اخبار تکنولوژی

مدیریت مخاطبین آیفون و همگام سازی با اکانت آیکلود

آموزش مدیریت مخاطبین آیفون و همگام سازی با حساب iCloud

آیفون شما به شما امکان می دهد مخاطبین را با حساب iCloud خود مدیریت کنید. توضیح اینکه دقیقاً مانند گوشی های اندرویدی، مخاطبین شما در آیفون یا آیپد نیز در سرویس iCloud ذخیره می شوند و بنابراین امکان دسترسی به آنها در دستگاه های مختلف وجود دارد. در این مقاله نحوه مدیریت مخاطبین در آیفون و همگام سازی با اکانت iCloud را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

مقدمه ای برای مدیریت مخاطبین آیفون و همگام سازی با حساب iCloud

با فعال کردن Apple ID خود در آیفون یا آیپد خود، می توانید از خدمات iCloud استفاده کنید. یکی از قابلیت های سرویس آی کلود مربوط به امکان ذخیره مخاطبین آیفون و همگام سازی با سایر دستگاه ها از طریق اکانت آیکلود خواهد بود. اما چگونه مخاطبین آیفون را با حساب iCloud همگام کنیم؟

در این مقاله در مورد مدیریت مخاطبین در آیفون و همگام سازی با اکانت iCloud صحبت خواهیم کرد. اگر در مورد هر یک از بخش های توضیح داده شده در این مقاله به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. با ما بمان.

نحوه انتقال تمام مخاطبین آیفون به حساب iCloud

برای انتقال مخاطبین آیفون به حساب iCloud، ابتدا باید مطمئن شوید که مخاطبین در سرویس iCloud ذخیره شده اند. برای انجام این کار، به وب سایت iCloud بروید و سپس با وارد کردن Apple ID خود وارد حساب کاربری خود شوید. به قسمت مخاطبین بروید و مخاطبین این قسمت را بررسی کنید. اگر مخاطبین آیفون خود را در این قسمت نمی بینید، ادامه مقاله را بخوانید، اما اگر تمام مخاطبین آیفون شما در حساب iCloud نیز موجود است، مخاطبین آیفون به درستی مدیریت می شوند و مخاطبین در گوشی با سرویس iCloud و همگام سازی یکسان هستند.

می توانید از روش دیگری برای بررسی یکسان بودن مخاطبین ذخیره شده در تلفن و حساب iCloud استفاده کنید. با این روش دیگر نیازی به مراجعه به سایت iCloud ندارید. ابتدا به تب Contacts در آیفون خود بروید. از منوی بالا و سمت چپ صفحه، گزینه Groups را انتخاب کنید.

لیستی مشابه تصویر زیر در مقابل شما ظاهر می شود. در این قسمت می توانید لیست مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی و لیست مخاطبین اکانت iCloud خود را با هم مقایسه کنید. برای این کار گزینه Show all contacts and all options را غیرفعال کنید و هر بار یکی از دو گزینه All iCloud یا All on My iPhone را انتخاب کنید و مخاطبین ذخیره شده در گوشی را با مخاطبین iCloud مقایسه کنید.

اگر مخاطبین آیفون با حساب iCloud یکی نیستند، مراحل بعدی را برای مدیریت مخاطبین آیفون و همگام سازی با حساب iCloud دنبال کنید. این کار با کمک یک برنامه جالب و کاربردی به نام My Contacts Backup انجام می شود که شامل نسخه رایگان و پولی است اما با نسخه رایگان می توانید مخاطبین آیفون را نیز مدیریت کرده و با حساب iCloud همگام سازی کنید.

وارد منوی تنظیمات آیفون شده و Mail, Contacts, Calendars را انتخاب کنید. روی گزینه Default Contacts ضربه بزنید و iCloud را برای آن انتخاب کنید. اکنون برنامه My Contacts Backup را روی آیفون خود نصب و اجرا کنید و از این برنامه برای پشتیبان گیری از مخاطبین آیفون استفاده کنید. اکنون با کلیک بر روی این تب به صفحه ورود به سیستم iCloud بروید و اپل آیدی و رمز عبور و لاگین خود را وارد کنید. به قسمت Contacts رفته و روی گزینه Settings (آیکون چرخ دنده) که در پایین و سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید. گزینه Import vCard را انتخاب کنید. حال فایلی را که آماده کرده اید از برنامه My Contacts Backup انتخاب کنید. پس از انجام این کار، تمام مخاطبین آیفون شما به iCloud منتقل شده اند. می توانید به تب iPhone Contacts رفته و گزینه Groups را انتخاب کنید و تیک گزینه All on My iPhone را بردارید و فقط گزینه iCloud را تیک دار بگذارید. توجه داشته باشید که پس از انجام مراحل بالا گزینه ای به نام Merge Contacts را مشاهده می کنید که انتخاب کنید تمام مخاطبین تکراری حذف و به یک مخاطب تبدیل شوند. بنابراین لازم است در آخرین مرحله مدیریت مخاطبین آیفون و همگام سازی با اکانت iCloud گزینه Merge را انتخاب کنید.

نحوه انتقال مخاطب از آیفون به حساب iCloud

اما این احتمال وجود دارد که بخواهید فقط مخاطبین خاصی را که در حافظه آیفون ذخیره شده اند به حساب iCloud منتقل کنید. شما می توانید این کار را با روش ساده تری انجام دهید و نیازی به استفاده از روش بالا نیست، برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما به اینترنت متصل است. سپس مخاطبی را که می‌خواهید داده‌هایش را با حساب iCloud همگام‌سازی کنید، از مخاطبین آیفون یا آی‌پد خود انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Share Contacts ضربه بزنید.

برنامه پیام را به عنوان منبع اشتراک مخاطب مورد نظر انتخاب کنید.

مخاطب انتخاب شده را از طریق برنامه پیام برای شما ارسال کنید.

حال وارد برنامه پیام رسانی شده و با خود به کادر گفتگو رفته و مخاطب دریافتی را انتخاب کنید.

روی گزینه Create New Contact ضربه بزنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سپس از گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه Done را انتخاب کنید. با این روش آسان مخاطب مورد نظر در اکانت iCloud قابل مشاهده است.

اگر مخاطبین آیفون ناپدید شوند چه باید کرد؟

گاهی اوقات مشاهده می شود که مخاطبین آیفون یا آیپد کاربران به طور ناگهانی ناپدید یا حذف می شوند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید نگران نباشید. با استفاده از روش هایی که در مقاله «۴ روش بازیابی یا بازیابی مخاطبین حذف شده آیفون» به آنها اشاره کردیم، می توانید مخاطبین آیفون خود را بازیابی کنید.

نتیجه

این مقاله به نحوه مدیریت مخاطبین آیفون و همگام سازی با حساب iCloud پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا