اخبار تکنولوژی

بررسی ۵ عامل تأثیرگذار بر روند قیمتی بیت کوین در هفته جاری

قیمت بیت کوین در حال افزایش است و آینده آن نامشخص است. در زیر ۵ عامل موثر بر روند قیمت بیت کوین در این هفته را بررسی می کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین توانسته روند صعودی و رو به رشد خود را حفظ کند و کام سرمایه گذاران را با آلت کوین ها و حتی ممکوین ها شیرین کند. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین از رکورد ۷۲۰۰۰ دلار فراتر رفته و درست بالاتر از این سطح معامله می شود.

بررسی ۵ عامل موثر بر روند قیمت بیت کوین

طی چند روز گذشته و همزمان با افزایش احساسات مثبت در بازار، درباره نحوه مدیریت سرمایه در رویداد نصف شدن بیت کوین صحبت کردیم و برخی از دلایل افزایش قیمت این ارز دیجیتال را برشمردیم. ما قبلاً شاهد افزایش غیرمنتظره ارز دیجیتال شماره یک بازار بوده ایم و سرمایه گذاران در تلاش هستند تا روند غالب را در آینده تعیین کنند.

در حال حاضر از یک سو شاهد افزایش فشار فروش در برخی سطوح کلیدی هستیم و از سوی دیگر صندوق های ETF یا صندوق های قابل معامله در بورس حجم زیادی بیت کوین می خرند و سوالی که مطرح می شود این است: اینها در آینده نزدیک اتفاق می افتد دو گروه برنده خواهند شد و کدام یک روند قیمت را خواهند گرفت؟

برخی از بازیگران بازار ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که از تأثیر مثبت و گسترده خرید بیت‌کوین از ETFها آگاه بوده‌اند و معامله‌گران بلندمدت بار دیگر در حال بررسی و ارزیابی قیمت‌ها در سال‌های آینده هستند.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که بازار صعودی فعلی ممکن است زودتر از حد انتظار شاهد جهش قیمت قابل توجهی باشد. با این اوصاف، قیمت بیت کوین در یک خیابان دوطرفه قرار دارد و به نظر می رسد که استخراج کنندگان این ارز دیجیتال سود خود را قبل از شروع هاوینگ سال ۲۰۲۴ می برند.

هشدار سرمایه گذاری و سلب مسئولیت

سرمایه گذاری اساسی نیاز به تحقیق و مطالعه دارد و نباید بر اساس تحلیل شخصی دیگران و توصیه های خرید و فروش معامله شود. هدف رسانه گجت نیوز از انتشار مقالاتی در مورد ارزهای دیجیتال افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران است و محتوای تمامی مطالب به منزله توصیه خرید یا فروش نیست و مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

رکورد جدید قیمت هفتگی بیت کوین

بیت کوین تا ۲۰ مارس ۱۴۰۲ روند نوسانات کلاسیک خود را حفظ کرد و هنوز از اوج خود فاصله داشت تا اینکه قیمت این ارز دیجیتال به سطح تاریخی ۶۹۰۰۰ دلار رسید و برای مدت کوتاهی مقاومت را شکست و به سطح ۶۷۰۰۰ رسید.دلار نزدیک است.

پس از آن باز هم سرمایه گذاران خرد و کلان تلاش خود را برای عبور از این محدوده سخت و طاقت فرسا کردند در حالی که همزمان با شروع معاملات در بازار آسیا از ۳۰ اسفند، رکوردهای جدیدی شکسته شد. به گفته یکی از تحلیلگران برجسته بیت کوین، قیمت در محدوده ۷۰۰۰۰ دلار قرار داشت. زیرا هیچ سفارش خرید نقطه ای وجود نداشت که بخش بزرگی از سفارشات این ارز دیجیتال را تشکیل می دهد.

blank

به گفته Askew که یکی از معامله گران معروف در بازار است، بیت کوین باید در محدوده ۶۳۵۰۰ تا ۶۵۵۰۰ دلار در نوسان باشد تا روند صعودی و سبز خود را حفظ کند. همچنین مارتون که یکی از تحلیلگران فعال بازار است، می گوید در حال حاضر شاهد فعالیت در سکه هایی هستیم که یک دهه یا بیشتر غیر فعال بوده اند.

خبری از کاهش نرخ نیست، اما از گزارش تورم

گزارش تورم فوریه در ایالات متحده آمریکا به زودی منتشر می شود و این خبر برای بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار تلقی می شود. اگر این گزارش در ۲۲ مارس منتشر شود، دارایی های پرخطر برای مدت کوتاهی دچار نوسان خواهند شد. با این حال، واکنش پادشاه ارز دیجیتال به تورم ممکن است متفاوت باشد.

سیاست های کاهش نرخ بهره می تواند تاثیر مثبتی بر بازارهای مختلف داشته باشد، اما به نظر می رسد برخی از مقامات فدرال رزرو مانند جروم پاول نمی خواهند این اتفاق بیفتد. فدرال رزرو در کمتر از یک هفته تشکیل جلسه می دهد و گزارش های شاخص قیمت مصرف کننده و سایر داده ها می توانند به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری های آن سازمان استفاده شوند.

blank

برخی از ابزارهای پیش‌بینی بازار، مانند ابزار FedWatch، تخمین زده‌اند که بازار انتظار کاهش چشمگیر نرخ بهره را ندارد. احتمال وقوع این اتفاق ۳ درصد است. همچنین هفته آینده شاخص بهای تولیدکننده و نرخ مطالبات بیکاری که از اهمیت ویژه ای برای اقتصاد برخوردار است منتشر می شود.

فشار برای خرید ETF بیت کوین

یکی از مهم ترین اخباری که می تواند وضعیت را در این هفته تغییر دهد، بازخرید وجوه قابل معامله در بورس است. پس از پذیرش این صندوق ها که قبلاً به عدد ۹ رسیده اند، بازار توجه زیادی به آنها نشان داده است و می توانند قیمت بیت کوین را تعیین و راهنمایی کنند. تحلیلگران و کارشناسان دنیای رمزارز بر این باورند که این مشکل به طور مداوم ادامه خواهد داشت.

اگر حجم خرید و تقاضای ETF کاهش یابد، روند صعودی فعلی مختل خواهد شد و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار بازار است. کتی وود به عنوان مدیر عامل Arc Invest هدف اصلی بیت کوین را یک میلیون دلار عنوان کرد و این هدف در سال ۲۰۳۰ محقق خواهد شد.

blank

کتی وود معتقد است که هیچ یک از پلتفرم‌های BTC هنوز کوین را تایید نکرده‌اند و اقدام قیمتی که می‌بینیم قبل از این اتفاق مهم است. رشد اصلی هنوز شروع نشده است و همانطور که می دانیم، غول های صنعت مالی در حال آماده شدن برای بردن بیت کوین به اهداف بالاتر هستند.

در پی انتشار همین خبر، شرکت مدیریت دارایی بیت‌وایز برای سرمایه‌گذاری‌های آتی گروه‌بندی می‌شود و غول‌های کارگزاری، مشاوران نهادی و شرکت‌های بزرگ صنعت مالی را در گروه خود قرار می‌دهد. مدیر ارشد سرمایه گذاری Bitwise گفت:

بر اساس روندهای فعلی، من معتقدم که اولین جریان سرمایه قابل توجه از این سه گروه را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ شاهد خواهیم بود و معتقدم جریان سرمایه در طول سال تسریع خواهد شد. زیرا پذیرش محصولات جدید برای این سرمایه گذاران آسان تر می شود.

همزمانی اوج شاخص پول و فروش انبوه ماینرها

در خبر قبلی به تفصیل درباره رویداد هاوینگ بیت کوین صحبت کردیم و حالا در اتفاقی جالب، هاوینگ به بالاترین حد خود رسیده است. این موضوع باعث تعجب ماینرها بیشتر از سایر سرمایه گذاران و معامله گران بازار شد. ما می دانیم که پاداش استخراج کنندگان پس از شروع هاوینگ به ۳۱۲۵ بیت کوین کاهش می یابد و شاید به همین دلیل است که آنها ذخایر خود را می فروشند.

blank

طبق اطلاعات منتشر شده، ماینرها در ۱۷ مارس ۱۴۰۲ روز فروش بالایی داشتند و حدود ۷۵٫۹ میلیون دلار درآمد کسب کردند. طبق پلتفرم معاملاتی Decen Trader، درآمد ماینرها از زمان افزایش قیمت بیت کوین به سرعت افزایش یافته است.

با توجه به این پلتفرم، اگر به شاخص پول نگاه کنیم، خواهیم دید که در شش سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است و از این شاخص برای تعیین کف و سقف بزرگ استفاده می شود. شاخص پول حاصل تقسیم ارزش بیت کوین های صادر شده در روز بر میانگین متحرک ۳۶۵ روزه ارزش بیت کوین های صادر شده در روز است. در حال حاضر، نسبت پول به مثبت ۲٫۴ رسیده است که در بالاترین حد خود قرار دارد.

blank

مقاومت برای فروش افزایش یافته!

blank

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​بازار ارزهای دیجیتال اکنون به دنبال کشف قیمت برای پادشاه ارزهای دیجیتال است. در حالی که معامله گران با تجربه می دانند که باید سکه های خود را در کیف پول خود نگه دارند. بر اساس آمارهای موجود از سال ۲۰۲۱، می دانیم که سرمایه گذاران بلندمدت مقدار زیادی از بیت کوین خود را انتقال نداده اند.

با این حال، اگرچه فشار فروش در برخی از سطوح روانی کلیدی افزایش یافته است، اما سرمایه گذاران به فروش فکر نکرده و در برابر آن مقاومت می کنند. نظر شما در مورد آینده روند بیت کوین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا