اخبار تکنولوژی

رفع مشکلات اثر انگشت آیفون‌ ها و آیپدها (۹ نکته)

مشکلات رایج اسکنر اثر انگشت آیفون و آیپد را برطرف کنید

تقریبا تمام آیفون ها و آیپدهای پیشرفته اپل دارای اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی هستند. با استفاده از اسکنر اثر انگشت می توانید کارهای جالبی انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید هویت خود را در سیستم پرداخت الکترونیکی Apple Pay با استفاده از اسکنر اثر انگشت تأیید کنید یا قفل صفحه را با استفاده از اسکنر اثر انگشت باز کنید.

در مجموع، اسکنر اثر انگشت یکی از مفیدترین قسمت های آیفون و آیپد اپل است که در سال های اخیر کاربرد قابل توجهی در دستگاه های اندرویدی داشته است. اما گاهی اوقات به دلایل خاصی عملکرد اسکنر با مشکل مواجه می شود. برخی از این مشکلات را می توان به راحتی حل کرد، اما گاهی اوقات آزاردهنده خواهند بود.

در این مقاله می خواهیم نحوه رفع مشکلات رایج اسکنر اثر انگشت در آیفون و آیپد اپل را توضیح دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در هر یک از مراحل با کارشناسان ما با تلفن های ذکر شده تماس بگیرید و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

به روز رسانی سیستم عامل باعث ایجاد خطا در اسکنر اثر انگشت آیفون می شود!

گاهی اوقات اسکنر اثر انگشت ممکن است به دلیل به روز رسانی سیستم عامل دستگاه کار نکند. این مشکل به خصوص زمانی رخ می دهد که سیستم عامل دستگاه را از iOS 9 به iOS 9.3.2 به روز می کنید.

رفع خطاهای رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت در آیفون

برای رفع این مشکلات توصیه می شود عجولانه عمل نکنید و از بروز رسانی سیستم عامل دستگاه خود چشم پوشی کنید. پس سیستم عامل دستگاه خود را به iOS 9 دانگرید کنید و منتظر بمانید تا نسخه جدید سیستم عامل مورد نظر شما توسط اپل عرضه شود. این امکان وجود دارد که در نسخه های جدیدتر سیستم عامل iOS که اپل ارائه می کند، باگ ها و مشکلات عملکردی برطرف شده و کاربر بتواند بدون مشکل از اسکنر اثر انگشت و سیستم عامل به روز شده استفاده کند.

اسکنر اثر انگشت همیشه نمی تواند جزئیات انگشت را شناسایی کند

اپل در آیفون و آیپد خود از اسکنر اثر انگشت بسیار باکیفیت استفاده می کند. نسخه های جدیدتر این اسکنرها بسیار دقیق و سریع هستند. بنابراین اگر اسکنر اثر انگشت دستگاه شما در شناسایی جزئیات انگشت شما مشکل دارد، قطعا این مشکل دلیل منطقی دارد.

اگر اسکنر اثر انگشت دستگاه شما همیشه نمی تواند جزئیات انگشت شما را شناسایی کند، اولین قدم این است که آن را با یک پاک کننده غیر مخرب مانند الکل تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گرد و غبار، چربی و غیره روی اسکنر اثر انگشت وجود ندارد. در مرحله بعد، به تنظیمات و سپس Touch ID & Passcode در آیفون خود بروید و اطلاعاتی را که برای اسکنر اثر انگشت دستگاه ثبت کرده اید، حذف کنید. حالا دوباره و با دقت بیشتری اثر انگشت خود را برای دستگاه تعریف کنید و با اسکنر اثر انگشت آن را تایید کنید. پس از انجام این کار، این امکان وجود دارد که مشکلات اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپد شما برطرف شود.

نمی توان قفل صفحه را با اسکنر اثر انگشت باز کرد!

اگر نمی توانید قفل صفحه آیفون یا آیپد خود را با استفاده از اسکنر اثر انگشت باز کنید و برای این کار باید رمز عبور را وارد کنید، ممکن است این مشکل مربوط به تنظیمات دستگاه شما باشد.

برای بررسی این مشکل، به تنظیمات و سپس شناسه و رمز عبور را لمس کنید. حالا مطمئن شوید که گزینه “iPhone Unlock” در دستگاه فعال است. این گزینه برای فعال کردن قفل صفحه از اسکنر اثر انگشت دستگاه است.

هنگام استفاده از سرویس Apple Pay، هویت کاربر از طریق اسکنر اثر انگشت تایید نمی شود!

اگر هویت کاربر در هنگام استفاده از سرویس Apple Pay توسط اسکنر اثر انگشت دستگاه تأیید نمی شود، اما اسکنر اثر انگشت در موارد دیگر به خوبی کار می کند، احتمالاً به دلیل تنظیمات دستگاه است. برای بررسی این موضوع مانند راه حل قبلی به قسمت تنظیمات و سپس قسمت Touch ID & Passcode رفته و این بار از فعال بودن گزینه Apple Pay در دستگاه مطمئن شوید. با فعال کردن این گزینه می توانید هویت خود را در سرویس Apple Pay با استفاده از اسکنر اثر انگشت دستگاه تأیید کنید.

کاربر نمی تواند از طریق اسکنر اثر انگشت خرید اپ استور انجام دهد!

اگر نمی توانید با استفاده از اسکنر اثر انگشت از اپ استور خرید کنید، احتمالاً این مشکل به تنظیمات دستگاه شما مربوط می شود. برای حل این مشکل مانند دو مشکل قبلی به قسمت «تنظیمات» و سپس قسمت «Touch ID & Passcode» رفته و این بار گزینه «iTunes & App Store» را فعال کنید.

اسکنر اثر انگشت روی دستگاه اصلا کار نمی کند!

اگر اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپد شما دیگر کار نمی کند و تحت هیچ شرایطی نمی توانید از آن استفاده کنید، ممکن است با مشکل جدی مواجه شده باشید و اسکنر اثر انگشت به طور کامل خراب شده باشد.

با این حال، توصیه می شود قبل از انجام هر کاری در این شرایط، آیفون خود را هارد ریست کنید. اگر مشکل حل نشد و باز هم نمی توانید از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید، توصیه می شود از اطلاعات آیفون خود یک فایل پشتیبان تهیه کرده و آن را حذف کنید. اگر بعد از انجام این کار باز هم اسکنر اثر انگشت کار نمی کند، احتمالا این قطعه آسیب دیده است و باید آن را تعویض کنید.

در نظر داشته باشید که اگر کاربر آیفون و آیپد اپل هستید و اسکنر نیاز به تعویض دارد یا نیاز به بررسی سخت افزاری دارد، به هیچ عنوان دستگاه را در اختیار صنعتگران ناشناس و کم تجربه قرار ندهید. آیفون ها و آیپدهای اپل بسیار حساس و دقیق هستند و باید توسط کارشناسان با تجربه سخت افزاری بررسی شوند.

هوای سرد باعث اختلال در عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه می شود

اگر چنین مشکلی پیش بیاید کاملا طبیعی است. هوای سرد باعث کوچک شدن پوست دست کاربر می شود و این باعث ایجاد تغییرات جزئی در برجستگی های پوستی انگشت او می شود. اگر این تغییرات قابل توجه باشد، اسکنر اثر انگشت آیفون شما ممکن است نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد. اما چگونه این مشکل را حل کنیم؟

رفع خطاهای رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت در آیفون

برای رفع مشکل عدم شناسایی اثر انگشت اسکنر در هوای سرد، توصیه می شود زمانی که انگشت شما فر شده است، به قسمت تنظیمات و سپس به قسمت تاچ آیدی و رمز عبور دستگاه بروید و اسکنر اثر انگشت را تعریف کنید. مورد تایید جدید این اثر انگشت جدید در واقع اثر انگشت هوای سرد شماست. با این کار مشکلات موجود در عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه در هوای سرد برطرف می شود. اگر در مورد این مشکل و نحوه ثبت اثر انگشت جدید در حافظه آیفون یا آیپد سوالی دارید، از طریق شماره تلفن های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی آنها استفاده کنید.

هوای بارانی یا تماس با آب باعث اختلال در اسکنر اثر انگشت دستگاه می شود!

اپل تلاش زیادی کرده تا اسکنر اثر انگشت آیفون و آیپد این شرکت را حتی در تماس با آب به خوبی کار کند. اما با وجود تمام این تلاش ها، تماس با آب همچنان باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه می شود، بنابراین توصیه می شود در هوای بارانی از اسکنر اثر انگشت دستگاه استفاده نکنید و انتظار نداشته باشید که عملکرد اسکنر در هوای بارانی با مشکل مواجه شود. کاملا بی عیب و نقص

همچنین اگر دستتان عرق کند، ممکن است در کار با اسکنر اثر انگشت آیفون و آیپد دچار مشکل شوید. در مجموع باید گفت که اگرچه پیشرفت های زیادی در رابطه با اسکنر اثر انگشت و قطعات الکترونیکی انجام شده است، اما همچنان این احتمال وجود دارد که در صورت تماس مستقیم با آب، عملکرد آنها تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین، برای جلوگیری از بروز مشکل در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپد خود، سعی کنید تا حد امکان از تماس اسکنر با آب محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا