لپ تاپ

استفاده همزمان از باتری و برق در لپ تاپ

لپ‌تاپ‌ها به دلیل حجم بالای عملکرد سخت‌افزاری، باتری‌های واقعاً عظیمی دارند. فناوری همیشه در حال پیشرفت است و برخلاف زمانی که افزایش عمر باتری غیرممکن به نظر می رسید، اکنون شاهد باتری هایی هستیم که بسیار بیشتر از ۹ ساعت استفاده روزانه دوام می آورند.

فقط به لپ تاپ هایی مانند Samsung Galaxy Book S نگاه کنید که با یک بار شارژ می توانند بیش از ۱۱ ساعت شما را دوام بیاورند. در حالی که در گذشته اتصال همیشه لپ‌تاپ به منبع برق غیرعاقلانه و خطرناک تلقی می‌شد، لپ‌تاپ‌های امروزی عمدتاً با باتری‌های لیتیوم پلیمری یا لیتیوم یونی عرضه می‌شوند که بیش از حد لازم شارژ نمی‌شوند.

بنابراین برای افرادی که همیشه از یک مکان به مکان دیگر می روند و لپ تاپ خود را با خود حمل می کنند، اتصال طولانی مدت دستگاه به برق مشکل چندان مهمی تلقی نخواهد شد. با این حال، اگر مجبور شدید لپ تاپ خود را به یک جایگزین دسکتاپ در دنیای قرنطینه امروزی تبدیل کنید و آن را همیشه به برق متصل کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید بدانید.

 

استفاده همزمان از باتری و برق در لپ تاپ

هنگامی که باتری تا حداکثر ظرفیت خود شارژ می شود، به جای مصرف بیشتر و بیشتر برق، لپ تاپ شما باید یک سوکت جدید برای استفاده از این توان اضافی داشته باشد. این بدان معنی است که برقی که از منبع خارجی به دستگاه می رسد باید مستقیماً لپ تاپ را تغذیه کند و نیازی به عبور از باتری نباشد.

آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی لپ تاپ خود را شارژ می کنید مقداری گرمای اضافی از ته کیس آن خارج می شود؟ این یکی از پیامدهای رایج شارژ دستگاه های مختلف است. اما اگر گرما به مقدار بیش از حد برسد یا برای مدت طولانی بالاتر از مقدار مشخصی بماند، باید خود را برای آسیب های جدی آماده کنید.

استفاده همزمان از باتری و برق در لپ تاپ

آیا اتصال لپ تاپ به برق باعث کاهش عمر باتری می شود؟

اتصال مداوم لپ تاپ به برق در کوتاه مدت آسیبی به باتری وارد نمی کند و از آنجایی که باتری های لیتیومی قابل شارژ نیستند، خطر انفجار و آتش سوزی شما را تهدید نمی کند. اما اگر لپ تاپ دائما به برق وصل باشد، پس از یک سال متوجه خواهید شد که ظرفیت باتری آن به شدت کاهش یافته است. همچنین استفاده مداوم از شارژر باتری باعث استفاده سریعتر از چرخه شارژ و کاهش عمر باتری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله