اخبار تکنولوژی

جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار

آموزش جلوگیری از انتشار اندروید و آلوده شدن آن به بدافزار

بد نیست بدانید که محصولات هوشمند اندرویدی نیز می توانند به ویروس ها و بدافزارها آلوده شوند. در نتیجه، پیشنهاد ما قطعا این است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه خود انجام دهید. در این مقاله سعی داریم روش جلوگیری از گسترش دستگاه های هوشمند اندرویدی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

سیستم عامل اندروید در حال حاضر معروف ترین و محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان است که فرصت های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بسیاری از مصرف کنندگان در حال حاضر بیشتر کارهای خود از جمله کارهای مالی و تجاری را با تلفن همراه خود انجام می دهند. حال فرض کنید گوشی شما با این اطلاعات در دسترس افراد سودجو باشد. قطعا در این شرایط اتفاقات خوبی برای شما نخواهد افتاد. استفاده های متعدد از تبلت ها و گوشی های اندرویدی باعث شده سودجویان و هکرها به دنبال هک این سیستم عامل و سوء استفاده از اطلاعات کاربران باشند. در نتیجه، باید مسائل امنیتی دستگاه خود را در اولویت قرار دهید تا از حریم خصوصی خود محافظت کنید و از جاسوسی داده های محصول Android خود جلوگیری کنید.

یکی از مهم ترین روش هایی که هکرها اطلاعات شخصی گوشی یا تبلت و سیستم شما را به سرقت می برند مربوط به ویروس ها و بدافزارها است. افراد سودجو یا هکرها می توانند با ایجاد بدافزار و ویروس اندروید به شما آسیب برسانند. در نتیجه همیشه باید سعی کنید محصول اندرویدی خود را در برابر ویروس یا نصب بدافزار بر روی آن محافظت کنید، حال سوال اینجاست که چگونه از آن جلوگیری کنید. در این مقاله سعی داریم سه راه مهم و مرتبط را بیان کنیم که با کمک آنها می توانید از آلوده شدن اندروید به بدافزارها و ویروس ها جلوگیری کنید. اگر در مورد هر یک از قسمت ها و روش های توضیح داده شده در این مقاله سوال یا نظری دارید، در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای دانلود برنامه ها از منابع ناشناس استفاده نکنید

Google Play Store یا Google Play Store یک منبع معتبر و رسمی است که می توانید از آن برای دانلود برنامه های معتبر استفاده کنید. در نتیجه، استفاده از منابع و سایت‌های دیگر برای دانلود برنامه‌های اندروید ممکن است باعث ایجاد مشکلات امنیتی و معرفی ویروس‌ها یا بدافزارها به دستگاه هوشمند شما شود. در این میان به دلیل برخی محدودیت ها گاهی ما ایرانی ها نمی توانیم از گوگل پلی استور استفاده کنیم. در این شرایط می توانید از برنامه بازار داخلی برای دانلود برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود استفاده کنید. باید بدانید که برنامه بازار یکی از بهترین، کامل ترین و معتبرترین سورس های ایرانی برای دانلود برنامه های اندروید است، اما گوگل این برنامه را قبول یا تایید نمی کند.

سیستم عامل اندروید به شما اجازه نصب اپلیکیشن هایی را نمی دهد که مورد تایید فروشگاه گوگل پلی نیستند، اما با روشن کردن آیتم Unknown Sources در تنظیمات دستگاه، محصول اندرویدی شما امکان دانلود اپلیکیشن های ناشناخته را نیز به شما می دهد. در نتیجه، اگر منابع ناشناخته در گوشی اندرویدی شما فعال باشد و از منابع ناشناس برای دانلود فایل های APK استفاده کنید، ممکن است محصول اندرویدی شما به ویروس ها و بدافزارها آلوده شود. بنابراین، برای جلوگیری از انتشار اندروید و بدافزار به گوشی خود، برنامه های خود را فقط از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

سیستم عامل محصول اندروید را به روز کنید

باید بدانید که به روز رسانی مداوم سیستم عامل اندروید می تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتشار و نصب اندروید بر روی دستگاه شما داشته باشد. سازندگان اندروید گاهی به‌روزرسانی‌های OTA را برای مشکلات امنیتی دستگاه شما منتشر می‌کنند. انجام این آپدیت ها می تواند لایه های امنیتی محصول اندرویدی شما را بهبود بخشد و مشکلات ایجاد شده در این زمینه را برطرف کند.

به این ترتیب محصول اندرویدی شما از نظر امنیتی به طور کامل آپدیت می شود و در این بین بدافزارها و ویروس هایی که قبل از آپدیت تهدیدی برای دستگاه شما بوده اند دیگر نمی توانند اطلاعات و داده های شما را بدزدند. در نتیجه، برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه اندرویدی خود و نصب بدافزار، به روز رسانی هایی که به صورت OTA منتشر می شوند را دانلود و نصب کنید.

از یک آنتی ویروس قوی و مناسب استفاده کنید

شاید فکر کنید که دستگاه های اندرویدی نیازی به نصب آنتی ویروس ندارند. اما در واقعیت اینطور نیست. نصب و استفاده از یک برنامه آنتی ویروس مناسب و قوی بر روی گوشی هوشمند اندرویدی شما می تواند از آلوده شدن اندروید شما و نصب بدافزار بر روی آن جلوگیری کند. در حال حاضر آنتی ویروس های زیادی برای اندروید وجود دارد. با مراجعه به برنامه گوگل پلی استور می توانید لیست این آنتی ویروس ها را بیابید و بر اساس نظرات بهتر یا امتیاز بالاتر بهترین ها را انتخاب و دانلود کنید. در این میان آنتی ویروس هایی مانند کسپرسکی، مک آفی، آواست و… بسیار خوب هستند که می توانید آنها را روی محصول اندرویدی خود نصب کنید.

توجه به دسترسی به برنامه ها یا مجوزهای برنامه

برنامه هایی که دانلود می کنید باید لیستی از دسترسی های موجود را نمایش دهند. این لیست Permissions نامیده می شود و مشخص می کند که برنامه مورد نظر شما به کدام قسمت از داده های دستگاه اندرویدی شما نیاز دارد. اگر دیدید که برنامه ای نیاز به دسترسی به قطعات یا داده های غیر منطقی دارد، آن برنامه را دانلود نکنید زیرا ممکن است حاوی ویروس یا بدافزار باشد.

همچنین در اندروید مارشمالو می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات دستگاه خود و سپس قسمت App Permissions به تمامی برنامه های نصب شده روی دستگاه خود دسترسی داشته باشید و برنامه مورد نظر خود را تغییر دهید. این ویژگی قادر است از ویروسی شدن اندروید و نصب بدافزار بر روی دستگاه شما جلوگیری کند. در نسخه های سیستم عامل اندروید که فاقد این عنصر هستند، می توانید به راحتی با استفاده از برنامه هایی مانند MoboClean این کار را انجام دهید. در نتیجه، برای جلوگیری از آلوده شدن اندروید و نصب بدافزار، می‌توانید دسترسی برنامه‌ها به داده‌های دستگاه خود را محدود کنید.

از شبکه های Wi-Fi رایگان استفاده نمی کند

به طور کلی، بسیاری از ما از شبکه های وای فای رایگان استقبال می کنیم، اما باید بدانید که این شبکه های وای فای گاهی اوقات می توانند برای دستگاه شما خطرناک باشند. یک هکر می تواند با اتصال شما به همان شبکه وای فای که به آن متصل است، بسیاری از داده های شخصی شما را بدزدد. بد نیست بدانید که به این ترتیب فرد مورد نظر نمی تواند ویروس یا بدافزاری را روی دستگاه شما قرار دهد، اما می تواند اطلاعات شخصی دستگاه شما را بدزدد. در نتیجه، اگر امنیت داده های دستگاه اندرویدی شما مهم است، از شبکه Wi-Fi رایگان استفاده نکنید.

نتیجه

همانطور که گفتیم در این مقاله روش هایی را به شما آموزش داده ایم که به شما کمک می کند از ویروسی شدن اندروید و نصب بدافزار بر روی دستگاه خود جلوگیری کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نظر خاصی در رابطه با هر قسمت از این مقاله می توانید آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله