اخبار تکنولوژی

انتقال برنامه به کارت حافظه در سامسونگ (شیائومی، هواوی)

انتقال اطلاعات به کارت حافظه گوشی

باید بدانید که یکی از مزیت های اکثر تبلت ها و گوشی های هوشمند اندرویدی وجود حافظه جانبی و پشتیبانی از این امکان است. در حال حاضر اکثر دستگاه های اندرویدی دارای قابلیت Micro SD یا Micro SD RAM هستند. با وجود رم در گوشی هوشمند، کاربر می تواند برخی از فایل های خود مانند فایل های ویدئویی و عکس های ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی هوشمند یا تبلت خود را به حافظه جانبی آن منتقل کند تا حافظه داخلی پر نشود. این را در زیر توضیح خواهم داد.

فرآیند انتقال تصویر و فایل های عکس از حافظه داخلی گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی به حافظه خارجی به راحتی امکان پذیر است. در این مقاله سعی شده است تا نحوه انجام این کار را بیاموزیم. اگر در طی مراحل این روش با مشکل یا سوالی مواجه شدید، آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

گام اول: قبل از انجام این کار برآوردها لازم است

ابتدا باید چند مورد را ارزیابی کنید و سپس شروع به انجام این کار کنید. اولین نکته این است که گوشی یا تبلت شما از حافظه جانبی پشتیبانی می کند و دارای رم microSD است. علاوه بر این، باید میزان فضای ذخیره‌شده در رم microSD محصول خود را نیز تخمین بزنید.

برای این کار به قسمت تنظیمات محصول اندرویدی خود رفته و بر روی Storage کلیک کنید. در این قسمت مشخصات کامل میزان حافظه گوشی یا تبلت آورده شده است. در زیر شاخه کارت SD، بخشی به نام فضای کل را مشاهده خواهید کرد. این برگه تمام فضای ذخیره سازی موجود در حافظه خارجی تلفن یا رایانه لوحی شما را نشان می دهد. در گوشی هوشمند یا تبلت آزمایشی ما، ۲۹ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای فایل ها در حافظه خارجی محصول وجود دارد.

دومین موردی که باید بررسی کنید قسمت File Manager محصول هوشمند شما است. اکثر گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی دارای یک فایل منیجر پیش فرض هستند. با کمک این برنامه می توانید به قسمت های مختلف حافظه خارجی و داخلی گوشی هوشمند خود بروید. اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما فایل منیجر پیش فرض ندارد، می توانید با مراجعه به برنامه گوگل پلی استور، یک فایل منیجر خوب مانند ES File Explorer را دانلود کنید.

مرحله دوم: تصاویر و فایل های عکس را از حافظه داخلی به حافظه خارجی یا RAM منتقل کنید

حالا وقت آن است که دست به کار شوید و فایل های مورد نظر خود را از حافظه داخلی گوشی یا تبلت خود به رم microSD منتقل کنید.

ابتدا فایل منیجر را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید.

سپس به Device Storage بروید. این قسمت در واقع فایل ها و موارد موجود در حافظه داخلی تبلت یا گوشی هوشمند شما را نشان می دهد.

اکنون باید به بخشی از حافظه داخلی گوشی یا تبلت خود بروید که فایل های تصویری شما در آن ذخیره می شود. توجه داشته باشید که اکثر برنامه های شخص ثالث نصب شده روی محصول هوشمند شما در حافظه داخلی دستگاه قرار می گیرند تا عکس ها را در یک پوشه ذخیره کنند. در نتیجه، اگر می‌خواهید فایل‌های عکس یک برنامه شخص ثالث را به حافظه خارجی یا رم محصول اندرویدی خود منتقل کنید، یک پوشه مخصوص مطابق با نام این برنامه پیدا کنید.

اما عکس های گرفته شده با دوربین گوشی یا تبلت شما در پوشه ای به نام DCIM ذخیره می شوند. این پوشه به راحتی در میان پوشه های مختلف موجود در حافظه داخلی گوشی یا تبلت شما شناسایی می شود.

به محض ورود به پوشه فایل مورد نظر، لیست تصاویر موجود در آن ظاهر می شود. در این قسمت باید عکس هایی را که می خواهید از حافظه داخلی به رم گوشی یا تبلت خود منتقل کنید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با کلیک بر روی گزینه Select All، تمام عکس های موجود در پوشه مورد نظر انتخاب می شوند.

حالا روی نماد با سه نقطه عمودی در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و سپس گزینه Move to را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تابع Move To ممکن است بسته به نوع مدیر فایلی که دارید متفاوت باشد. در نتیجه بعد از گلچین تصاویر مورد نظر باید گزینه Move to را پیدا کنید.

در اینجا با استفاده از دکمه Back، گوشی یا تبلت اندرویدی شما از حافظه داخلی دستگاه خارج شده و وارد مسیر حافظه خارجی یا کارت SD می شود که می خواهید فایل های عکس خود را در آن جابجا کنید.

می توانید در هر قسمت از حافظه خارجی گوشی یا تبلت خود یک پوشه جدید ایجاد کنید و عکس های انتخاب شده را به آن قسمت منتقل کنید. واضح است که امکان انتقال این فایل ها به پوشه های موجود در حافظه خارجی گوشی یا تبلت وجود دارد.

حال به راحتی و با انتخاب گزینه Move here تمامی فایل های مورد نظر شما از حافظه داخلی گوشی هوشمند یا تبلت شما به حافظه جانبی منتقل می شود. توجه داشته باشید که گزینه Move Here با در نظر گرفتن برنامه مدیریت فایل موجود در گوشی هوشمند یا تبلت شما می تواند به روش های خاصی نیز وجود داشته باشد. همچنین باید بدانید که برای انتقال فایل های عکس از حافظه داخلی به رم گوشی یا تبلت اندرویدی خود می توانید از گزینه Cut نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله