اخبار تکنولوژی

حذف فایل‌های موسیقی ذخیره شده در آیفون‌ (۳ روش)

فایل های موسیقی ذخیره شده در آیفون را حذف کنید

همانطور که می دانید آیفون های اپل از حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند. به عبارت دیگر نمی توان از رم Micro SD در این محصولات برای افزایش فضای ذخیره سازی دستگاه استفاده کرد. بنابراین در یک آیفون ۱۶ گیگابایتی پس از مدتی فضای ذخیره سازی شما تمام می شود. بنابراین، باید با حذف فایل های موسیقی ذخیره شده، حافظه داخلی را بهینه کنید. با ما بمان.

برخی از فایل هایی که می توانید برای افزایش حافظه داخلی دستگاه خود حذف کنید، بزرگتر از بقیه هستند. بنابراین شناسایی این فایل های حجیم و حذف آن ها از حافظه آیفون می تواند در این امر به شما کمک کند و به شما این امکان را می دهد که حافظه داخلی آیفون را به نحو مطلوب تری بهینه کنید. به عنوان مثال، اگر ۱۰ فایل غیر حجیم را از حافظه آیفون خود حذف کرده اید و تنها ۵ مگابایت فضای ذخیره سازی داده در دستگاه آزاد شده است، ممکن است فایل دیگری به تنهایی دارای حجمی برابر با ۵ مگابایت باشد و حذف آن فایل مطلوب تر خواهد بود. نتیجه

ابتدا باید بدانیم کدام فایل ها حجم بیشتری دارند؟ به طور کلی فایل های موسیقی حجم بالایی دارند که معمولا با فرمت MP3 ارائه می شوند و قسمت زیادی از حافظه موبایل های هوشمند و آیفون را به خود اختصاص می دهند. با حذف فایل های موسیقی، بهینه سازی حافظه داخلی دستگاه و ایجاد فضای خالی در آن بسیار موثر خواهد بود. حال چگونه فایل های موسیقی ذخیره شده در حافظه آیفون خود را حذف کنیم؟

در این مقاله به روش های حذف فایل های موسیقی در آیفون اپل می پردازیم. ۳ روش مختلف برای این کار وجود دارد که مراحل آن را به صورت تصویری آموزش می دهیم. اگر در این زمینه سوال یا مشکلی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید. با ما بمان.

روش اول: یک آهنگ، آلبوم یا آرشیو هنرمند را حذف کنید

به این ترتیب می توانید یک آهنگ، آلبوم یا آرشیو هنرمند را در آیفون خود حذف کنید تا حافظه داخلی افزایش یابد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا ویژگی «iTunes Match» را که به طور پیش فرض در آیفون اپل غیرفعال است، غیرفعال کنید. اگر هنوز آن را فعال نکرده اید، می توانید از این مرحله رد شوید. در هر صورت، بررسی کنید که آیا ویژگی «iTunes Match» در آیفون شما غیرفعال است یا خیر. برای این کار به قسمت «تنظیمات» رفته و گزینه «iTunes & App Stores» را انتخاب کرده و گزینه «iTunes Match» را غیرفعال کنید.

دوباره وارد قسمت Settings آیفون خود شوید و گزینه Music را انتخاب کنید. در این بخش، نوار لغزنده «نمایش همه موسیقی» را غیرفعال کنید. برای مشاهده فایل‌های موسیقی که از دستگاه دانلود نمی‌شوند و به سرویس ذخیره‌سازی ابری iCloud متصل هستند و نمایش داده نمی‌شوند، اما در حافظه داخلی ذخیره می‌شوند، باید نوار لغزنده این بخش را روی خاکستری یا در وضعیت «خاموش» قرار دهید. آیفون آیتم های مورد نظر را حذف کنید.

حذف تک تک آهنگ ها در برخی از نسخه های سیستم عامل iOS مانند iOS 7 تنها در اپلیکیشن Music دستگاه امکان پذیر است. در iOS 6 امکان حذف تنها آهنگ ها و آلبوم ها و در iOS 9 امکان حذف تک آهنگ ها، آلبوم ها و آرشیوهای یک هنرمند خاص از طریق بخش Music دستگاه وجود دارد. اگر سیستم عامل دستگاه شما اجازه حذف تک تک فایل های موسیقی را نمی دهد، باید همه فایل های موسیقی را در برنامه Music آیفون به یکباره حذف کنید.

حذف تک:

برای حذف یک آهنگ از حافظه آیفون ابتدا وارد اپلیکیشن Music شده و آهنگ مورد نظر را در لیست پیدا کنید. با نگه داشتن انگشت خود روی آهنگ مورد نظر، آن را از چپ به راست بکشید. پس از آن با انتخاب «Delete» می توانید تک آهنگ مورد نظر را از حافظه آیفون خود حذف کنید. البته، شما نمی توانید آن دسته از فایل های موسیقی را که در سرویس iCloud موجود هستند اما در دستگاه شما دانلود نشده اند، حذف کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل با کارشناسان ما تماس بگیرید و کمک بخواهید.

حذف یک آلبوم:

برای حذف یک آلبوم خاص از لیست فایل های موسیقی آیفون خود، به اپلیکیشن Music در آیفون خود بروید و آلبوم مورد نظر را انتخاب کنید. همانند روش قبل، انگشت خود را روی آلبوم مورد نظر قرار داده و آن را از چپ به راست بکشید و با انتخاب گزینه Delete، آلبوم مورد نظر به همراه تمامی فایل های موسیقی موجود در آن حذف می شود. البته آن آلبوم هایی که در سرویس iCloud وجود دارند اما در دستگاه شما دانلود نمی شوند، قابل حذف نیستند.

حذف آرشیو هنرمند:

برای حذف آرشیو فایل های موسیقی یک هنرمند خاص از حافظه آیفون چه باید کرد؟ ابتدا اپلیکیشن Music را اجرا کنید. اکنون “Artists” را از پایین صفحه انتخاب کنید تا لیست هنرمندانی که آهنگ های آنها در آیفون شما ذخیره شده است را مشاهده کنید. هنرمند مورد نظر خود را انتخاب کنید و انگشت خود را روی نام آن قرار دهید و از چپ به راست بکشید و گزینه Delete را انتخاب کنید تا آرشیو فایل های موسیقی هنرمند از حافظه آیفون پاک شود. البته، نمی‌توانید آلبوم‌هایی را که در سرویس iCloud موجود هستند، اما در دستگاه شما دانلود نشده‌اند، حذف کنید.

حذف تمام فایل های موسیقی:

همچنین امکان حذف تمامی فایل های موسیقی در آیفون به صورت یکجا وجود دارد. برای انجام این کار، به بخش “تنظیمات” بروید و “General” و سپس “Usage” را انتخاب کنید. به Tab و سپس Manage Storage بروید. اپلیکیشن Music را انتخاب کنید و روی گزینه Edit ضربه بزنید. در این مرحله صفحه ای مانند تصویر بالا بر روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر می شود. حال با انتخاب گزینه قرمز رنگ در کنار «All Songs» می توانید تمامی فایل های موسیقی ذخیره شده در حافظه آیفون را در یک مکان بازیابی کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از قابلیت همگام سازی ابزار iTunes استفاده کرده و موسیقی ذخیره شده در دستگاه خود را ریست کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان واحد پشتیبانی ما تماس گرفته و راهنمایی بخواهید.

روش دوم: حذف کامل کتابخانه موسیقی (Music Library)

برای حذف کامل کتابخانه و تاریخچه فایل های موسیقی ذخیره شده در حافظه آیفون خود، می توانید با استفاده از ابزار همگام سازی iTunes دوباره به فایل های موسیقی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. برای حذف کامل کتابخانه موسیقی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد قسمت Settings و سپس قسمت General آیفون خود شوید و در نهایت گزینه Usage را انتخاب کنید.
  • در لیست ارائه شده، گزینه “Music” را انتخاب کنید تا اطلاعات مربوط به برنامه موسیقی در آیفون شما نمایش داده شود. وقتی وارد صفحه این اپلیکیشن می شوید، گزینه ای به نام «ویرایش» در بالا و سمت راست صفحه آیفون شما ظاهر می شود. این گزینه را انتخاب کنید.
  • حال با انتخاب آیکون قرمز رنگ کنار قسمت All Songs، تمامی فایل های موسیقی ذخیره شده در حافظه آیفون شما پاک می شوند.
  • با استفاده از قابلیت همگام سازی ابزار iTunes می توانید فایل های موسیقی مورد نظر خود را بازنشانی کنید.

روش سوم: حذف فایل های موسیقی با اتصال آیفون به کامپیوتر و راه اندازی ابزار iTunes

برای حذف فایل های موسیقی با استفاده از این روش، ابتدا آیفون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرده و ابزار iTunes را راه اندازی می کنیم. سپس با استفاده از این ابزار فایل های موسیقی مورد نظر را از حافظه آیفون خود پاک کنید.

ابتدا ویژگی «iTunes Match» را در آیفون غیرفعال کنید. برای انجام این کار، به «تنظیمات» و سپس «iTunes & App Stores» یا «Music» در آیفون بروید و گزینه «iTunes Match» را غیرفعال کنید.

پس از فعال شدن سرویس iCloud، دستگاه به طور خودکار خریدهای شما را دانلود می کند. حال برای جلوگیری از این مشکل، باید ویژگی «دانلود خودکار» را در آیفون غیرفعال کنید. به تنظیمات و سپس iTunes & App Stores بروید. در قسمت Automatic Downloads که نماد برنامه Music در زیر مشاهده می شود، نوار لغزنده کنار گزینه Music را مانند تصویر بالا غیرفعال کنید.

حال با فعال سازی ابزار iTunes نصب شده بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ، از منوی «Store» گزینه «Turn Off iTunes Match» را انتخاب کنید. با این کار ویژگی «iTunes Match» غیرفعال می شود. در تصویر بالا این قابلیت غیر فعال است. نیازی نیست روی گزینه نشان داده شده در کادر قرمز کلیک کنید.

حالا آیفون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. مانند تصویر بالا بر روی گزینه “Summary” کلیک کرده و آیفون خود را انتخاب کنید. اکنون دو گزینه «مدیریت دستی موسیقی و ویدیو» و «همگام‌سازی فقط آهنگ‌ها و ویدیوهای تأییدشده» را غیرفعال کنید. این دو گزینه در پایین تب Summary قرار دارند. حالا به تب “Music” رفته و گزینه “Sync Music” را فعال کنید.

پس از آن، گزینه “Entire Music Library” را علامت بزنید و گزینه “Apply” را انتخاب کنید. اکنون کل محتویات کتابخانه موسیقی شما در iTunes و آیفون شما همگام سازی می شود. البته این کار را باید قبل از مرحله قبل انجام دهید تا در روند سایر فعالیت های بعدی مشکلی پیش نیاید.

در این مرحله و پس از اتمام فرآیند همگام سازی فایل های مورد نظر، گزینه «Selected Playlists, Artists, Albums and Genres» را انتخاب کنید.

اکنون تمام گزینه هایی را که می خواهید از حافظه آیفون خود حذف کنید غیرفعال کنید. به عبارت دیگر، برداشتن تیک هر مورد به معنای حذف آن از حافظه آیفون است. در نهایت، برای همگام سازی مجدد فایل های موسیقی، «اعمال» را انتخاب کنید. حال اگر تیک تمام گزینه های موجود را بردارید و روی Apply کلیک کنید، تمامی فایل های موسیقی ذخیره شده در حافظه آیفون شما حذف خواهند شد.

امیدواریم در این مطلب روش های حذف فایل های موسیقی از حافظه آیفون اپل را به صورت دقیق و مختصر ارائه کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا