اخبار تکنولوژی

استفاده آزمایشی از پاسپورت دیجیتال در فنلاند آغاز شد

استفاده آزمایشی از پاسپورت دیجیتال در فنلاند آغاز شده است. گذرنامه الکترونیکی برای کاهش مراحل سفر و سرعت بخشیدن به روند سفر معرفی شد.

استفاده از پاسپورت های دیجیتال در فنلاند به صورت آزمایشی آغاز شده است. پاسپورت دیجیتال یا گذرنامه الکترونیکی روشی جدید و مدرن از گذرنامه است که برای سرعت بخشیدن به روند سفر و مراحل سفر استفاده می شود. با استفاده از این گذرنامه جدید می توان امیدوار بود که سایر کشورها و ایران نیز از این روش جدید استفاده کنند. اما مراحل دریافت این پاسپورت نیز شرح داده شده است که در ادامه مطلب خواهید خواند.

استفاده آزمایشی از پاسپورت دیجیتال در فنلاند آغاز شده است

مجله تایم اوت می‌گوید یکی از امیدوارکننده‌ترین نوآوری‌ها در گردشگری و سفر در حال حاضر همان چیزی است که دولت فنلاند به عنوان اولین آزمایش با اعتبارنامه‌های دیجیتال سفر (DTC) راه‌اندازی می‌کند، که اساساً یک پاسپورت دیجیتال پوشیدنی برای مسافران از طریق تلفن هوشمند است.

مجله تخصصی گردشگری و سفر توضیح داد:

«اجرای آزمایشی این نوآوری جدید در حال حاضر در شهر هلسینکی فنلاند با همکاری پلیس این کشور Finnair و شرکت Finavia که فرودگاه هلسینکی را اداره می‌کند، در حال انجام است.»

در حال حاضر، گذرنامه دیجیتال جدید در حال آزمایش فقط برای شهروندان فنلاند در دسترس خواهد بود.

چگونه ضربان قلب جایگزین پاسپورت شما می شود؟

مقاصد سفر شناسایی شده ای که استفاده از این پاسپورت دیجیتال برای اولین بار برای فنلاندی ها آزمایش شد شامل پروازهای لندن، ادینبورگ و منچستر بود که از ابتدای سپتامبر سال جاری راه اندازی شد.

شاید این اولین بار در جهان باشد که از گذرنامه های دیجیتال در یک محیط کنترل مرزی واقعی استفاده می شود، اما فنلاند تنها کشوری نیست که چنین ویژگی را برای تسهیل سفر در نظر می گیرد.

کمیسیون اروپا در سال گذشته با تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا تماس گرفته است تا ویژگی های مشابه این پاسپورت دیجیتال را آزمایش کند. در میان کشورهای عضو، کرواسی یکی از اولین داوطلبانی بود که تمایل خود را برای آزمایش این نوآوری اعلام کرد که در حال حاضر در شهر زاگرب کرواسی در حال آزمایش است.

با توجه به تجربه فنلاند، شهروندانی که می خواهند پاسپورت دیجیتال دریافت کنند باید از طریق پلیس فنلاند و پس از تکمیل مراحل رزرو به ایستگاه پلیس شهر وانتا که در نزدیکی فرودگاه هلسینکی قرار دارد، با دانلود اپلیکیشن الکترونیکی ویژه گذرنامه در تلفن خود، مراحل را دنبال کنید.

برای دریافت پاسپورت دیجیتال، متقاضیان باید یک کپی فیزیکی از اصل گذرنامه خود تهیه کنند، یک فرم رضایت برای شرکت در آزمون را امضا کنند و یک عکس جدید از خود ارسال کنند تا با موفقیت پاسپورت را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا