اخبار تکنولوژی

حذف اطلاعات آیفون، آیپد قبل از فروش آن (۲ نکته مهم)

چگونه داده ها را در iPhone، iPad قبل از فروش پاک کنیم

اگر تصمیم به فروش دستگاه آیفون یا آیپد خود دارید، اما نمی دانید چگونه اطلاعات شخصی ذخیره شده در دستگاه خود را حذف کنید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله علاوه بر توضیح نحوه پاک کردن اطلاعات شخصی دستگاه، به شما آموزش می دهیم که اگر بدون اطلاع دستگاه خود را بفروشید، چگونه اطلاعات شخصی خود را پاک کنید. با ما بمان.

اگر تصمیم به فروش آیفون یا آیپد خود دارید، باید قبل از فروش، تمام اطلاعات شخصی ذخیره شده در دستگاه را به طور کامل پاک کنید. باید در نظر داشته باشید که حذف دستی پیامک ها، برنامه های نصب شده، مخاطبین و موارد دیگر راه خوبی برای حذف کامل اطلاعات شخصی نیست. قبل از فروش آیفون یا آیپد خود باید مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده را به دقت مطالعه کرده و انجام دهید تا بتوانید اطلاعات شخصی خود را به طور کامل پاک کنید.

اگر ناآگاهانه آیفون خود را به شخصی فروختید و فراموش کردید که اطلاعات شخصی خود را حذف کنید، چه؟ آیا راهی برای جلوگیری از سوء استفاده خریدار از اطلاعات شخصی شما وجود دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. بنابراین در اینجا نحوه حذف اطلاعات شخصی از آیفون یا آیپد و نحوه حذف اطلاعات در صورت فروش ناآگاهانه دستگاه را به شما آموزش می دهیم. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

چگونه تمام اطلاعات شخصی آیفون یا آیپد را قبل از فروش حذف کنیم؟

برای حذف اطلاعات شخصی از حافظه آیفون و آیپد، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  • اگر از اپل واچ نیز با دستگاه iOS خود استفاده می کنید، قبل از شروع حتماً همگام سازی این دو را غیرفعال کنید.
  • یک فایل پشتیبان از محتویات دستگاه iOS تهیه کنید. می توانید با استفاده از سرویس ذخیره سازی iTunes یا iCloud یک فایل پشتیبان ایجاد کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه ایجاد یک فایل پشتیبان از محتویات دستگاه iPhone یا iPad خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  • به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید و گزینه iCloud را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Sign Out ضربه بزنید. اگر سیستم عامل دستگاه شما iOS 7 است، باید گزینه Delete Account را انتخاب کنید.
  • دوباره Sign Out را انتخاب کنید و سپس روی Delete from My iPhone ضربه بزنید. اکنون باید رمز عبور خود را وارد کنید.
  • دوباره به قسمت تنظیمات دستگاه خود بروید و این بار General و سپس Reset را انتخاب کنید. اگر Find My iPhone در دستگاه شما فعال باشد، به احتمال زیاد باید Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • پسورد درخواستی را وارد کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. حالا صبر کنید تا محتوای دستگاه آیفون یا آیپد شما به طور کامل پاک شود و دستگاه به حالت کارخانه بازگردد. پس از راه اندازی مجدد گوشی می توانید از پاک شدن کامل اطلاعات شخصی خود مطمئن شوید و گوشی را خاموش کرده و با خیالی آسوده در اختیار خریدار قرار دهید.

موارد ذکر شده در بالا بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی آنها را انجام دهید. اما اگر در مورد موارد ذکر شده سوالی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های بیشتر را از آنها بخواهید.

چگونه در صورت فروش ناآگاهانه دستگاه آیفون یا آیپد خود اطلاعات شخصی را حذف کنیم؟

اگر آیفون یا آیپد خود را بدون حذف اطلاعات شخصی خود بفروشید چه باید بکنید؟ در این شرایط انجام مراحل زیر توصیه می شود:

  • در مرحله اول با خریدار مورد نظر تماس بگیرید و از او بخواهید با روش فوق محتویات دستگاه را پاک کند. اگر فروشنده از انجام این کار امتناع کرد یا امکان تماس با او وجود نداشت، مراحل زیر را دنبال کنید:
  • برای غیرفعال کردن iCloud، این را وارد کنید ارتباط یا برنامه Find My iPhone. در لیست دستگاه ها، دستگاه فروخته شده را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه Delete آن را حذف کنید. سپس بر روی گزینه Remove from Account کلیک کنید.
  • در مرحله بعد رمز اپل آیدی خود را تغییر دهید. با این کار نمی توانید از دسترسی خریدار به محتوای قبلی جلوگیری کنید، اما از دسترسی او به اطلاعات iCloud جلوگیری می کند. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تغییر رمز اپل آیدی خود نیاز دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.
  • در مرحله بعد ثبت نام در برنامه iMessage را لغو کنید. اگر از خدمات Apple Pay استفاده می کنید، اطلاعات کارت اعتباری خود را با استفاده از پیوند زیر حذف کنید.

به عنوان یک توصیه کلی، بهتر است قبل از فروش دستگاه های هوشمند آیفون و آیپد، اطلاعات شخصی خود را حذف کنید. اما اگر متوجه شدید که اطلاعات شخصی شما پس از فروش حذف نمی شود، می توانید با استفاده از راهکارهای موجود در این مقاله این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا