لپ تاپ

لپ تاپ مهندسی حرفه ای [۵+ پیشنهاد داغ]

از جمله رشته های شغلی و تحصیلی که بیش از حد به لپ تاپ وابسته است، رشته های مهندسی است. مهندسان برای کارهای مختلف از جمله نقشه کشی، نرم افزار طراحی، محاسبات و … به یک لپ تاپ مهندسی خوب و قدرتمند نیاز دارند.

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد با لپ تاپ مهندسی آشنایی نداشته باشید و نتوانید لپ تاپ مهندسی مناسبی را انتخاب کنید. به همین دلیل تصمیم داریم بهترین های آن و همچنین چندین نمونه در بازه های قیمتی مختلف را ارائه دهیم تا بتوانید با خیال راحت خریدی موفق داشته باشید.

بسیاری از افراد بر این باورند که لپ تاپ های مهندسی مانند لپ تاپ های معمولی برای نیازهای مهندسان مناسب هستند. احتمالا بعد از خرید پشیمان خواهید شد. عدم توجه به معیارهای انتخاب لپ تاپ می تواند منجر به خرید اشتباه و ضرر و زیان فراوان شود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: قیمت روز و خرید لپ تاپ استوک [۳۰+ مدل حرفه ای]

6 مدل از بهترین لپ تاپ‌ ها برای مهندس ها

 

قیمت اولین معیار برای انتخاب لپ تاپ است

به نظر می رسد اولین معیاری که باید در نظر بگیرید مبلغی است که برای اجاره لپ تاپ خرج می کنید. لپ تاپ های مختلفی در بازار وجود دارد، اما اگر دقیقاً مشخص کنید که چقدر هزینه می کنید، بسیاری از آنها پس از انتخاب لپ تاپ، از کار شما مراقبت و تسهیل می کنند.

نوع لپ تاپ را انتخاب کنید

انواع مختلفی از لپ تاپ ها مانند نت بوک، اولترابوک، لپ تاپ و لپ تاپ هیبریدی برای نیازهای مختلف مصرف کنندگان در دسترس هستند.
نت بوک: معمولا یک پسر کوچک و سبک. این لپ تاپ ها قابل حمل هستند و اندازه صفحه نمایش فنی آن بین ۱۰ تا ۱۱ اینچ متغیر است. نت بوک ها ساختار نوری ندارند و برای دانش آموزان عالی هستند.

اولترابوک ها: اولترابوک ها نازک، زیبا و سبک هستند. علاوه بر این، تنظیمات بالایی وجود دارد و برخی از آنها حتی می توانند جعلی باشند. اولترابوک ها برای مسافران و کاربران پیشرفته هستند.

نوت بوک : این لپ تاپ ها تمامی ویژگی های دسکتاپ را دارند. دارای آرایه های متوسط ​​و گسترده هستند و ظرفیت هارد دیسک آنها زیاد است. این سیستم ها برای سرگرمی و رفع نیازهای گرافیکی طراحی شده اند.

لپ تاپ های هیبریدی: لپ تاپ های هیبریدی را می توان به عنوان تبلت با صفحه نمایش لمسی و همچنین لپ تاپ استفاده کرد. آنها معمولا اندازه کوچک و سبک و قابل حمل هستند. صفحه نمایش این لپ تاپ ها بین ۱۱ تا ۱۵٫۶ اینچ است. قابل حمل بودن این لپ تاپ ها باعث می شود مسافرانی که دستگاهی بسیار قابل حمل دارند در دسترس باشند.

صفحه نمایش لمسی: لپ تاپ های دارای صفحه نمایش لمسی با لمس انسان کار می کنند که خزیدن را آسان تر می کند. مانند گوشی های هوشمند، می توانید موارد را تنظیم، انتخاب، نگه دارید و جابجا کنید، یا بچرخانید و بزرگنمایی کنید. این ویژگی‌ها در حال حاضر شبیه به لپ‌تاپ‌های Windows و Chromebook هستند

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: قیمت روز بهترین لپ تاپ ایسوس core i

 

لپ تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

موردانتظارترین و تأثیرگذارترین رویداد اپل در سال ۲۰۲۰، نخستین کامپیوتر‌های مک با پردازنده‌ی اختصاصی این شرکت را به‌ارمغان آورد. مک‌بوک ایر نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده‌ی مبتنی‌بر ARM کوپرتینونشین‌ها موسوم به M1 خواهد بود.همان‌طور که انتظار می‌رفت مک‌بوک ایر به‌لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اینتل ندارد و همانند گذشته است.

تغییرات اصلی مک‌ بوک ایر در داخل آن رخ می‌دهد؛ جایی‌که تراشه اختصاصی M1 توان پردازشی موردنیاز کاربر را با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌سازد. این تراشه در دو نسخه‌ با گرافیک ۷ یا ۸ هسته‌ای درون مک بوک ایر به‌کار می‌رود؛ اما در هر دو نسخه، پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و واحد پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای دردسترس هستند. به‌مدد بهینگی بسیار بیشتر تراشه‌‌ی اختصاصی M1، کوپرتینونشین‌ها مک‌ بوک ایر را با سیستم خنک‌کننده‌ی پسیو (بدون فن) تولید می‌کنند.

اپل می‌گوید CPU داخل تراشه‌ی M1 به‌مدد ۴ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرفش در مجموع بالغ‌بر ۳٫۵ برابر و GPU هشت هسته‌ای آن نیز تا ۵ برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کنند. از سوی دیگر به‌لطف واحد پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای M1 پردازش‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره یا شناسایی اجسام تا ۹ برابر سریع‌تر صورت می‌گیرد. براساس ادعای اپل، تراشه‌ی M1 موجود در داخل مک بوک ایر از «۹۸ درصد لپ‌تاپ‌های فروخته‌شده در سال گذشته» سریع‌تر است.

اپل می‌گوید به‌لطف کنترلر حافظه‌ی موجود در M1 و حافظه‌های جدید، ماژول‌های SSD مک‌بوک ایر بالغ‌بر ۲ برابر سریع‌تر از گذشته هستند.اولترابوک محبوب اپل جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیت‌برثانیه) و تاندربولت ۳ (پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه) را دراختیار کاربر می‌گذارد. این پورت‌‌ها هم‌اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی‌کنند؛

اما به‌کمک آن‌ها می‌توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح ۶K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را به مک‌بوک ایر متصل کرد.مک بوک ایر اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵ را در بطن خود دارد. این لپ‌تاپ همانند گذشته از وب‌کم ۷۲۰p استفاده می‌کند؛ اما اکنون به‌لطف پردازنده‌ی سیگنال تصویر داخل تراشه‌ی M1 تصاویر را با نویز کمتر و گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری ثبت می‌کند.

 

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1098

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1098

وزن

۱.۹ کیلوگرم

ابعاد

۳۸۱x۲۵۱x۲۷

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Celeron

مدل پردازنده

N۴۰۲۰

محدوده سرعت پردازنده

۲.۵ گیگاهرتز تا ۲.۸ گیگاهرتز

فرکانس پردازنده

۱.۱-۲.۸

حافظه Cache

چهار مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

۴ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

هارددیسک

مشخصات حافظه داخلی

۵۴۰۰ RPM

سایر توضیحات حافظه داخلی

SATA

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

UHD Graphics ۶۰۰

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TFT LED-backlit LCD

دقت صفحه نمایش

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD

قابلیت‌های دستگاه

وبکم

درایو نوری

بدون درایو نوری

مشخصات اسپیکر

بلندگوهای داخلی استریو ۲ وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster

مشخصات تاچ پد

پشتیبانی از فرمانهای چند لمسی

درگاه‌های ارتباطی

USB

LAN

شیار کارت حافظه

HDMI

Bluetooth

توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

۸۰۲.۱۱b/g/n

تعداد پورت USB 2.0

۲

تعداد پورت USB 3.0

۱

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

توضیحات باتری

باتری لیتیوم-یون ۳ سلولی با ظرفیت ۳۳ وات ساعت

شارژدهی باتری

تا ۶ ساعت

سیستم عامل

بدون سیستم عامل

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

 

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 – Z

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 - Z

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 – Z یکی از لپ‌تاپ‌های کمپانی نام آشنای لنوو است این لپ‌تاپ از لپ‌تاپ‌های اقتصادی لنوو محسوب می‌شود که طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و سخت‌افزار آن هم به روز شده است. پردازنده N4020 اینتل با ۴ مگابایت حافظه کش، رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 و پردازنده گرافیکی Integrated Intel UHD Graphics 600 آنبرد مجموعه مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند. ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD هم شما را خرید از هارد اکسترنال بی‌نیاز می‌سازد و تا حد مناسبی پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود.

تنوع پورت و وجود درگاه‌هایی نظیر USB، HDMI و کارتخوان هم امکان اتصال انواع دستگاه‌های دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپ‌تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می‌آورد. به طور کلی می‌توان گفت IdeaPad 3 15IGL05 – Z یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌ی موجود در بازار است که امکانات قابل قبولی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و برای استفاده‌های عمومی و غیرحرفه‌ای کافی خواهد بود.

وزن

۱.۷ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۲.۲x۲۵۳.۴x۱۹.۹

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Celeron

مدل پردازنده

N۴۰۲۰

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۱.۱ تا ۲.۸

حافظه Cache

چهار مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

چهار گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

سایر توضیحات حافظه RAM

۴GB Soldered DDR۴-۲۴۰۰

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

هارددیسک

مشخصات حافظه داخلی

۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

Integrated Intel UHD Graphics ۶۰۰

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TN

دقت صفحه نمایش

HD|۱۳۶۶x۷۶۸

توضیحات صفحه نمایش

۱۵.۶ HD (۱۳۶۶x۷۶۸) TN ۲۲۰nits Anti-glare

قابلیت‌های دستگاه

امکان تعویض صدا

درایو نوری

بدون درایو نوری

توضیحات وبکم

۰.۳MP with Privacy Shutter

مشخصات اسپیکر

Stereo speakers, ۱.۵W x۲, Dolby Audio

درگاه‌های ارتباطی

USB

HDMI

تعداد پورت USB 2.0

۱

تعداد پورت USB 3.2

۲

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

توضیحات باتری

باتری با ظرفیت ۴۵ وات ساعت

سیستم عامل

بدون سیستم عامل

 

 

لپ تاپ ۱۳٫۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4 – E

لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4 - E

لپ‌تاپ‌ها در هرجایی مانند از سازمان‌ها، شرکت‌ها، منازل، دفاتر و یسیاری دیگر از مکان‌ها یافت می‌شوند و دیگر مانند عصوی از خانواده و اموال مهم دفاتر و شرکت‌ها شده‌اند. کار با لپ‌تاپ‌ها به دلیل یک‌پارچه بودن و قابلیت جابجایی بسیار راحت است. مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های خود را با عنوان سرفیس لپ‌تاپ ۴ رونمایی کرد.

استفاده از پردازنده‌های جدید، عملکرد سرفیس لپ‌تاپ ۴ را نسبت به نسل قبلی با بهبود ۷۰ درصدی روبه‌رو کرده و مایکروسافت اعلام کرده که این لپ‌تاپ از نظر عمر باتری هم حرف بیشتری برای گفتن دارد. به گفته و ادعای مایکروسافت لپ تاپ ۱۳٫۵ اینچی مدل Surface Laptop 4 – E از عمر باتری ۱۷ ساعته بهره می‌برد.

سرفیس لپ‌تاپ ۴ از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و دوباره همان ویژگی‌های ظاهری استفاده شده‌اند. در بدنه این لپ‌تاپ یک پورت USB-C، یک پورت USB-A 3.1، جک هدفون و پورت شارژ دیده می‌شود. در بدنه این لپ‌تاپ هم خبری از پورت تاندربولت نیست و حافظه SSD آن مانند نسل قبلی به‌راحتی از بدنه جدا می‌شود.

وب‌کم این مدل با قابلیت اعتبار سنجی چهره و کیفیت ۷۲۰ پیکسل برای ویدیو این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای تماس‌های ویدیویی و کنفرانس‌ها تبدیل کرده است. به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت برای کاربری‌های عمومی و مالتی‌مدیا گزینه‌ای مناسب و راضی‌کننده است.

شما در این لپ‌تاپ محبوب مایکروسافت دارای مغز متفکر i7 با نسل یازدهم هستید و می‌توانید عملیات پردازشی و محاسباتی و اجرایی سنگین را به راحتی هندل کنید. در کنار این قدرت CPU، پردازنده شما دارای حافظه کَش ۱۲ مگابایت هم است که در سرعت تاثیر به‌سزایی دارد.

وزن

۱.۲۸۸ کیلوگرم

ابعاد

۳۰۸x۲۲۳x۱۴.۵

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۷

مدل پردازنده

۱۱۸۵G۷ Quad-core ۱۱th Generation

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۳.۰-۴.۸

حافظه Cache

۱۲ مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

۱۶ گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سایر توضیحات حافظه داخلی

حافظه SSD با قابلیت تعویض

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe Graphics

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۳.۵ اینچ

دقت صفحه نمایش

پیکسل ۲۲۵۶x۱۵۰۴

توضیحات صفحه نمایش

PixelSense مجهز به فناوری multi-touch

قابلیت‌های دستگاه

کیبورد با نور پس زمینه

درایو نوری

بدون درایو نوری

توضیحات وبکم

دوربین جلو Windows Hello با قابلیت اعتبارسنجی چهره دوربین جلو با کیفیت ویدئو ۷۲۰p

مشخصات اسپیکر

بلندگوهای داخلی Omnisonic با تکنولوژی Dolby Atmos

مشخصات تاچ پد

پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی

مودم

بدون مودم

توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

Wi-Fi ۶.۰ : ۸۰۲.۱۱ax

تعداد پورت USB 3.1

۱ عدد

تعداد پورت USB Type-C

۱ عدد

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

باریک و سبک

با صفحه‌نمایش لمسی

شارژدهی باتری

حداکثر تا ۱۷ ساعت

سیستم عامل

Microsoft Windows ۱۰

توضیحات سیستم عامل

Windows ۱۰ Pro

امکانات دیگر

دارای حسگر تشخیص روشنایی محیط مجهز به دو عدد میکروفن با کیفیت ضبط استودیو جک ۳.۵ میلیمتری صدا

اقلام همراه

شارژر

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1067

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1067

لپ‌تاپ‌های سری X‌ «ایسوس» به‌نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات X543MA-DM1067 است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند.

این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، فقط حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است.

کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهد. این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Intel 4020، پردازشگر گرافیکی ۶۰۰ Intel HD Graphics بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است.

باتری ۳سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. درمجموع لپ‌تاپ X543MA-DM1067 ایسوس را می‌توان محصولی با طراحی شیک و با امکانات قابل‌قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است. گفنتی است در این محصول امکان اضافه کردن رم و نصب حافظه SSD هم وجود دارد که ارزش خرید بالایی را به آن داده است.

 

وزن

۱.۹ کیلوگرم

ابعاد

۳۸۱x۲۵۱x۲۷

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Celeron

مدل پردازنده

N۴۰۲۰/BGA

محدوده سرعت پردازنده

۲.۵ تا ۲.۸ گیگاهرتز

فرکانس پردازنده

۱.۱-۲.۸

حافظه Cache

چهار مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

چهار گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

هارددیسک

مشخصات حافظه داخلی

۵۴۰۰RPM

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

Intel UHD Graphics ۶۰۰

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TFT LED-backlit LCD

دقت صفحه نمایش

Full HD| ۱۹۲۰ x۱۰۸۰

درایو نوری

DVD-RW

تعداد پورت USB 2.0

۲

نوع باتری

سه سلولی

توضیحات باتری

باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۳۳ وات ساعت

شارژدهی باتری

تا ۵ ساعت

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل R565EP-BQ337

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565EP-BQ337

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل VivoBook R565EP-BQ337 از دستگاه‌های کم‌نظیر شرکت ایسوس محسوب می‌شود که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و توانسته رضایت طرفدارانش را کسب کند. لپ تاپ VivoBook R565EP-BQ337 به‌لطف برخورداری از پردازنده مرکزی intel Core i5 1135G7 با ۴ هسته حقیقی + ۴ هسته مجازی قادر است اجرای بی‌مکثی از برنامه‌ها را به‌ارمغان آورد، به‌علاوه پردازنده گرافیکی NVIDIA Geforce MX330 می‌تواند عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد.

حتی گیمرها هم می‌توانند با کمک این پردازنده، گیم‌های معمولی و سبک و کوچک از نظر Graphical Map را تجربه کنند و لذت ببرند. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این دستگاه از رزولوشن FHD 1920 x 1080 بهره می‌برد که شما را در دریای تصاویر زنده غرق می‌کند.

ایسوس در این دستگاه از پورت‌های به‌روز استفاده کرده تا مخاطبانش هیچی مشکلی در اتصال VivoBook R565EP-BQ337 با سیستم‌های مجاور نداشته باشند. وزن فوق‌العاده سبک ۱٫۸ کیلوگرمی، این لپ‌تاپ را برای حمل‌ونقل راحت، مهیا می‌کند. بنابراین می‌توانید حتی در سفر آن را همراه خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

 

وزن

۱.۸ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۰x۲۳۵x۱۹۹

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۵

مدل پردازنده

۱۱۳۵G۷

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۲.۴-۴.۲

حافظه Cache

هشت مگابایت

سایر توضیحات پردازنده مرکزی (CPU)

Intel Core i۵-۱۱۳۵G۷ Processor ۲.۴ GHz (۸M Cache, up to ۴.۲ GHz, ۴ cores)

ظرفیت حافظه RAM

۸ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

سایر توضیحات حافظه RAM

۴GB DDR۴ on board + ۴GB DDR۴ SO-DIMM

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

هیبریدی

مشخصات حافظه داخلی

۱ ترابایت هاردیسک به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SSD NVMe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سایر توضیحات حافظه داخلی

۱TB SATA ۵۴۰۰RPM ۲.۵ HDD ۲۵۶GB M.۲ NVMe PCIe ۳.۰ SSD

سازنده پردازنده گرافیکی

NVIDIA

مدل پردازنده گرافیکی

GeForce MX۳۳۰ GDDR۵

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

دو گیگابایت

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS level panel

دقت صفحه نمایش

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD

توضیحات صفحه نمایش

LED Backlit IPS-level Panel ۲۵۰nits ۴۵% NTSC color gamut Anti-glare display

قابلیت‌های دستگاه

حسگر اثر انگشت

کیبورد با نور پس زمینه

وبکم

درایو نوری

بدون درایو نوری

توضیحات وبکم

VGA camera

درگاه‌های ارتباطی

USB

Wi-Fi

HDMI

Bluetooth

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

لپ تاپ ۱۳٫۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4 – F

لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4 - F

لپ‌تاپ‌ها در هرجایی مانند از سازمان‌ها، شرکت‌ها، منازل، دفاتر و یسیاری دیگر از مکان‌ها یافت می‌شوند و دیگر مانند عصوی از خانواده و اموال مهم دفاتر و شرکت‌ها شده‌اند. کار با لپ‌تاپ‌ها به دلیل یک‌پارچه بودن و قابلیت جابجایی بسیار راحت است. مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های خود را با عنوان سرفیس لپ‌تاپ ۴ رونمایی کرد.

استفاده از پردازنده‌های جدید، عملکرد سرفیس لپ‌تاپ ۴ را نسبت به نسل قبلی با بهبود ۷۰ درصدی روبه‌رو کرده و مایکروسافت اعلام کرده که این لپ‌تاپ از نظر عمر باتری هم حرف بیشتری برای گفتن دارد. به گفته و ادعای مایکروسافت لپ تاپ ۱۳٫۵ اینچی مدل Surface Laptop 4 – F از عمر باتری ۱۷ ساعته بهره می‌برد. سرفیس لپ‌تاپ ۴ از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و دوباره همان ویژگی‌های ظاهری استفاده شده‌اند.

در بدنه این لپ‌تاپ یک پورت USB-C، یک پورت USB-A 3.1، جک هدفون و پورت شارژ دیده می‌شود. در بدنه این لپ‌تاپ هم خبری از پورت تاندربولت نیست و حافظه SSD آن مانند نسل قبلی به‌راحتی از بدنه جدا می‌شود. وب‌کم این مدل با قابلیت اعتبار سنجی چهره و کیفیت ۷۲۰ پیکسل برای ویدیو این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای تماس‌های ویدیویی و کنفرانس‌ها تبدیل کرده است.

به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت برای کاربری‌های عمومی و مالتی‌مدیا گزینه‌ای مناسب و راضی‌کننده است. شما در این لپ‌تاپ محبوب مایکروسافت دارای مغز متفکر i7 با نسل یازدهم هستید و می‌توانید عملیات پردازشی و محاسباتی و اجرایی سنگین را به راحتی هندل کنید. در کنار این قدرت CPU، پردازنده شما دارای حافظه کَش ۱۲ مگابایت هم است که در سرعت تاثیر به‌سزایی دارد. قطعه دیگری که باید به آن اشاره داشت حافظه داخلی SSD با ۵۱۲ گیگابایت حافظه است که به شما سرعتی بالا و گنجایشی مطلوبی را ارائه می‌کند.

 

وزن

۱.۲۸۸ کیلوگرم

ابعاد

۳۰۸x۲۲۳x۱۴.۵

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۷

مدل پردازنده

۱۱۸۵G۷ Quad-core ۱۱th Generation

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۳.۰ تا ۴.۸

حافظه Cache

۱۲ مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

۱۶ گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سایر توضیحات حافظه داخلی

حافظه SSD با قابلیت تعویض

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe Graphics

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۳.۵ اینچ

دقت صفحه نمایش

پیکسل ۲۲۵۶x۱۵۰۴

توضیحات صفحه نمایش

PixelSense مجهز به فناوری multi-touch

قابلیت‌های دستگاه

کیبورد با نور پس زمینه

درایو نوری

بدون درایو نوری

توضیحات وبکم

دوربین جلو Windows Hello با قابلیت اعتبارسنجی چهره دوربین جلو با کیفیت ویدئو ۷۲۰p

مشخصات اسپیکر

بلندگوهای داخلی Omnisonic با تکنولوژی Dolby Atmos

مشخصات تاچ پد

پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی

مودم

بدون مودم

توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

Wi-Fi ۶.۰ : ۸۰۲.۱۱ax

تعداد پورت USB 3.1

۱ عدد

تعداد پورت USB Type-C

۱ عدد

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

باریک و سبک

با صفحه‌نمایش لمسی

شارژدهی باتری

حداکثر تا ۱۷ ساعت

سیستم عامل

Microsoft Windows ۱۰

توضیحات سیستم عامل

Windows ۱۰ Pro

امکانات دیگر

دارای حسگر تشخیص روشنایی محیط مجهز به دو عدد میکروفن با کیفیت ضبط استودیو جک ۳.۵ میلیمتری صدا

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F

 

لپ تاپ ThinkBook 15 جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۱ شرکت اینتل است. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را نیز یدک می‌کشد.

استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار باکیفیت باعث شده تا ضخامت این لپ‌تاپ ۱۸٫۹ میلیمتر و و وزن آن ۱٫۷Kg باشد که اعدادی فوق‌العاده برای یک لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچ محسوب می‌شوند. تفاوت این‌لپ تا با سری ThinkBook 15-IIL در طراحی قاب‌پشتی و پردازنده جدیدتر است. این لپ‌تاپ دارای حافظه بسیار سریع SSD با ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت بوده و می‌تواند سرعت بالایی را به شما هدیه دهد. لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F با پردازنده مرکزی i3 مناسب مصارف روزمره و عمومی است.

 

وزن

۱.۷ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۴x۲۴۵x۱۸.۹

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۳

مدل پردازنده

۱۱۱۵G۴

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۳.۰-۴.۱

حافظه Cache

شش مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

چهار گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سایر توضیحات حافظه داخلی

۲۵۶GB NVMe

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

UHD Graphics

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TFT LED-backlit LCD

دقت صفحه نمایش

Full HD| ۱۹۲۰ x۱۰۸۰

درایو نوری

بدون درایو نوری

مشخصات اسپیکر

استریو

مشخصات تاچ پد

پشتیبانی از فرمانهای چند لمسی

مودم

بدون مودم

توضیحات پورت شبکه Ethernet

۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps

تعداد پورت USB 3.0

۲ عدد

تعداد پورت USB Type-C

۲ عدد

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

نوع باتری

سه سلولی

توضیحات باتری

۴۵WHr

 

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل ۲۵۵ G8

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل 255 G8

اچ پی یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های پیشگام در عرصه تولید لپ‌تاپ و محصولات الکترونیکی است. محصولات این برند در دنیا طرفداران بسیاری دارد. لپ‌تاپ‌های اچ‌پی از تنوع مطلوب و مناسبی برخوردار هستند و در زمینه‌های مختلف کاربردی هستند.

یکی از مدل‌های خوب طراحی شده توسط این برند ۲۵۵ G8 2R9B7EA است. مدل ۲۵۵ G8 2R9B7EA با یک ظاهر ساده ر زیبا برای انجام کارهای روزمره و اداری طراحی و روانه بازار شده است. این لپ‌تاپ حدودا ۱٫۷ کیلوگرمی با ضخامت کمتر از ۲۰ میلی‌متر شما را برای حمل و نقل آن دچار مشکل نخواهد کرد. این مدل با پردازنده Ryzen 3 مدل ۳۲۵۰U که محصولی از شرکت AMD است می‌تواند در پردازش کارهای متوسط و حتی نمیه سنگین شما را یاری کند.

مدل ۲۵۵ G8 2R9B7EA با ۱۰۰۰ گیگابایت حافظه از نوع هارددیسک فضای نسبتا ایده‌آلی را برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد داد. در مجموع این مدل از محصولات اچ‌پی را می‌توان یک گزینه مناسب و اقتصادی برای انجام کارهای روزمره و متوسط دانست.

 

 

 

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook R521JA-BQ083

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook R521JA-BQ083

لپ‌تاپ « R521JB » از محصولات سری «VivoBook» شرکت «ایسوس» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه‌ی شیک R521JB به‌گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی رده‌بالا را نوید می‌دهد. این بدنه ۲۲٫۹ میلی‌متر ضخامت و ۱٫۹ کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این محصول دارای وضوح تصویر FullHD است.

وجود بلندگوهای قوی ایسوس هم کاربری این لپ‌تاپ را به‌عنوان یک محصول مالتی‌مدیا تقویت می‌کند. پورت‌های متعدد و متنوعی روی لبه‌های این مدل از ایسوس دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌تاپ متصل و از آن‌ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. درمجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و سبک برای انواع کاربری‌های روزمره خود هستید، مدل R521JB ایسوس می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

وزن

۱.۹ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۰x۲۳۵x۲۲.۹

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۳

مدل پردازنده

۱۰۰۵G۱

محدوده سرعت پردازنده

تا ۲.۰GHz

فرکانس پردازنده

۱.۲ تا ۳.۴

حافظه Cache

چهار مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

چهار گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

هارددیسک

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

دقت صفحه نمایش

Full HD| ۱۹۲۰ x۱۰۸۰

درایو نوری

بدون درایو نوری

تعداد پورت USB 2.0

۲

تعداد پورت USB 3.0

۱

تعداد پورت USB 3.1

۱

طبقه‌بندی

کاربری مالتی‌مدیا

کاربری عمومی

شارژدهی باتری

۳ ساعت

سیستم عامل

Boot-Up DOS

اقلام همراه

کیف موس شارژر و کابل دفترچه راهنما

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

 

لپتاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل V15-NB

لپتاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-NB

 

بدون شک «لنوو» (Lenovo) ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی داشته و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ V15 هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد و لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

این دستگاه حدود ۲۰ میلی‌متر ضخامت و ۱٫۸ گرم وزن دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما در کل برای جابه‌جایی کار آسانی خواهید داشت. صفحه‌نمایش با اندازه ۱۵٫۶ ‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد.

وزن

۱.۸۵ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۲.۲x۲۵۱.۵x۱۹.۹ میلی‌متر

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۳

مدل پردازنده

۱۰۱۱۰U

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۲.۱-۴.۱

حافظه Cache

چهار مگابایت

سایر توضیحات پردازنده مرکزی (CPU)

۲ هسته حقیقی + ۲ هسته مجازی

ظرفیت حافظه RAM

۸ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

هیبریدی

مشخصات حافظه داخلی

۱ ترابایت هاردیسک به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع SSD NVMe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

مدل پردازنده گرافیکی

UHD ۶۲۰

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TN

دقت صفحه نمایش

HD|۱۳۶۶x۷۶۸

قابلیت‌های دستگاه

صفحه نمایش مات

درایو نوری

بدون درایو نوری

مشخصات تاچ پد

پشتیبانی از فرمانهای چند لمسی

درگاه‌های ارتباطی

USB

Wi-Fi

شیار کارت حافظه

HDMI

Bluetooth

تعداد پورت USB 2.0

۱

تعداد پورت USB 3.0

۲

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

توضیحات باتری

۳۵ وات‌ساعت

شارژدهی باتری

۱ الی ۳ ساعت

 

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-BA

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-BA

سری TUF لپ‌تاپ‌های ایسوس تا به‌ امروز توانسته‌اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب، عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته باشند. در میان محصولات این سری، ایسوس سعی داشته تا برخی از لپ‌تاپ‌ها را با قیمت مقرون‌ به‌صرفه‌تری روانه بازار کند. TUF Gaming F15 FX506LH-BA یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به‌صرفه این شرکت است که از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است.

صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز را دارد. با توجه به پردازنده گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپ‌تاپ توانایی ارائه عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت. رم ۱۶ گیگابایت ار نوع DDR4 در کنار حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای لپ‌تاپ TUF Gaming F15 FX506LH-BA ایسوس است.

وزن

۲.۳ کیلوگرم

ابعاد

۳۵۹.۸x۲۵۶x۲۴.۹ میلی‌متر

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۵

مدل پردازنده

۱۰۳۰۰H

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۲.۵-۴.۵

حافظه Cache

هشت مگابایت

سایر توضیحات پردازنده مرکزی (CPU)

۴ هسته حقیقی + ۴ هسته مجازی

ظرفیت حافظه RAM

۱۶ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

سایر توضیحات حافظه RAM

DDR۴ ۲۹۳۳MHz Up to ۳۲GB

ظرفیت حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

NVMe

تجهیزات ذخیره سازی

SSD

سازنده پردازنده گرافیکی

NVIDIA

مدل پردازنده گرافیکی

GEFORCE GTX۱۶۵۰ GDDR۶ ۱۲۸Bit

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

چهار گیگابایت

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS level panel

دقت صفحه نمایش

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD

توضیحات صفحه نمایش

۶۰Hz

قابلیت‌های دستگاه

صفحه نمایش مات

وبکم

درایو نوری

بدون درایو نوری

درگاه‌های ارتباطی

LAN

Wi-Fi

شیار کارت حافظه

HDMI

Bluetooth

USB ۲.۰

USB ۳.۰

USB Type-C

مودم

بدون مودم

تعداد پورت USB 2.0

۱ عدد

تعداد پورت USB 3.0

۲ عدد

تعداد پورت USB Type-C

۱ عدد

طبقه‌بندی

مخصوص بازی

کاربری مالتی‌مدیا

کاربری عمومی

نوع باتری

سه سلولی

توضیحات باتری

۳Cell ۴۸WHr

سیستم عامل

Microsoft Windows ۱۰

توضیحات سیستم عامل

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل V15

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل V15 یکی از لپ‌تاپ‌های کمپانی نام آشنای لنوو است این لپ‌تاپ از لپ‌تاپ‌های اقتصادی لنوو محسوب می‌شود که طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و سخت‌افزار آن هم به روز شده است. پردازنده ۳۰۲۰E AMD با ۴ مگابایت حافظه کش، رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 و پردازنده گرافیکی Integrated AMD Radeon Graphics مجموعه مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند.

۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD هم شما را خرید از هارد اکسترنال بی‌نیاز می‌سازد و تا حد مناسبی پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود. تنوع پورت و وجود درگاه‌هایی نظیر USB، HDMI و کارتخوان هم امکان اتصال انواع دستگاه‌های دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپ‌تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می‌آورد. به طور کلی می‌توان گفت V15 یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌ی موجود در بازار است که امکانات قابل قبولی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و برای استفاده‌های عمومی و غیرحرفه‌ای کافی خواهد بود.

وزن

۱.۸ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۲.۲x۲۵۱.۵x۱۹.۹

سازنده پردازنده

AMD

سری پردازنده

سایر سری‌ها

مدل پردازنده

۳۰۲۰E

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۲.۶

حافظه Cache

چهار مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

۴ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

هارددیسک

مشخصات حافظه داخلی

۵۴۰۰RPM

سازنده پردازنده گرافیکی

AMD

مدل پردازنده گرافیکی

Integrated AMD Radeon Graphics

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TN

دقت صفحه نمایش

HD|۱۳۶۶x۷۶۸

قابلیت‌های دستگاه

صفحه نمایش مات

درایو نوری

بدون درایو نوری

درگاه‌های ارتباطی

Wi-Fi

HDMI

تعداد پورت USB 3.1

دو عدد

طبقه‌بندی

کاربری عمومی

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion 15-EH1070WM

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Pavilion 15-EH1070WM

 

اچ پی یکی از برندهای برتر در زمینه تولید محصولات الکترونیکی و دیجیتال است. این برند پویا محصولات گوناگون و با کیفیتی را ازجمله لپ‌تاپ را تولید می‌کند. محصولات سری‌ Pavilion اچ‌پی همیشه انتخاب مناسبی به‌عنوان لپ‌تاپ‌های چندمنظوره در محیط‌های کاری و خانگی بوده‌اند. این دستگاه‌ها کارایی زیاد، امکانات متعدد، بدنه‌ی زیبا و مقاومی دارند.

یکی از مدل‌های باکیفیت و زیبای این سری HP Pavilion 15-EH1070WM است. شرکت اچ‌پی برای این مدل پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5700U اکه محصولی از AMD است را در نظر گرفته است. همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 می‌تواند قدرت پردازشی ایده‌آلی را به این مدل بدهد. اگرچه نداشتن گرافیک مجزا EH1070WM را به یک مدل ایده‌آل برای گیمرها مبدل نمی‌کند اما از پس اجرای بسیاری از برنامه‌های سنگین برخواهد آمد. گفتنی است برای این مدل پورت‌های پرسرعتی در نظر گرفته شده که دست شما را برای انتقال هرچه سریع‌تر اطلاعات باز خواهد گذاشت.

 

وزن

۱.۷۵ کیلوگرم

ابعاد

۳۶۲x۲۳۴x۱۷.۹ میلی‌متر

سازنده پردازنده

AMD

سری پردازنده

Ryzen ۷

مدل پردازنده

۵۷۰۰U

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۱.۸-۴.۳

حافظه Cache

هشت مگابایت

سایر توضیحات پردازنده مرکزی (CPU)

AMD Ryzen ۷ ۵۷۰۰U (۱.۸ GHz base clock, up to ۴.۳ GHz max boost clock, ۸ MB L۳ cache, ۸ cores, ۱۶ threads)

ظرفیت حافظه RAM

۸ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

ظرفیت حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع PCIe NVMe M.۲ SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سایر توضیحات حافظه داخلی

۸ GB DDR۴-۳۲۰۰ MHz RAM (۲ x ۴ GB)

سازنده پردازنده گرافیکی

AMD

مدل پردازنده گرافیکی

AMD Radeon

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS level panel

دقت صفحه نمایش

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD

توضیحات صفحه نمایش

۱۵.۶ diagonal, FHD (۱۹۲۰ x ۱۰۸۰), IPS, micro-edge, BrightView, ۲۵۰ nits, ۴۵% NTSC

قابلیت‌های دستگاه

وبکم

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G513IH-HN021

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G513IH-HN021
لپ ‌تاپ ROG Strix G15 G513IH-HN021 از محصولات شرکت «ایسوس» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه‌ شیک ROG Strix G15 G513IH-HN021 به‌ گونه‌ای طراحی شده که لپ‌ تاپی رده ‌بالا را نوید می‌‌دهد. این لپ تاپ و ۲٫۱ کیلوگرم وزن دارد و برای جا‌به‌‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه ‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این محصول دارای وضوح تصویر FullHD است. پورت‌های USB و HDMI روی لبه ‌های این مدل از ایسوس دیده می‌‌شود که با استفاده از آن‌‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌ تاپ متصل و از آن ‌ها استفاده کرد.
ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌ افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. پردازنده مرکزی کم‌‌مصرف اما قوی Ryzen7 مدل ۴۸۰۰H، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce GTX ۱۶۵۰ و ۸ گیگابایت رم مجموعه‌ سخت‌‌افزاری این لپ‌تاپ را تشکیل می‌‌دهند که برای کاربری روزانه و مالتی‌مدیا مطلوب هستند. در مجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌‌تاپ خوش‌‌ساخت و سبک برای انواع کاربری‌ های روزمره خود هستید، این مدل ایسوس می‌‌تواند یکی از انتخاب‌‌های شما باشد. این لپ‌تاپ دارای قدرت پردازشی بسیار بالایی است.

وزن

۲.۱ کیلوگرم

ابعاد

۳۵.۴x۲۵.۹x۲.۰۶

سازنده پردازنده

AMD

سری پردازنده

Ryzen ۷

مدل پردازنده

۴۸۰۰H

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

تا ۴.۲ GHz

حافظه Cache

۱۲ مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

۸ گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۴

سایر توضیحات حافظه RAM

۸GB DDR۴-۳۲۰۰ SO-DIMM پشتیبانی از حافظه رم تا ۳۲ گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مشخصات حافظه داخلی

۱ ترابایت حافظه از نوع SSD NVMe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)

سایر توضیحات حافظه داخلی

۱TB M.۲ NVMe PCIe ۳.۰ SSD

تجهیزات ذخیره سازی

SSD

سازنده پردازنده گرافیکی

NVIDIA

مدل پردازنده گرافیکی

NVIDIA GeForce GTX ۱۶۵۰

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

چهار گیگابایت

سایر توضیحات پردازنده گرافیکی

چهار گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR۶ With ROG Boost up to ۱۶۱۵MHz at ۵۰W (۶۵W with Dynamic Boost)

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS level panel

دقت صفحه نمایش

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD

توضیحات صفحه نمایش

نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز زاویه دید وسیع ۱۷۰ درجه میزان روشنایی ۲۵۰nits کنتراست ۱:۱۰۰۰

قابلیت‌های دستگاه

صفحه نمایش مات

مشاهده قیمت و خرید

خرید این محصول از دیجیکالا

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک | راهنمای خرید لپ تاپ استوک اروپایی | لپ تاپ استوک | اول استوک

بهترین لپ تاپ های مهندسی

پردازنده قدرتمند

به یاد داشته باشید که در مورد پردازنده و انواع آن بدانید. اگر لپ تاپ شما پردازنده قدرتمندی ندارد، احتمالاً با شروع بسیار کند نرم افزارهای تخصصی و مهندسی شروع می کنید. بنابراین، بهتر است معیارهای اساسی را برای پردازنده تعیین کنید.

باتری قوی

یکی دیگر از اولویت های مهم عمر مناسب باتری است. اگر درایور لپ تاپ راننده ضعیف باشد و دائماً تخلیه شود، این امر مانع از عملکرد صحیح تصمیم می شود. مهم است که لپ‌تاپ‌ها قفل باشند، اما مهندسان گران قیمت معمولاً در حال حرکت هستند و سوکت‌ها هیچ جا پیدا نمی‌شوند یا قفل هستند.

جا به جایی راحت

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره شد، یکی از ویژگی های اصلی این نوع لپ تاپ ها به دلیل قابلیت جابجایی، سبک بودن و قابل حمل بودن آن است.

هارد SSD

این دقیقاً تفاوت بین یک لپ تاپ معمولی و یک لپ تاپ مهندسی است. لپ تاپ های معمولی به فضای بیشتری نیاز دارند و در هاردهای مهندسی SSD، هارد و سرعت آن اهمیت بیشتری دارد.

این نوع هارد به دلیل سرعت بالای خود امکان خواندن و بارگذاری اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به آن می دهد. SSD ها بسیار گران هستند. بنابراین نمی توان انتظار داشت این مدل هارد در مدل های معمولی و ارزان قیمت دیده شود.

صفحه نمایش با وضوح بالا

صفحه نمایش خوب یکی از ویژگی های ذاتی لپ تاپ های مهندسی نیست. اما بهتر است به این ویژگی های این لپ تاپ ها توجه کنید. کار او را در آفتاب بهتر خواهید دید. کیفیت بالای نمایشگر لپ تاپ و تیرگی آن باعث می شود که نشستن طولانی پشت لپ تاپ به چشم شما آسیبی نزند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین لپ تاپ دل dell core i5 [آذر ۱۴۰۰]

بهترین لپ تاپ های سال 2021 + قیمت | فایندز

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۱ [ با قیمت ۱۰،۲۰،۴۰ میلیون ]

بسته به کاربرد و نیاز خود به ورودی و خروجی های متعددی نیاز دارید. بنابراین در اینجا به انواع پورت ها و کاربرد هر یک از آنها اشاره می کنیم.

پورت LAN: برای مقاصد اداری و تجاری، اتصال کابلی به شبکه داخلی بسیار مهم است. (البته امروزه از شبکه بی سیم بیشتر استفاده می شود.)

HDMI: این پورت هم برای انتقال صدا و هم تصویر با کیفیت بالا به تلویزیون، مانیتور و پروژکتور استفاده می شود.

VGA: اگر می‌خواهید لپ‌تاپ خود را به مانیتورها و پروژکتورهای قدیمی‌تر مانند اکثر مدارس و دانشگاه‌های کشور وصل کنید (اگرچه معمولاً در بیشتر مواقع آسیب می‌بینند!)، هنگام خرید لپ‌تاپ، حتماً یک پورت VGA داشته باشید.

USB: برای به اشتراک گذاری داده ها با هارد دیسک های خارجی، درایوهای فلش، اتصالات هاب و کابل های رابط مختلف به چندین پورت USB2.0، USB3.0 یا Type-C نیاز دارید. بنابراین قبل از خرید، نیازهای کامل خود را مشخص کنید.

جک ۳٫۵ میلی متری صدا: اگر قصد استفاده از میکروفون، هدفون و اسپیکر را دارید، داشتن این پورت حتی مهمتر از شام است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا