اخبار تکنولوژی

چگونه گوشی هنگ کرده سامسونگ را خاموش کنیم؟ (اندروید و IOS)

چگونه گوشی هنگ کرده سامسونگ را خاموش کنیم؟

مشکل هنگ کردن گوشی را برطرف کنید

مشکل آزاردهنده آیفون ها یخ زدن گوشی است. یخ زدگی حالتی است که در حین کار دستگاه به طور ناگهانی کاملا یخ می زند و استفاده از آن تقریبا غیرممکن است! اغلب این مشکل را می توان با یک راه اندازی مجدد ساده حل کرد اما گاهی اوقات مشاهده شده است که برخی از کاربران شکایت دارند که حتی پس از راه اندازی مجدد دستگاه آنها هنوز از حالت فریز خارج نمی شود. اما باید توجه داشت که انجماد برای هر برندی از گوشی های هوشمند امکان پذیر است و نمی توان گفت که این اتفاق فقط با برند اپل می افتد.

در این مقاله روش های مختلفی را برای مقابله با یخ زدن یا آویزان شدن ناگهانی گوشی های هوشمند به شما آموزش می دهیم. ما برای هر نوع یک روش منحصر به فرد آموزش می دهیم، به عنوان مثال روش های منحصر به فردی برای آیفون های اپل و روش های منحصر به فردی نیز برای محصولات اندرویدی معرفی شده است. توجه داشته باشید که اولین راه حل موجود همیشه یک راه اندازی مجدد ساده است و مراحل ذکر شده در زیر فقط باید در شرایط خاص انجام شود.

همانطور که گفته شد، آیفون‌های اپل نیز می‌توانند در شرایطی یخ زده و آویزان شوند که گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیرند که حتی یک راه‌اندازی مجدد ساده نیز مشکل هنگ کردن آن‌ها را حل نمی‌کند. اگر آیفون شما با چنین مشکلی مواجه شده است، مراحل زیر را دنبال کنید.

رفع هنگ کردن آیفون

در مرحله اول آیفون خود را شارژ کنید زیرا ممکن است باتری گوشی شما به دلایلی از بین رفته یا به طور ناگهانی تخلیه شود و در نتیجه صفحه دستگاه شما سیاه یا روشن باشد و پاسخی نشان ندهد، بنابراین اولین قدم در این شرایط این است که برای وصل کردن گوشی به شارژر، پس ابتدا چند دقیقه صبر کنید.

در مرحله بعد طبق معمول با استفاده از دکمه پاور دستگاه را خاموش کنید. برای انجام این کار، دکمه پاور آیفون خود را فشار داده و نگه دارید تا گزینه “Slide to power off” را در صفحه گوشی مشاهده کنید. با مشاهده این گزینه، انگشت خود را روی صفحه نمایش دستگاه قرار دهید و سپس عبارت Power Off را انتخاب کنید. اگر بعد از انجام مراحل ذکر شده آیفون شما خاموش می شود احتمالا مشکل خاصی برای گوشی شما وجود ندارد و مشکل جدی نیست و با روشن شدن مجدد دستگاه مشکل حل می شود. اما اگر با فشار دادن دکمه پاور گوشی خاموش نشد، باید مراحل زیر را انجام دهید.

اگر آیفون شما با استفاده از روش معمول ذکر شده در بالا خاموش نمی شود، باید از روش دیگری برای باز کردن منوی خاموش و راه اندازی مجدد دستگاه استفاده کنید. برای این کار باید دکمه های پاور و هوم آیفون خود را همزمان فشار دهید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا آیفون شما مجبور به خاموش شدن شود.

اگر توانستید آیفون خود را با استفاده از مراحل ذکر شده در بالا خاموش و دوباره روشن کنید، اولین قدم شما پس از آن یافتن علت اصلی مشکل است. گاهی برخی از نرم افزارها باعث این نوع مشکلات می شوند. بنابراین، باید نرم افزار گوشی خود را بررسی کنید، به خصوص برنامه هایی که اخیراً نصب کرده اید. اگر فکر می کنید برنامه خاصی ممکن است باعث این مشکل شده باشد، فورا آن را حذف کنید.

اگر پس از انجام مراحل ذکر شده و همچنین حذف اپلیکیشن مشکوک یا معیوب، مشکل انجماد آیفون برطرف نشد، توصیه ما این است که گوشی خود را به حالت Factory Reset کرده و آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید یا یک فایل پشتیبان قدیمی را از گوشی خود بازیابی کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر آیفون شما همچنان فریز شده باشد و مشکل برطرف نشده باشد، باز هم می توانید این کار را از iTunes و رایانه خود انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا آیفون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  • ابزار iTunes موجود در سیستم رایانه خود را اجرا کنید و نام آیفون خود را در لیستی که در بالای صفحه باز می شود انتخاب کنید. ممکن است نتوانید نام گوشی خود را در لیست باز شده که نام دستگاه های iTunes است مشاهده کنید، در این صورت باید آن را به حالت Recovery Mode تغییر دهید. به این نکته توجه کنید که برای این منظور کابل USB را از آیفون جدا کنید اما قطعه را از کامپیوتر جدا نکنید. در این مرحله دکمه هوم آیفون خود را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. در حالی که دکمه هوم را نگه داشته اید، کابل USB را دوباره به آیفون خود وصل کنید و مطمئن شوید که تا زمانی که لوگوی iTunes را روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده نکنید، دکمه هوم را رها نکنید.
  • “Restore iPhone…” را در ابزار iTunes خود انتخاب کنید. سپس از لیست باز گزینه Restore را انتخاب کرده و فرآیند بازیابی اطلاعات را تایید کنید.
  • پس از اتمام فرآیند بازیابی اطلاعات آیفون، امکان استفاده مجدد از گوشی وجود دارد و می توانید فایل پشتیبان (همان مورد نظر خود) را در تب تنظیمات کارخانه به دستگاه برگردانید تا بتوانید از گوشی استفاده کنید.

مشکل آویزان شدن گوشی در دستگاه های اندرویدی را برطرف کنید

گوشی های اندرویدی سخت افزارهای متنوع تری نسبت به آیفون اپل دارند و همانطور که می دانید باتری برخی از آن ها قابل جدا شدن است. این ویژگی خود راهی برای حل مشکل یخ زدگی ناگهانی دستگاه اندرویدی است. با ما بمان.

اولین قدم این است که گوشی اندروید را مانند گوشی های آیفون بوت کنید.

سپس سعی کنید گوشی خود را با استفاده از دکمه پاور خاموش کنید. اگر با این روش نمی توانید گوشی خود را خاموش کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

مشابه آیفون‌ها، می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را با ترکیبی از دکمه‌ها به اجبار ریستارت کنید. این دکمه های ترکیبی اغلب در محصولات اندرویدی با فشار دادن همزمان دو دکمه پاور و افزایش صدا کار می کنند. این دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود. اگر این دو دکمه ترکیبی برای گوشی شما کار نمی کنند، روش بالا را به عنوان جایگزینی برای دکمه های پاور و کاهش صدا امتحان کنید.

با توجه به تنوع زیاد بین سیستم سخت افزاری گوشی های اندرویدی شرکت های مختلف، امکان جداسازی باتری دستگاه در برخی مدل ها برای کاربران وجود دارد. همانطور که گفته شد، قطع کردن باتری دستگاه یک راه موثر برای راه اندازی مجدد اجباری در شرایط خاص است.

پس از راه اندازی مجدد گوشی، اولین قدم این است که گوشی خود را عیب یابی کنید و برنامه هایی که فکر می کنید مشکوک هستند را از گوشی هوشمند خود حذف کنید.

اگر مشکل گوشی شما با استفاده از تمام مراحل توضیح داده شده حل نشد، باید گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. در این مرحله باید وارد حالت ریکاوری شوید. برخلاف آیفون‌ها، برای ورود به تب حالت ریکاوری در گوشی‌های هوشمند اندرویدی مختلف، باید از دکمه‌های فیزیکی خاصی روی گوشی استفاده کنید. بنابراین قبل از هر کاری ابتدا روش ورود به حالت ریکاوری گوشی یا تبلت اندرویدی خود را در اینترنت جستجو کنید.

هنگامی که موفق شدید با فشار دادن دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا در کنار گوشی وارد تب حالت ریکاوری شوید، گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کرده و دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه مناسب را انتخاب کنید. در مرحله آخر گزینه Yes را انتخاب کنید تا فرآیند پاک کردن اطلاعات دستگاه و ریست فکتوری نهایی شود و فقط باید منتظر بمانید تا ریست کارخانه تمام شود و دستگاه راه اندازی مجدد شود. با انجام مراحل بالا مشکل دستگاه اندرویدی شما حل شده و آماده استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله