اخبار تکنولوژی

اینترنت آزاد در اختیار چی کسانی قرار داده می شود؟

معاون گردشگری مدعی شد: طرح سیم کارت گردشگری بدون فیلتر به تصویب کارگروه فیلترینگ رسیده و به صورت فازی در حال اجراست.

طرح سیم کارت گردشگری بدون فیلتر در کارگروه اطلاعات کیفری دادستانی کل کشور تصویب شد. این را معاون گردشگری اعلام کرد و گفت: درخواست آنها از دفاتر خدمات گردشگری، هتل ها، راهنمایان تور و گردشگران خارجی برای استفاده از این سیم کارت است.

«علی اصغر شالبافیان» معاون گردشگری در گفت وگو با ایسنا، از پیگیری ارائه سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران خارجی با تاکید «عزت الله ضرغامی» وزیر گردشگری خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح «سیم کارت گردشگری» در کارگروه دادستانی کل کشور تصویب شد، گفت: نشست وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و دادستانی و نیروی انتظامی نحوه اجرای آن با توجه به به اولویت های اعلام شده. ما بازداشت شدیم.”

شالبافیان اعلام کرد: دفاتر خدمات گردشگری، هتل ها، راهنمایان تور و گردشگران خارجی باید بتوانند از سیم کارت های گردشگری استفاده کنند.

«ما درخواست کرده بودیم فعالان گردشگری در اولویت این طرح قرار بگیرند، در‌نتیجه قرار شد فهرست دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه کنیم تا این امکان برای آن‌ها فراهم شود. آژانس‌های مورد‌تأیید که پروانه بهره‌برداری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند، به‌منظور بهره‌برداری از این طرح معرفی شده‌اند.»

وی در ادامه خبر داد که در مرحله دیگری از این مصوبه امکان استفاده گردشگران خارجی از این سیم کارت ها وجود دارد و با این موضوع موافقت شده است. این در حالی اتفاق می افتد که گردشگران در صورت امکان تنظیم سیم کارت خود در رومینگ، با یکی از اپراتورهای داخل کشور به اینترنت بدون فیلتر دسترسی دارند.

به گفته معاون گردشگری، این مصوبه با اولویت حمایت از فعالان گردشگری به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود: «این طرح تصویب و ابلاغ شده است و بر اساس مصوبه و اولویت‌ها، بهره‌برداران را معرفی خواهیم کرد. جدول زمانی اجرای مرحله ای این قطعنامه در آینده مشخص خواهد شد.

این بود تا اینکه یک ماه پیش مدیر پاسخگویی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به پیگیری های دیجیاتو در مورد سیم کارت گردشگری اعلام کرد که این موضوع تنها به صورت پیشنهادی مطرح شده و تاکنون هیچ گونه پیشنهادی وجود ندارد. مکاتبات اداری، راهنمایی یا پروتکل های مربوطه آماده نشده است.

وی همچنین قول داد به محض نهایی شدن موضوع سیم کارت گردشگری در سامانه و سایت وزارتخانه اعلام شود. اگر به وب سایت وزارت گردشگری مراجعه کنید، هیچ محتوای منتشر شده ای در این لینک وجود ندارد.

لازم به ذکر است کارگروه فیلترینگ موضوع اینترنت کلاس درس را با جدیت رصد می کند. سال گذشته وزارت علوم اعلام کرد که با تصویب این نهاد، اینترنت با دسترسی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا