک کنید و آدرس وب سایت را بعد از مسیر اجرایی وارد کنید. سپس آن را به منوی استارت یا نوار وظیفه پین ​​کنید.

دسترسی سریع به وب‌سایت‌های پرکاربرد یا به خاطر سپردن سخت‌افزار می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و ناامیدی شما شود. چه از کروم، فایرفاکس یا اج استفاده کنید، می‌توانید یک میانبر به هر سایتی مستقیماً در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ یا منوی استارت اضافه کنید.

پین کردن یک وب سایت از Google Chrome

به وب سایتی که می خواهید پین کنید بروید. روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای Chrome کلیک کنید، نشانگر را روی Save & Share نگه دارید و سپس Create Shortcut را انتخاب کنید.

در منوی باز شده، نام میانبر را به دلخواه تغییر دهید و روی «ایجاد» کلیک کنید. این به طور خودکار یک نماد در دسکتاپ ویندوز شما ایجاد می کند و پیوند را به نوار وظیفه شما پین می کند.

به‌طور پیش‌فرض، Chrome یک صفحه وب را به‌عنوان یک برگه در یک پنجره معمولی مرورگر Chrome باز می‌کند. می‌توانید «باز کردن به‌عنوان پنجره» را علامت بزنید تا وقتی روی میان‌بر کلیک می‌کنید، Chrome صفحه را با نماد در نوار وظیفه باز کند.

از دسکتاپ خود، روی میانبر کلیک راست کرده و Pin to Start را کلیک کنید. اکنون می توانید میانبر را روی دسکتاپ خود حذف کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید آن را به نوار وظیفه پین ​​کنید، می‌توانید «Undock from taskbar» را انتخاب کنید.

blank

اگر وب سایت را طوری تنظیم کنید که به عنوان یک پنجره باز شود، بلافاصله به عنوان پنجره خود باز می شود. سپس می توانید روی میانبر در نوار وظیفه خود کلیک راست کرده و وب سایتی را از فایرفاکس بدون استفاده از میانبر پین کنید.

یک میانبر برای فایرفاکس در دسکتاپ خود ایجاد کنید. می توانید این کار را با تایپ “Firefox” در منوی استارت، کلیک راست روی نماد و کلیک کردن روی “Open file location” انجام دهید. “Pin to taskbar” را انتخاب کنید.

در پنجره جدید File Explorer، روی Firefox کلیک راست کرده و روی Create Shortcut کلیک کنید. پیامی ظاهر می شود که می گوید “ویندوز نمی تواند در اینجا میانبر ایجاد کند. آیا می خواهید میانبر به جای آن روی دسکتاپ قرار گیرد؟» روی Yes کلیک کنید.

روی نماد جدید فایرفاکس در دسکتاپ کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید. در قسمت Target، URL کامل وب سایتی را که می خواهید بعد از علامت نقل قول پین کنید، وارد کنید. در اینجا مثالی از شکل فیلد Target آورده شده است:

blank

روی OK کلیک کنید.

از دسکتاپ خود، روی میانبر کلیک راست کرده و Pin to Start یا Pin to Taskbar را بزنید. اکنون می توانید میانبر را روی دسکتاپ خود حذف کنید.

یک وب سایت را به مایکروسافت اج پین کنید
مرورگر اج مایکروسافت، مبتنی بر کرومیوم، مشابه گوگل کروم کار می کند. برای پین کردن هر وب سایتی به نوار وظیفه، به سادگی منوی تنظیمات و موارد بیشتر را باز کنید (Alt+F یا روی سه نقطه افقی در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید). ماوس را روی More Tools نگه دارید و روی Pin to Taskbar یا Pin to Start کلیک کنید.

علاوه بر این، Edge دارای یک ویژگی مفید به نام “Launch Taskbar Pin Wizard” است که می توانید دقیقاً در زیر “Pin to Taskbar” پیدا کنید. روی آن کلیک کنید و Edge شما را به منوی زمینه هدایت می کند که به شما امکان می دهد محبوب ترین وب سایت ها و برنامه های وب مایکروسافت را به نوار وظیفه پین ​​کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا