اخبار تکنولوژی

بک آپ از محتوای آیفون و آیپدهای اپل (iPhone backup)

نحوه پشتیبان گیری از محتوای آیفون و اپل آیپد

در اینجا نحوه پشتیبان گیری از محتوای آیفون و آیپد اپل را به شما آموزش می دهیم. ابتدایی ترین چیزهایی که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت، شامل چرایی مهم بودن پشتیبان گیری، نحوه پشتیبان گیری و نحوه آماده سازی آن است. با ما بمان.

عبارت Backup در برخی منابع به صورت Backup نوشته شده است. اما پشتیبان گیری چیست؟ در واقع به کپی اطلاعات مجازی در دستگاه های هوشمند، پشتیبان گیری گفته می شود و پشتیبان گیری فرآیند انجام این عمل است. اگر یک فایل پشتیبان از اطلاعات دستگاه های هوشمند تهیه کنید، آن را دوباره در دستگاه بازیابی کرده و در هر شرایطی از آن استفاده خواهید کرد. انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر با پشتیبان گیری از محتویات دستگاه بسیار آسان است.

دلیل اهمیت پشتیبان گیری از محتوای اپل آیفون و آیپد چیست؟ برای پشتیبان گیری از فایل های آیفون و آیپد اپل از چه روش هایی استفاده کنیم؟ مراحل پشتیبان گیری از محتوای آیفون و آیپد چیست؟ در اینجا می‌خواهیم به این سؤالات پاسخ دهیم و شما را در مورد نحوه پشتیبان‌گیری از آیفون و آی‌پد اپل و همچنین نحوه پشتیبان‌گیری از محتوای آیفون راهنمایی کنیم تا اطلاعات اپل واچ را از دست ندهید. در سورت اگر سوال یا مشکلی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما بمان.

چرا تهیه نسخه پشتیبان از محتوای اپل آیفون و آیپد بسیار مهم است؟

به دو دلیل مهم، تهیه یک فایل پشتیبان از محتویات آیفون و آیپد بسیار مهم است. دلیل اول مربوط به موقعیت هایی است که اطلاعات مهمی در دستگاه شما ذخیره می شود، اما به دلایلی مانند دزدیده شدن آیفون یا روشن نشدن دستگاه در هنگام ضربه، شما به دستگاه خود و اطلاعات مورد نظر دسترسی ندارید. حال اگر قبل از بروز این مشکلات از محتویات آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، می توانید دوباره به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه دسترسی داشته باشید.

دلیل دوم مربوط به زمانی است که شما یک آیفون یا آی پد جدید خریداری کرده اید. حال برای انتقال اطلاعات و تنظیمات از آیفون قبلی به آیفون جدید باید یک فایل پشتیبان از محتویات دستگاه قبلی خود تهیه کرده باشید تا بتوانید اطلاعات را به دستگاه جدید خود وارد کنید یا به اصطلاح ریستور کنید. . دو مورد ذکر شده برنامه های اصلی برای پشتیبان گیری از محتویات آیفون و آی پد اپل هستند. اما چگونه می توانیم پشتیبان گیری کنیم؟

روش ها و نحوه پشتیبان گیری از محتوای آیفون و آیپد

دو روش وجود دارد که به شما امکان می دهد از محتوای آیفون و آی پد پشتیبان تهیه کنید. روش اول از برنامه iTunes استفاده می کند. برای این کار باید آیفون یا آیپد خود را با کابل رابط به کامپیوتری که آخرین نسخه iTunes نصب شده است وصل کنید. برنامه را اجرا کنید و به راحتی از محتویات آیفون یا آیپد خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

  • با استفاده از کابل رابط، آیفون خود را به رایانه میانی که برنامه iTunes در آن نصب شده است وصل کنید.
  • اگر پیامی روی صفحه آیفون شما ظاهر شد، گزینه Allow را انتخاب کنید.
  • اگر برنامه iTunes به طور خودکار در رایانه شروع نمی شود، آن را به صورت دستی شروع کنید.
  • روی نام آیفون خود کلیک کنید و به قسمت Summary بروید.
  • اگر می‌خواهید اطلاعات همگام‌سازی شده با Apple Watch و برنامه‌هایی مانند Health و Activity در آیفون شما در فایل پشتیبان ذخیره شوند، گزینه Encrypt iPhone Backup را در سمت راست پنجره موجود علامت بزنید. (با انتخاب گزینه Encrypt iPhone Backup می توانید از اطلاعات دستگاه همگام شده با اپل واچ و برنامه هایی مانند Health و Activity نیز بکاپ بگیرید. با انتخاب این گزینه اطلاعات قسمت های مورد نظر به صورت خودکار با فایل پشتیبان نهایی در صورت عدم همگام سازی می شود. گزینه Encrypt را انتخاب کنید (در نسخه پشتیبان آیفون، اطلاعات برنامه های ذکر شده و Apple Watch در فایل پشتیبان ذخیره نمی شود.)
  • حال بر روی گزینه Back Up Now کلیک کنید.
  • پس از انتخاب گزینه Back Up Now، فرآیند پشتیبان گیری از محتوا و اطلاعات دستگاه iOS شما آغاز می شود. مدت زمانی که طول می کشد تا این فرآیند به طور مستقیم با مقدار داده های ذخیره شده در دستگاه شما مرتبط است.

روش دوم برای پشتیبان گیری از محتوای آیفون و آیپد با روش اول کاملاً متفاوت است. از آنجایی که در این روش از سرویس ذخیره سازی ابری iCloud استفاده می شود، نیازی به اتصال آیفون یا آیپد به کامپیوتر میانی و استفاده از برنامه iTunes نیست و از طریق اتصال اینترنت و اکانت iCloud کاربر از محتویات دستگاه نسخه پشتیبان تهیه می شود. با انتخاب این روش، محتویات دستگاه شما به صورت یک فایل پشتیبان در اکانت iCloud شما آپلود می شود و در صورت نیاز می توانید از اکانت آیکلود خود به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. اکنون برای تهیه نسخه پشتیبان از iPhone یا iPad خود از طریق iCloud، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دستگاه آیفون یا iOS خود را به یک شبکه اینترنتی متصل کنید.
  • حال به تنظیمات آیفون رفته و گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • به بخش با عنوان پشتیبان گیری مراجعه کنید.
  • نوار لغزنده کنار گزینه iCloud Backup را فعال کنید و آن را به حالت سبز منتقل کنید.
  • حالا روی گزینه آبی رنگ Back Up Now ضربه بزنید.

هنگامی که فرآیند پشتیبان گیری از محتوا و تنظیمات آیفون یا آیپد خود را شروع کردید، باید این اطلاعات را در حساب iCloud خود آپلود کنید. سرعت اینترنت و حجم دیتای دستگاه شما ارتباط مستقیمی با سرعت این مرحله دارد. در این مرحله باید به نکات مهم توجه کنید. اولین نکته مربوط به استفاده از برنامه اینترنت شما برای پشتیبان گیری از طریق iCloud است. نکته بعدی در مورد حجم رایگان سرویس iCloud است. به طور پیش فرض، اپل ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان iCloud را برای هر کاربر فراهم می کند. اکنون، اگر حجم فایل پشتیبان شما از ۵ گیگابایت بیشتر شود، دیگر نمی توانید از سرویس iCloud برای پشتیبان گیری از محتویات دستگاه iOS خود استفاده کنید.

باید بدانیم که قابلیت پشتیبان گیری خودکار در سرویس iCloud در آیفون و آیپد اپل وجود دارد. به عبارت دیگر، زمانی که این ویژگی فعال است، زمانی که دستگاه iOS شما به اینترنت متصل است و شارژ می شود، به طور خودکار یک فایل پشتیبان از محتویات آن در سرویس iCloud ایجاد می کند.

استفاده از سرویس‌های دیگر برای پشتیبان‌گیری از محتوای iPhone و iPad

همچنین می‌توانید از سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، OneDrive و غیره برای پشتیبان‌گیری از برخی از محتوای دستگاه iOS خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تمام ویدیوها یا عکس‌های ضبط‌شده در آیفون خود را در این سرویس‌ها آپلود کنید و در نتیجه هم از اشغال حافظه داخلی دستگاه و هم از افزایش حجم فایل پشتیبان اصلی خود در سرویس iCloud جلوگیری کنید.

نتیجه

در این مقاله از محتوای پشتیبان در دستگاه های iOS اپل، اهمیت بک آپ گیری، نحوه بک آپ گیری و تهیه آن را به شما عزیزان آموزش داده ایم. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد نحوه همگام سازی اطلاعات اپل واچ و برنامه هایی مانند Health با فایل پشتیبان ارائه شد. در صورت داشتن سوال یا مشکل در این زمینه ها می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از راهنمایی های دقیق آنها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا