لپ تاپ

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین [خرداد ۱۴۰۱]

انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین میان انبوهی از لپ تاپ نیاز به تخصص و بررسی مدل های مختلف دارد که احتمالا بسیار وقت گیر و دشوار خواهد بود.

اما اگر شما هم یک گرافیست هستید یا به میخواهید کارهای سه بعدی و رندرینگ انجام دهید و به دنبال لپ تاپی مناسب برای این نوع کارها میگردید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

برای اینکه بتوانید راحت و سریع با گرافیک خود کار کنید، قطعاً به یک لپ تاپ با مجموعه سخت افزاری قدرتمند نیاز خواهید داشت.

اگر طراح گرافیک هستید یا به کارهای گرافیکی علاقه دارید، باید به دنبال لپ تاپ هایی باشید که سخت افزار قدرتمندی داشته باشند که بتوانند اطلاعات را به سرعت پردازش کنند و کار را روان کنند.

لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی به دلیل سخت افزاری که دارند یکی از بزرگترین دغدغه های طراحان و طراحان گرافیک هستند.

هزینه یک لپ تاپ طراحی بسته به اجزای داخلی آن بسیار متفاوت است. به همین منظور در این راهنمای خرید به بررسی بهترین طرح های لپ تاپ در بازه های قیمتی مختلف پرداختیم و مشخصات فنی آن را به اختصار توضیح دادیم.

چون ما در این مقاله لیستی از بهترین لپ تاپ های مخصوص کارهای گرافیکی را براساس قیمت و با بودجه های مختلف معرفی کرده ایم که میتوانید از آن به عنوان یک راهنمای خرید استفاده کنید. با مسترنکست همراه باشید.

لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی با توجه به سخت‌افزار آن یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های طراحان و گرافیست‌ها می‌باشد. قیمت لپ ‌تاپ مخصوص طراحی با توجه به قطعات داخلی آن تغییرات زیادی دارد.

به همین منظور در این راهنمای خرید، در بازه‌های قیمتی مختلف بهترین لپ‌تاپ طراحی را بررسی و مشخصات فنی آن را به اختصار توضیح داده‌ایم.

نکات مهم قبل از خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

برای هر حرفه یا کاری معمولا لپ تاپ هایی مخصوص آن حرفه یا شغل وجود دارند که سخت افزار و مشخصات فنی آنها براساس کاربردشان متفاوت و البته بسیار مهم است. بنابراین بهتر است انتخاب و خرید لپ تاپ تان، براساس کاری که میخواهیم با لپ تاپ انجام دهیم باشد.

در این مقاله ما فرض بر این گرفته ایم که شما به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی، سه بعدی ، انجام رندرینگ و کارهایی مثل اینها هستید. پس اگر به دنبال لپ تاپی به غیر این موارد هستید مقالات زیر میتواند به شما کمک کند:

در انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی یا مخصوص گرافیست ها، باید به نکاتی بیشتر از تنها قدرت پردازنده لپ تاپ توجه کنید. یعنی علاوه بر پردازنده (CPU) قوی، این نوع لپ‌تاپ‌ها باید مجهز به حافظه (RAM) زیاد و یکی از بهترین کارت‌های گرافیک باشند، تا بتوانند براحتی از عهده اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی برآیند.

اما این همه ماجرا نیست. بهترین لپ تاپ ها برای کار گرافیکی همچنین باید دارای یک نمایشگر عالی برای نمایش دقیق رنگ ها و به حداقل رساندن خستگی چشم زمان کار به مدت طولانی باشند.

در نهایت باید سبک، باریک و به اندازه کافی محکم باشند تا براحتی و بدون اینکه به کمر یا شانه‌تان فشار بیاید بتوانید آن را هرجا که میخواهید با خودتان ببرید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: خرید بهترین کیبورد گیمینگ [مارک تسکو، ریزر، گرین ]

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کارهای گرافیکی سنگین در سال ۲۰۲۱

خرید لپ ‌تاپ طراحی در بازه قیمتی تا ۱۵ میلیون تومان

این بازه قیمتی برای خرید لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی امور ۲ بعدی مانند فتوشاپ‌های متوسط و نیمه‌سنگین مناسب است. لپ ‌تاپ لنوو IdeaPad 3-CB در این بخش بهترین انتخاب است.

بهره‌گیری از یک پردازنده Core i3 نسل ۱۰، رم ۸GB DDR4، حافظه ۱TB از نوع هارد دیسک در کنار ۱۲۸GB حافظه SSD NVMe، صفحه نمایش مات ۱۵٫۶” HD TN و گرافیک NVIDIA MX130 GDDR5 با ظرفیت ۲GB باعث گردیده تا در این بازه قیمتی بهترین انتخاب برای طراحان باشد.

اگر طرفدار پردازنده‌های AMD هستید هم در این بازه قیمتی L340-C یک انتخاب مقرون به صرفه برای لپ تاپ طراحی است.

بهترین لپ تاپ های گرافیکی 2021

 

بهترین لپ ‌تاپ گرافیکی در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

در این بازه قیمتی، IdeaPad 5-CR بهترین لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی است. این لپ ‌تاپ از یک پردازنده Core i5 نسل ۱۱ که ۸ مگابایت کش دارد، رم ۸GB DDR4 3200MHz، حافظه سرعت بالای ۵۱۲GB PCIe و یک گرافیک نسل جدید ۲GB MX450 GDDR6 بهره می‌برد.

اما مهم‌ترین ویژگی آن برای طراحان صفحه نمایش IPS با رزولوشن Full HD می‌باشد. که برای یک گرافیست موهبت بزرگی است. دومین انتخاب در این بازه نیز از برند اچ پی و مدل DA2189NIA-C است که ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا دارد.

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی

 

قوی‌ترین لپ ‌تاپ گرافیکی در بازه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

این بخش نیز آخرین بازه‌ای است که همچنان لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی مناسب امور ۲ بعدی نیمه حرفه‌ای و ۳ بعدی سبک است. بهترین انتخاب در این قسمت Lenovo IdeaPad 3-IE است که در کنار پردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i7 1165G7 با ۱۲ مگابایت کش، از رم ۱۲ گیگابایت ۳۲۰۰مگاهرتزی، دو حافظه ۲۵۶GB PCIe و ۱TB HDD، گرافیک ۲GB GDDR5 MX450 و همینطور باتری ۳۸ وات ساعتی بهره می‌برد.

صفحه نمایش این لپ ‌تاپ نیز ۱۵٫۶ اینچ Full HD است. دومین انتخاب در این بازه نیز R545FJ-EB از برند ایسوس می‌باشد که دارای صفحه نمایش Wide View است.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین مودم adsl خانگی ارزان چیست؟ +۱۵ مدل مودم برای گیم

لپ تاپ کارهای طراحی

 

لپ ‌تاپ مناسب طراحی در بازه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان

در این بازه سه لپ ‌تاپ رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. لپ تاپ ایسوس FX505GT-BA که از یک پردازنده Core i7 سری H در کنار گرافیک ۴GB GTX1650 و صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ فول اچ دی IPS بهره می‌برد.

لپ ‌تاپ IdeaPad Gaming 3-BG لنوو که پردازنده نیمه حرفه‌ای AMD 4600H و رم ۱۶GB دارد و لپ ‌تاپ ایسر Aspire7 A715-75G-57K4-B که در کنار پردازنده و گرافیک قدرتمند خود از ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. این بازه قیمتی نخستین بخش مناسب لپ‌ تاپ‌های گرافیکی ۳ بعدی و حرفه‌ای است.

لپ تاپ طراحی

 

بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان لپ ‌تاپ‌های گرافیکی حرفه‌ای

در این بخش نیز دو لپ تاپ پرچمدار قرار دارند که یکی پردازنده قدرتمند و دیگری گرافیک حرفه‌ای دارد. لپ تاپ ایسوس G512LI-DB با مشخصات پردازنده Core i7 10750H، رم ۱۶ گیگابایت، حافظه ۱TB SSD PCIe و گرافیک ۴گیگابایت GTX1650TI یک انتخاب ایده‌آل برای گرافیست‌ها، موشن گرافیست‌های نیمه حرفه‌ای و امور ۳D سنگین است.

دیگر لپ تاپ نیز ساخت شرکت لنوو و مدل Legion 5-HH است که از کارت گرافیک ۶GB RTX2060 192Bit برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند و در کنار این گرافیک، حافظه رم ۱۶GB و سی پی یو i5 10300H نیز وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارند.

لپ تاپ گرافیکی

 

لپ تاپ گرافیکی قدرتمند در بازه قیمتی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان

در این بازه قیمتی نیز ایسوس با مدل TUF FX506 بهترین انتخاب است. لپ تاپ FX506HE با پردازنده قدرتمند Core i7 11800H، رم ۱۶GB و گرافیک ۴GB RTX3050TI یک انتخاب بسیار کارآمد برای طراحان حرفه‌ای است. اما اگر قدرت کارت گرافیک بیش از پردازنده برای شما اهمیت دارد، در این صورت FX506HM لپ تاپ بهتری است.

این لپ تاپ از یک کارت گرافیک ۶GB RTX3060 استفاده کرده که در کنار پردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i5 11400H عملکرد مطلوبی در کارهای گرافیکی خواهد داشت (قدرت پردازنده i5 11400H فراتر از i7 10750H می‌باشد.)

لپ تاپ گرافیکی

 

لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی در بازه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان

در این بازه قیمتی انتخاب اول برای یک لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی از برند ایسوس و مدل G513QE می‌باشد. و سخت‌ افزار آن عبارتست از پردازنده Ryzen 7 5800H (با هشت هسته و ۱۶ مگابایت کش)، گرافیک ۴GB RTX3050TI از نوع GDDR6، ۱۶GB حافظه رم با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه اس اس دی ۱TB NVMe PCIe می‌باشد.

در کنار این سخت‌ افزار قدرتمند صفحه نمایش این لپ تاپ نیز ۱۵٫۶ اینج Full HD با پنل مات IPS و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز می‌باشد. دومین گزینه در این حدود قیمت نیز جدیدترین لپ تاپ شرکت ام ای آی یعنی مدل Katana GF66 11UC است.

که با پردازنده Core i7 11800H و گرافیک RTX3050 برای هر نوع کار گرافیکی و طراحی کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: خرید بهترین اسپیکر بلوتوثی با قیمت ارزان

لپ تاپ ایسوس G513QE

 

بازه قیمتی ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان

در این بازه قیمتی علاوه بر لپ تاپ‌های قدرتمندی که از برندهای معتبر حضور دارند. دو لپ تاپ Slim نیز برای کسانی که حمل و نقل بالایی با لپ تاپ خود دارند، به چشم می‌خورد. اولین لپ تاپ از برند ایسوس و مدل UX535LH می‌باشد.

این لپ تاپ خانواده ZenBook طراحی ساخت و صفحه نمایش بی‌نظیری دارد و برای کاربری Multi Media طراحی شده است. پردازنده Core i7 10870H، رم ۱۶GB، حافظه ۱TB PCIe با سرعت بالا و البته گرافیک GTX1650 Max-Q در یک لپ تاپ بدنه فلزی با وزن ۲ کیلوگرم و ضخامت ۱۸ میلیمتر، حکایت از قدرت یک لپ تاپ جذاب و پرچمدار دارد.

دومین لپ تاپ نیز Legion S7 از برند Lenovo است. که با سخت افزار قدرتمند خود (از جمله گرافیک RTX3060 و پردازنده Ryzen7 5800H) برای تمام طراحان انتخاب مناسبی است.

بهترین لپ تاپ مخصوص کارهای گرافیکی

 

بهترین لپ تاپ مخصوص طراحی بازه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان

در این بازه بهترین انتخاب لپ تاپ ROG Strix G15 G513QM-A است. این لپ تاپ خوش‌ ساخت با پردازنده کم‌نظیر Ryzen 9 5900HX از پس هر کار محاسباتی و طراحی به راحتی بر می‌آید. رم ۱۶GB، حافظه اس اس دی با ظرفیت ۱TB PCIe، گرافیک ۶ گیگابایتی RTX3060 GDDR6 و سیستم خنک کننده حرفه‌ای این لپ تاپ هیچ رقیبی در این بازه قیمتی نخواهد داشت.

لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی در بازه قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون 

در این بازه دو لپ تاپ از دو نسل متفاوت حضور دارند. لپ تاپ ایسوس ROG G513QY که در کنار سی پی یو Ryzen9 5900HX، تنها لپ تاپ بازار کشور است.

که از ۱۲GB گرافیک RX6800M شرکت رادئون بهره می‌برد. و با خیال راحت می‌توانید رندرها و پردازش‌های گرافیکی خود را بر روی آن در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

دیگر انتخاب در این بازه قیمتی از برند ایسر و از خانواده Predator Triton 500 این شرکت با کد PT515-52-72YC است. این لپ تاپ گرافیک قدرتمند RTX2080 SUPER را در خود جای داده است. در کنار این VGA، یک پردازنده Core i7 10875H که ۱۶ مگابایت کش دارد.

و شما را در انجام تمام امور به بهترین شکل ممکن یاری می‌دهد.

لپ تاپ G513 QM

 

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی در بازه قیمتی ۷۰ میلیون و بالاتر

در این بازه قیمتی تنها لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی که طراحی شده است لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro CC715-71P-77X2 تنها لپ تاپ ایران است که صفحه نمایش آن sRGB و Adobe RGB 100% است.

یک نمایشگر نیمه مات لمسی که با قلم طراحی مخصوص خود کار می‌کند و رزولوشن آن ۴K است. در بخش سخت افزار نیز وجود پردازنده Core i7 10875H که دارای ۸ هسته و ۱۶ مگابایت کش است. در کنار گرافیک مخصوص رندر Quadro RTX3000 نشان از اهتمام کامل Acer برای عرضه یک لپ تاپ مخصوص طراحی و حرفه‌ای دارد.

در این بازه قیمتی اگر می‌خواهید یک لپ تاپ گرافیکی که از پس بازی‌های پرقدرت نیز برآید داشته باشید. آنگاه برند ریزر و مدل محبوب Razer Blade 15 Advanced Model حرف اول و آخر را می‌زند.

لپ تاپی که از یک صفحه نمایش با رفرش ریت ۳۰۰ هرتز استفاده می‌کند. و در بخش سخت افزار نیز کاملا قدرتمند و سریع ظاهر می‌شود و از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است.

بهترین لپ تاپ گرافیکی ایسر

 

جمع بندی

لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی تا قیمت ۲۵ میلیون تومان با توجه به مدل‌های گفته شده تنها برای امور گرافیکی ۲ بعدی مناسب هستند،

تا ۳۵ میلیون تومان می‌توانید لپ تاپ‌های نیمه حرفه‌ای گرافیکی تهیه نمائید و در مورد کارهای گرافیکی حرفه‌ای مانند ۳D، Render، Motion Graphic و Animation باید ۴۰ میلیون تومان و بالاتر هزینه نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا