اخبار تکنولوژی

ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید و مقابله با پر شدن حافظه

ضبط خودکار تماس های اندروید و مقابله با سرریز حافظه

شاید لازم باشد مکالماتی را که در طول روز با مخاطبین تلفن همراه خود دارید ضبط کنید. روش هایی برای ضبط مکالماتی که با تلفن همراه اندرویدی خود دارید وجود دارد امروز در این مقاله یکی از مناسب ترین روش هایی را به شما معرفی می کنیم که در حین ضبط مکالمات فضای حافظه شما را اشغال نمی کند. در آینده با ما همراه باشید.

اگر از کاربران اندروید هستید حتما تا به حال به این مشکل فکر کرده اید که می خواهید قابلیت ضبط رسمی تماس ها را در سیستم عامل اندروید داشته باشید و سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض از این قابلیت پشتیبانی می کند. البته در حال حاضر نیز برخی از نسخه ها و دستگاه های اندروید قابلیت ضبط خودکار تماس ها را دارند، اما اندروید هنوز این قابلیت را برای خود رسمی نکرده است. بسیاری از کاربران هستند که به دلایل مختلف می‌خواهند مانند آرشیو ایمیل‌های دریافتی، آرشیو تماس‌های صوتی خود را داشته باشند تا در صورت نیاز، دوباره به جزئیات مطرح شده در تماس صوتی گوش دهند.

اگرچه اندروید به صورت پیش‌فرض از ضبط تماس پشتیبانی نمی‌کند، اما از روش‌های دیگری می‌توان به این ویژگی دسترسی داشت. با وجود در دسترس بودن بسیاری از اپلیکیشن های ضبط تماس، استفاده از این اپلیکیشن ها بدون مشکل نیست و ممکن است کاربر با موانعی مواجه شود. در این مقاله سعی داریم ابعاد مختلف این مشکل را بررسی کنیم. اگر سوالی در این زمینه دارید یا به دنبال اطلاعات دقیق تری هستید، می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

مشکلات و چالش های موجود برای ضبط خودکار تماس

در روند استفاده از برنامه های ضبط تماس مشکلاتی وجود دارد که هر کدام می تواند چالشی برای کاربران باشد. به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم

نقض قوانین به دلیل ضبط خودکار مکالمه: در بسیاری از کشورها ضبط مکالمه تلفنی بدون رضایت طرفین مکالمه غیرقانونی است و اگر یکی از دو طرف مکالمه بدون اطلاع دیگری مکالمه خود را ضبط کند. حزب، به نوعی قانون را زیر پا می گذارد. در مورد قوانین ایران باید اطلاعات حقوقی داشته باشیم که آیا تماس گیرنده و گیرنده تماس باید از ضبط تماس اطلاع داشته باشند یا خیر. در هر صورت، با توجه به اصول اخلاقی و انسانی، بهتر است اگر کاربری قصد ضبط مکالمه ای را دارد، این تصمیم را به اطلاع طرف مقابل برساند و بدون رضایت او، مکالمه را ضبط نکند.

انتخاب برنامه ضبط تماس خودکار Perfect and Perfect: یافتن یک برنامه مناسب از بین تمامی برنامه های موجود در بازار اپلیکیشن اندروید نیز یکی از چالش های پیش روی کاربران است. زمانی که این ویژگی به طور پیش فرض در دستگاه اندرویدی فعال نیست و نیاز به نصب یک برنامه خارجی برای رفع نیازهای خود دارید، انتخاب یک برنامه مناسب با ویژگی ها و عملکرد قابل قبول که پاسخی جامع به نیازهای شما باشد، می تواند دشوار باشد. نسبت به سایر برنامه ها بهتر است و برنامه ها بر اساس چه معیارهایی باید بررسی و انتخاب شوند فرآیندی زمان بر خواهد بود.

محدودیت حافظه داخلی دستگاه به دلیل ضبط خودکار تماس: پس از مدتی استفاده از ضبط کننده تماس صوتی و ذخیره این فایل های صوتی در دستگاه خود با مشکل تمام شدن حافظه مواجه خواهید شد. به خصوص اگر به گفتگوهای طولانی علاقه دارید. محدودیت حافظه دستگاه یکی از مهم ترین مشکلاتی است که اپلیکیشن های ضبط صدا در اختیار شما قرار می دهند. برای حل این مشکل پاسخ مناسبی را در این مقاله قرار داده ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

چگونه یک برنامه ضبط خودکار تماس مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب برنامه مناسب باید دقت کافی را داشته باشید. با یک جستجوی ساده خواهید دید که لیست بلندبالایی از اپلیکیشن های ضبط صدا وجود دارد، اما بسیاری از آنها مشکلات جدی دارند و نمی توانند به درستی کار کنند. در مورد گزارش های موجود از این برنامه ها، برخی از کاربران پس از ضبط یک طرفه مکالمه، از عملکرد برخی اپلیکیشن ها ابراز نارضایتی کرده اند. پس باید بدانید با چه معیاری و چگونه برنامه ای مناسب را انتخاب کنید.

شروع به جستجو در اینترنت کنید و قبل از دانلود برنامه حتما نظرات و نظراتی که سایر کاربران در مورد آن نوشته اند را با دقت مطالعه کنید. در مرحله بعد به قسمت مشخصات برنامه رفته و هر توضیحی که سازنده برنامه در مورد ویژگی ها و قابلیت های برنامه داده است را بررسی کنید. پس از انتخاب و دانلود اپلیکیشن، ابتدا یک تماس آزمایشی با گوشی خود برقرار کنید تا مطمئن شوید برنامه در حین تماس به درستی کار می کند. به عنوان مثال، از طریق تلفن اندرویدی خود با تلفن دیگر خود تماس بگیرید و سپس ببینید که آیا تلفن شما به طور خودکار شروع به ضبط تماس می کند یا خیر. سپس فایل صوتی ضبط شده را پخش کنید تا کیفیت مکالمه ضبط شده را مشاهده کنید. با این روش شما عملکرد برنامه را تست کرده اید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، پشتیبانی برنامه از منبع صوتی است. ضبط کننده های تماس مناسب و موثر قابلیت پشتیبانی از ۷ یا ۸ منبع صوتی را خواهند داشت. به عنوان مثال، در برنامه ای مانند Automatic Call Recorder، چندین گزینه منبع صوتی وجود دارد. این منابع صوتی متعدد تاثیر بسزایی در کیفیت ضبط صدا خواهند داشت و عملکرد خوب برنامه را نشان می دهند.

نکته مهم دیگر در مورد برنامه های ضبط تماس، فرمت فایل صوتی ضبط شده است. باید ببینید برنامه فایل صوتی تماس شما را با چه فرمتی ذخیره می کند. بهترین و مناسب فرمت MP3 که با پلیرها یا هنرمندان مختلف سازگار است و تقریبا بر روی تمامی دستگاه ها بدون هیچ مشکلی کار می کند. اما فرمت‌هایی مانند ۳GP یا AMR توسط همه دستگاه‌ها و پخش‌کننده‌های اندروید پشتیبانی نمی‌شوند و ممکن است برای پخش آن‌ها نیاز به نصب یک پخش‌کننده جداگانه داشته باشید.

قسمت تنظیمات برنامه را بررسی کنید. در این قسمت اگر دقت کنید می توانید متوجه شوید که فایل نهایی با چه فرمتی ذخیره می شود. هر برنامه می تواند گزینه های مختلفی را در تب تنظیمات خود داشته باشد و از سایر برنامه ها متمایز شود. بنابراین با مرور تنظیمات برنامه ها می توانید ویژگی های کدام اپلیکیشن را به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای شما باشد.

در صورت نیاز به راهنمایی در فرآیند انتخاب درخواست، می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

چگونه با محدودیت حافظه داخلی برای ذخیره فایل های صوتی مقابله کنیم؟

به موضوعی می رسیم که در ابتدای مقاله به شما قول داده بودیم. در صورت ذخیره شدن تماس های صوتی، راه حل مشکل حافظه چیست؟ اگر تماس های زیادی دارید یا مدت زمان تماس های شما طولانی است، قطعا باید فضای ذخیره سازی دستگاه خود را مدیریت کنید تا پر از فایل های صوتی نباشد.

ابر راه حل شماست. برنامه ای را انتخاب کنید که مکالمات شما را در فضای ابری ذخیره کند و پس از ذخیره مکالمات در فضای ابری، فایل را از دستگاه خود حذف کنید. برای مثال برنامه DropSync یکی از برنامه هایی است که این قابلیت را دارد و از سرویس ذخیره سازی DropBox برای ذخیره فایل های صوتی در فضای ابری استفاده می کند.

پس از نصب برنامه می توانید با انتخاب پوشه فایل های مورد نظر را انتخاب کنید تا محتویات آن برای همگام سازی با سرویس دراپ باکس آماده شود. پس از انتخاب پوشه، فرآیند ذخیره اطلاعات آن در فضای دراپ باکس به صورت خودکار آغاز می شود و سپس می توانید پوشه را از حافظه داخلی دستگاه خود حذف کنید.

برای انتخاب فایل های صوتی ضبط شده در دستگاه خود، باید در قسمت حافظه دستگاه خود به دنبال پوشه ای بگردید که این تماس ها همیشه در آن ضبط می شوند.

پس از استفاده از سرویس دراپ باکس و امکانات آن، مشکل محدودیت فضای ذخیره سازی هنگام ضبط تماس های صوتی خود را حل کرده اید.

چیزی که باید بدانید این است که محدودیت اندازه برای آپلود فایل ها در Dropbox cloud وجود دارد، اما این محدودیت برای شما چالشی نیست. همیشه می توانید با مدیریت فایل های خود و حذف فایل های صوتی قدیمی یا غیر ضروری، این فضا را آزاد نگه دارید.

استفاده از سرویس Dropbox و ذخیره فایل ها در آن به اتصال اینترنت و حجم کافی اینترنت برای آپلود موفقیت آمیز فایل های شما نیاز دارد.

نتیجه

در این مقاله به نحوه ضبط مکالمات و تماس های صوتی در دستگاه های اندرویدی پرداختیم و روشی را به شما آموزش دادیم که با استفاده از آن می توانید حافظه دستگاه خود را پس از ضبط تماس های صوتی مدیریت کنید تا فضای ذخیره سازی شما تمام نشود. ممکن است در مورد هر یک از توضیحات ارائه شده در این مقاله سؤالی داشته باشید یا به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشید. پس برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا