اخبار تکنولوژی

طرز گرفتن پرینت مکالمات و پیامک همراه اول نی نی سایت

طرز گرفتن پرینت مکالمات و پیامک همراه اول نی نی سایت

آموزش چاپ اس ام اس

ممکن است زمانی فرا برسد که لازم باشد از پیام های متنی رد و بدل شده در تلفن همراه خود یک نسخه چاپی تهیه کنید. برای این کار باید مراحلی را طی کنید که در این مقاله سعی خواهیم کرد به صورت کامل و دقیق به شما آموزش دهیم. باید بدانید که امکان چاپ پیامک در سیستم عامل های اندروید و iOS به صورت پیش فرض وجود ندارد اما اگر قصد تهیه این چاپ را دارید باید از روش های خاصی برای رسیدن به نتیجه استفاده کنید. ما سعی می کنیم هر آنچه را که باید بدانید را در این مقاله گنجانده و راه حل مناسب را به شما ارائه دهیم. اگر در حین مطالعه مقاله و استفاده از آن با سوال یا مشکلی مواجه شدید و یا نیاز به دانستن جزئیات بیشتر در مورد این ترفند دارید، از کارشناسان ما کمک بخواهید.

اگرچه ممکن است این امر چندان رایج نباشد و کمتر کسی باشد که بخواهد از پیامک های خود پرینت بگیرد، اما بسیاری از کاربران می خواهند اطلاعات خود را به صورت فیزیکی و در مکانی غیر از فضای مجازی و فضای ابری پشتیبان پیامک های تلفن همراه ذخیره کنند.

چرا باید مکالمات اس ام اس را روی گوشی خود چاپ کنیم؟

اگر یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید اما هنوز نیاز دارید که پیام های متنی خود را به گونه ای ذخیره کنید که در دسترس شما باشد، می توانید گزینه چاپ آنها را در نظر بگیرید. برای این کار باید از قابلیتی به نام AirPrint و Google Cloud Print استفاده کنید. این دو ویژگی می توانند به شما این امکان را بدهند که بدون استفاده از اتصال کابلی به صورت بی سیم با چاپگر ارتباط برقرار کرده و از محتویات دستگاه اندرویدی خود چاپ کنید. به عنوان مثال، اگر یک فایل PDF را در دستگاه اندروید و تلفن هوشمند خود ذخیره کرده اید، می توانید فایل خود را با استفاده از چاپگری که از AirPrint و Google Cloud Print پشتیبانی می کند چاپ کنید. این بدان معناست که شما به چاپگری نیاز دارید که از این دو ویژگی پشتیبانی کند تا بتوانید به صورت بی سیم از دستگاه تلفن همراه خود چاپ کنید. امروزه اکثر چاپگرهای دیجیتال این قابلیت را دارند. برای آگاهی از نحوه استفاده از این دو عملکرد در چاپگرهای مربوطه، می توانید از کارشناسان کمک بخواهید. آنچه در مقاله امروز درباره آن صحبت می کنیم، ترفند ذخیره اسکرین شات از داده های تلفن همراه است.

ترفند اصلی مربوط به ضبط اسکرین شات است!

با توجه به اینکه امکان چاپ مستقیم اطلاعات گوشی در سیستم عامل های اندروید و IOS وجود ندارد، باید با ذخیره اسکرین شات از اطلاعات مورد نظر، آنها را چاپ کنید. به عنوان مثال می توانید وارد صفحه پیامک مورد نظر خود شوید و با استفاده از کلیدهای ترکیبی اسکرین شات بگیرید و با تکیه بر دو عملکرد AirPrint و Google Cloud Print و چاپگر پشتیبان اسکرین شات را چاپ کنید.

گرفتن اسکرین شات ممکن است برای هر دستگاه متفاوت باشد، اما به طور کلی در دستگاه های اندرویدی، ترکیب کلیدهای Home و Power به شما کمک می کند از صفحه نمایش گوشی خود اسکرین شات بگیرید. در گوشی های iOS، این ویژگی ممکن است کمی متفاوت باشد. در گوشی های اندرویدی به دلیل رابط های کاربری متفاوتی که در انواع گوشی ها وجود دارد، تفاوت هایی در نحوه ضبط اسکرین شات وجود دارد، اما اکثر این گوشی ها از کلیدهای کاهش صدا و پاور برای ضبط اسکرین شات پشتیبانی می کنند. اگر هنوز نمی توانید بفهمید که دستگاه شما چگونه اسکرین شات می گیرد، با کارشناسان ما تماس بگیرید و با گفتن مدل گوشی خود از آنها کمک بخواهید.

نحوه چاپ

حال که اسکرین شات های خود را گرفته و آماده کرده اید به سراغ مراحل چاپ آن ها می رویم تا بتوانید اسکرین شات های آماده شده را چاپ کنید مراحل زیر را طی کنید:

به گالری یا برنامه عکس های گوشی خود بروید و آن را راه اندازی کنید.

به تب Screenshots بروید، سه نقطه با ضربه زدن روی گزینه Print در گوشه سمت راست صفحه چاپگر، تصویر مورد نظر را چاپ می کند.

اگر چاپگر مورد نظر شما در لیست نیست، باید از گزینه Select Printer برای انتخاب آن استفاده کنید. و پس از انتخاب چاپگر مورد نظر، گزینه چاپ را انتخاب کنید.

باز هم تاکید می کنیم که اگر می خواهید چاپگر مورد نظر شما با قابلیت های Air Print و Google Cloud Print همگام شود، می توانید از راهنمایی همکاران پشتیبانی ما برای این امکان استفاده کنید.

چاپ از اندروید

پس از بررسی و تهیه پرینت اطلاعات سیستم عامل iOS، حالا نوبت به اندرویدی ها رسیده است. می توانید از ویژگی Google Cloud Print استفاده کنید و اطلاعات را در دستگاه Android خود چاپ کنید. باید چاپگری را انتخاب کنید که از این ویژگی پشتیبانی کند و بتواند به Wi-Fi مشترک با دستگاه هوشمند شما متصل شود. برای انجام تمامی این مراحل کارشناسان ما در قسمت پشتیبانی در کنار شما هستند، می توانید با آنها تماس بگیرید.

باید Google Cloud Print را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و برای یافتن آسانتر فایل دانلودی این برنامه می توانید به اپلیکیشن گوگل پلی استور مراجعه کنید. فراموش نکنید که این برنامه ممکن است به طور پیش فرض روی گوشی شما نصب شده باشد.

برخی از چاپگرها از برنامه های خود استفاده می کنند تا به کاربران امکان چاپ از اطلاعات تلفن همراه را ارائه دهند. روش دیگر استفاده از گوگل درایو است که می توانید از آن برای چاپ اطلاعات روی گوشی خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این روش ها می توانید از کارشناسان ما کمک بخواهید

اگر چاپگر شما از عملکردهای مورد نیاز پشتیبانی نمی کند چه باید کرد؟

سوالی که ممکن است در اینجا برای شما پیش بیاید این است که اگر چاپگری ندارید که بتواند AirPrint و Google Cloud Print را پشتیبانی کند، راه حل چیست؟ آیا راهی برای چاپ اطلاعات تلفن همراه خود بدون استفاده از این ویژگی ها وجود دارد؟

برای حل این مشکل با ما همراه باشید.

مشابه روش قبلی، در این مرحله نیز باید از اطلاعات مورد نظری که می خواهید چاپ شود، اسکرین شات بگیرید. اکنون می توانید این اسکرین شات را به روش های مختلف به دستگاه رایانه خود منتقل کنید.

یکی از این روش ها استفاده از فضاهای ذخیره سازی ابری است. می‌توانید از DropBox یا Google Drive برای آپلود فایل اسکرین شات خود در این فضا استفاده کنید و آن فایل را با استفاده از دسترسی رایانه‌تان به آن‌ها چاپ کنید.

راه دیگر برای ارسال فایل اسکرین شات بر روی کامپیوتر این است که فایل را ایمیل کنید و ایمیل خود را در کامپیوتر خود باز کنید یا از نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده کنید تا بتوانید اسکرین شات را به فایلی که در تلفن خود تهیه کرده اید ارسال کنید.

این روش ها در دستگاه های اندروید و آی او اس تقریبا مشابه یکدیگر است، یعنی در هر دو سیستم ابتدا باید از فایل مورد نظر اسکرین شات بگیرید و سپس این فایل را به کامپیوتر خود انتقال دهید تا بلیط تهیه شود.

نتیجه

ما به انتهای مقاله رسیدیم و یاد گرفتیم که چگونه می توانیم پیامک های رد و بدل شده در تلفن همراه یا هر اطلاعات دیگری را که در گوشی خود داریم چاپ کنیم. با توجه به اینکه سیستم عامل های اندروید و آی او اس امکان چاپ مستقیم اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار نداده اند، می توانید از دستورالعمل های این مقاله استفاده کرده و یک چاپگر با پشتیبانی از AirPrint و Google Cloud Print (Google Cloud Print) داشته باشید. تا یک پرینت فیزیکی از داده های تلفن همراه خود داشته باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به راهنمایی و یا در صورت مواجهه با مشکل می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشکل خود را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا