اخبار پزشکی

آیا دکتر کیست مویی می‌تواند کیست مویی را به صورت قطعی با لیزر درمان کند؟

کیست مویی یکی از عارضه‌های دردناک نشیمنگاهی است که بر اثر بازگشت مو به زیر پوست به وجود می‌آید. کیست مویی مقعدی زمانی ایجاد می‌شود که مو در ناحیه شکاف بین دو باسن و در انتهای ستون فقرات به زیر پوست می‌رود و به مرور باعث ایجاد عفونت و درد و خروج چرک از این ناحیه می‌شود. درمان کیست مویی به دلیل اینکه این عارضه می‌تواند برای فرد بسیار آزاردهنده باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

کیست مویی به هیچ عنوان با روش‌های خانگی و دارویی درمان نمی‌شود و حتماً باید برای درمان آن از جراحی یا لیزر کیست مویی استفاده کرد. امروزه به دلیل سختی‌های روش جراحی، لیزر کیست مویی جایگزین آن شده است. لیزردرمانی کیست مویی یک روش قطعی برای درمان این عارضه به شمار می‌رود که می‌تواند برای همیشه این بیماری را درمان کند.

برای بسیاری از افراد ممکن است سؤال باشد که آیا دکتر کیست مویی می‌تواند کیست مویی را به صورت قطعی با لیزر درمان کند یا خیر؟ در جواب این سؤال باید گفت درصورتی‌که افراد برای درمان کیست مویی خود به فوق‌تخصص کولورکتال مراجعه کنند و این پزشک از امکانات لازم همچون دستگاه لیزر مجهز و به‌روز بهره ببرد، کیست مویی می‌تواند برای همیشه درمان شود. درمان قطعی کیست مویی بسیار به تجربه و تخصص پزشک ارتباط دارد و از طرفی دستگاه‌های لیزر مجهز کمک می‌کنند تا این عارضه به شکل کامل درمان شود.

عمل کیست مویی با لیزر چرا اهمیت دارد؟

عمل کیست مویی با لیزر امروزه توسط پزشکان پیشنهاد می‌شود. این روش جایگزین روش جراحی کیست مویی شده است و روند سخت و پردردسر جراحی کیست مویی را به همراه ندارد.

جراحی کیست مویی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود که به طور معمول دوره نقاهت آن دو تا سه ماه طول می‌کشد. تعویض پانسمان به شکل هر روزه و درد و ناراحتی‌های دیگر که پس از جراحی بیمار باید تحمل کند از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند پزشکان و همچنین بیماران تمایلی به انتخاب این روش درمانی نداشته باشند. عمل کیست مویی با لیزر نه‌تنها مشکلات نام‌برده را ندارد؛ بلکه بیمار بدون نیاز به بیهوشی و یا بستری شبانه تحت درمان قرار می‌گیرد. عمل کیست مویی با لیزر به شکلی است که در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و پس از انجام آن، بیمار با یک استراحت کوتاه می‌تواند امور روزمره خود را دنبال کند.

امروزه عمل کیست مویی با لیزر در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌شود. در کلینیک درمان فوری فوق‌تخصصان کولورکتال با استفاده از دستگاه‌های مجهزی همچون لیزر «دکا» و «لیگاشور امریکایی» انواع بیماری‌های مقعدی همچون کیست مویی را درمان می‌کنند تا بیمار بتواند برای همیشه با این بیماری‌ها خداحافظی کند. بسیار مهم است که عمل کیست مویی با لیزر توسط یک متخصص باتجربه و در یک مرکز درمانی مجهز انجام شود تا این بیماری برای همیشه درمان شود و بیمار با عود مجدد بیماری و مشکلات همراه آن مواجه نگردد.

دکتر برای درمان کیست مویی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

درمان کیست مویی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا عدم درمان باعث می‌شود که فرد درد و ناراحتی‌های دیگری همچون خروج چرک و خونابه از کیست مویی را تجربه کند و وضعیت ناخوشایندی داشته باشد. توصیه می‌شود برای برطرف کردن این عارضه به دکتر برای درمان کیست مویی شود تا بیماری به شکل درستی بهبود یابد. ممکن است برای بسیاری از افراد سؤال باشد که دکتر برای درمان کیست مویی چه ویژگی‌هایی دارد و باید چه نکاتی را در هنگام انتخاب در نظر گرفت.

دکتر برای درمان کیست مویی

در جواب این سؤال می‌توان به ویژگی‌های دکتر برای درمان کیست مویی اشاره کرد:

تخصص پزشک

بسیار مهم است که دکتر برای درمان کیست مویی فوق‌تخصص کولورکتال باشد. این پزشکان، فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ هستند و می‌توانند کیست مویی را به بهترین شکل خود درمان کنند.

دسترسی به دستگاه‌های لیزر مجهز

نوع دستگاه لیزر بسیار اهمیت دارد تا از مشکلاتی همچون به وجود آمدن گوشت اضافه در ناحیه مقعد و تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع جلوگیری شود. دستگاه‌های لیزر قیمت بالایی دارند و بهترین آنها در کلینیک‌های خاصی استفاده می‌شود و دکتر برای درمان کیست مویی باید به این دستگاه‌ها دسترسی داشته باشد.

استفاده از امکانات بهداشتی

بسیار مهم است محیطی که درمان کیست مویی در آن انجام می‌شود کاملاً بهداشتی باشد تا از انتقال عفونت به بیمار جلوگیری شود. از طرف دیگر باید کلینیکی که دکتر برای درمان از آن استفاده می‌کند به ساکشن بلع ویروس مجهز باشد تا از انتقال بیماری‌های ویروسی همچون هپاتیت، ایدز و کرونا جلوگیری شود.

درمان قطعی کیست مویی چیست؟

به دلیل اینکه کیست مویی یک عارضه دردناک و ناخوشایند است برای بیماران بسیار اهمیت دارد که این بیماری را با یک ‌بار درمان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکل قطعی درمان کنند.

درمان قطعی کیست مویی، لیزر است. این روش درمانی امروزه به عنوان درمان قطعی کیست مویی معرفی می‌شود و می‌تواند این عارضه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی کمتر از ۳۰ دقیقه درمان کند. در روش لیزردرمانی حفره‌ای با قطر یک سانت بر روی کیست ایجاد می‌شود و محتویات کیست از طریق آن خارج می‌گردد و سپس با استفاده از هند پیس لیزر، کیست تحت درمان قرار می‌گیرد.

درمان قطعی کیست مویی

درمان قطعی کیست مویی با لیزر یک روش کم تهاجمی محسوب می‌شود که نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد. در این روش درمانی فرد دچار درد و خونریزی نمی‌شود و نیازی به دوران نقاهت طولانی‌مدت روش جراحی ندارد. درمان قطعی کیست مویی امروزه در کلینیک‌های مختلفی با لیزر انجام می‌شود. بسیار مهم است که افراد به کلینیکی مراجعه کنند که فوق‌تخصصان کولورکتال با دستگاه‌های مجهز به درمان کیست مویی می‌پردازند. از جمله کلینیک‌های بسیار مطرح کلینیک درمان فوری است که در آن از تخصص پزشکان در کنار دستگاه‌های لیزر مجهزی همچون دکا استفاده می‌شود و با به‌کارگیری متد ICE درمان بدون درد است. در این کلینیک عارضه کیست مویی به بهترین شکل و به شکل قطعی درمان می‌شود و لازم نیست بیمار نگران عود مجدد این بیماری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله