اخبار تکنولوژی

چطور هر آهنگی را که دوست دارید به عنوان زنگ اندروید انتخاب کنید؟

چطور هر آهنگی را که دوست دارید به عنوان زنگ اندروید انتخاب کنید

تلفن‌های هوشمند اندرویدی معمولاً دارای فایل‌های صوتی پیش‌فرض هستند که می‌توانند به‌عنوان آهنگ‌های زنگ یا هشدار تماس ورودی و یادآوری دستگاه استفاده شوند. تنوع آهنگ های زنگ پیش فرض ارائه شده تقریباً بسیار زیاد است، اما همه آنها در واقع جالب نیستند. خوشبختانه در سیستم عامل اندروید می توانید فایل های صوتی مورد نظر خود را به عنوان زنگ یا رینگتون تعریف کنید. اما برای این کار بهتر است فایل مورد نظر را ویرایش کرده و بخشی از آن را به عنوان آهنگ زنگ انتخاب کنید.

افزودن آهنگ زنگ سفارشی به تلفن های هوشمند اندرویدی موجود در بازار به دو روش اصلی انجام می شود. در روش اول می توان از کامپیوتر برای این کار استفاده کرد و در روش دوم از اپلیکیشن های مخصوص اندروید استفاده می شود. استفاده از هر دو روش آسان است و نیازی به هزینه اضافی ندارد. در این قسمت قصد داریم شما دوستان عزیز را به اختصار با این دو روش آشنا کنیم.

ایجاد آهنگ های زنگ برای اندروید

روش اول: اضافه کردن آهنگ زنگ به تلفن هوشمند با استفاده از رایانه

در روش اول ابتدا باید فایل صوتی را انتخاب و ویرایش کنید. به عنوان مثال، فرض کنید موسیقی از آهنگ بدون کلام است و می خواهید از آن به عنوان آهنگ زنگ در گوشی هوشمند خود استفاده کنید. بنابراین اولین قدم انتخاب آهنگ زنگ مورد نظر است. به طور کلی، به خاطر داشته باشید که آهنگ های زنگ نباید بیشتر از ۳۰ ثانیه باشد.

اکنون باید برنامه خاصی را برای ایجاد آهنگ زنگ مورد نظر انتخاب کنید. برنامه هایی مانند Audacity این کار را تا حد امکان آسان می کنند. برای این کار می توانید از خدمات آنلاین مانند www.makeownringtone.com نیز استفاده کنید.

هنگامی که آهنگ زنگ ۳۰ ثانیه ای مورد نظر خود را ایجاد و ویرایش کردید، فایل را با فرمت MP3 ذخیره کنید. اکنون گوشی هوشمند اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود متصل کنید. اگر صفحه نمایش دستگاه قفل است، باید قبل از اتصال آن به رایانه، آن را فعال کنید تا امکان دسترسی به تلفن و اطلاعات روی آن فراهم شود.

اکنون باید به حافظه داخلی گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید. در سیستم رایانه خود، به تب My Computer یا This Computer مراجعه کنید. در این بخش یک دیسک جدید را مشاهده خواهید کرد. این دستگاه در واقع با حافظه داخلی تلفن همراه شما مطابقت دارد. لطفاً توجه داشته باشید که اگر از دستگاهی مجهز به سیستم عامل منحصربه‌فرد مانند Mac OS X استفاده می‌کنید، باید ابزار Android File Transfer را روی رایانه Mac OS X خود نصب کنید تا فرآیند تبادل فایل بین رایانه و تلفن شما با Android انجام شود. .

پس از دسترسی به حافظه داخلی گوشی، باید پوشه آهنگ های زنگ را پیدا کنید. توجه داشته باشید که اگر گوشی هوشمند شما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کند و رم Micro SD به آن متصل است، پس از اتصال دستگاه به سیستم، دو دستگاه به قسمت My Computer اضافه می شود. برای انتقال آهنگ زنگ به دستگاه اندرویدی خود، سعی کنید به حافظه داخلی گوشی دسترسی داشته باشید. این گزینه معمولا با کلمه Internal نشان داده می شود. چگونه پوشه آهنگ های زنگ موجود در حافظه داخلی گوشی را پیدا کنم؟

محل قرارگیری این پوشه در انواع گوشی های هوشمند متفاوت است. در اکثر گوشی های اندرویدی، این پوشه در Media>Audio>Ringtones قرار دارد. اگر پس از دسترسی به حافظه داخلی دستگاه نتوانستید پوشه زنگ گوشی خود را پیدا کنید، یک پوشه جدید ایجاد کنید و نام آن را به گونه ای بگذارید که فراموش نشود.

حال باید فایل MP3 آهنگ زنگ مورد نظر را که قبلا از کامپیوتر ساخته اید به حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود منتقل کنید. اگر پوشه آهنگ های زنگ گوشی را پیدا کردید، فایل مورد نظر را در این قسمت کپی کنید. اگر نمی توانید این پوشه را پیدا کنید، فایل را در پوشه جدیدی که ایجاد کرده اید کپی کنید. مطمئن شوید که اگر آهنگ زنگ مورد نظر را در پوشه Ringtones کپی می کنید، نام آهنگ زنگ را به خاطر بسپارید.

پس از کپی فایل مورد نظر، گوشی را از کامپیوتر جدا کرده و وارد قسمت تنظیمات دستگاه گوشی خود شده و وارد قسمت Sound شوید. در این قسمت گزینه Ringtones یا Phone Ringtones را انتخاب کرده و آهنگ زنگ خاص مورد نظر خود را از لیست موجود انتخاب کنید.

روش دوم: افزودن آهنگ زنگ به گوشی با استفاده از برنامه ها

روش دوم از برنامه خاصی به نام «Ringtone Maker» برای افزودن آهنگ زنگ به گوشی استفاده می کند. این برنامه تنها یکی از اپلیکیشن های ساخت زنگ گوشی های اندرویدی است و تاکنون برنامه های مختلفی ساخته شده است. Ringtone Maker کاملا رایگان است و رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. این برنامه را می توانید از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه بر روی گوشی، باید فایل صوتی مورد نظر خود را به عنوان آهنگ زنگ به حافظه داخلی دستگاه خود منتقل کنید. اگر این فایل در حافظه داخلی گوشی هوشمند شما موجود باشد، برای انتقال فایل به حافظه دستگاه مشکلی نخواهید داشت. بنابراین Ringtone Maker را راه اندازی و اجرا کنید. با اجرای این برنامه لیست فایل های صوتی ذخیره شده در گوشی شما نمایش داده می شود. اگر فایل مورد نظر خود را در لیست پیدا نکردید، از منوی بالا و چپ گزینه Browse را انتخاب کنید و به مسیری که فایل صوتی مورد نظر شما ذخیره شده است بروید و فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حالا فایل صوتی مورد نظر را ویرایش کنید. با انتخاب گزینه ویرایش، نوار لغزنده ای ظاهر می شود که می توان از آن برای انتخاب ابتدا و انتهای ملودی استفاده کرد. فراموش نکنید که طول آهنگ زنگ را روی حدود ۳۰ ثانیه تنظیم کنید. پس از انتخاب قسمت مورد نظر باید گزینه Save را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، فایل در فهرست آهنگ های زنگ دستگاه ذخیره می شود، بنابراین مراقب باشید که نام آن را چه می نامید. اکنون به منوی تنظیمات و سپس Sound در گوشی هوشمند خود بروید و گزینه Ringtone را انتخاب کنید. فایل مورد نظر را از لیست موجود برای استفاده به عنوان آهنگ زنگ انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله