اخبار تکنولوژی

FCC آمریکا به نسل سوم دیش های اسپیس ایکس مجوز داد

نسل سوم ظروف Starlink مجوز گرفتند.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) به اسپیس ایکس اجازه استفاده از نسخه بهبود یافته ظروف Starlink را داده است. علاوه بر این، برنامه های این شرکت نشان می دهد که ظرف کوچکتر با قدرت کمتر و قابلیت حمل بالاتر در راه است.

به گفته Wccftech، تاییدیه FCC به ظرف جدیدی اشاره می کند که اسپیس ایکس آن را برای استفاده از تلفن همراه توصیف می کند. ترمینال های نسل سوم این شرکت معمولا UT3 نامیده می شوند و دارای دو نسخه هستند، یکی برای کاربران عادی و دیگری برای اهداف تجاری.

اخذ مجوز لازم جهت استفاده از ظروف نسل سوم استارلینک
پایانه های UT3 نسخه ۲ به طور قابل توجهی زمان لازم برای برقراری ارتباط با ماهواره را کاهش می دهند. این مولفه که به “چرخه وظیفه انتقال” معروف است در دیش های فعلی ۱۴ درصد بود اما در این جدید به ۹٫۷ درصد رسیده است. UT3 همچنین حداکثر توان ارسالی به آنتن را کاهش می دهد.

آنتن UT3 نسخه ۱ در مقایسه با نسخه پرتوان آنتن های فعلی Starlink، زمان ارتباط بیشتری با ماهواره ها دارد. البته ظرفیت آن به دلیل محدودیت حمل و نقل همچنان کمتر خواهد بود.

در حال حاضر اسپیس ایکس برای تمامی نسخه های ثابت آنتن های UT3 از FCC مجوز گرفته و برای آنتن های ESIM با همین طرح درخواست مجوز داده است. این ظروف دارای نسخه ثابت و سیار نیز می باشند.

آنتن‌های ESIM که از عبارت «ایستگاه‌های زمین در حرکت» مشتق شده‌اند، به‌طور خاص برای کاربرانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند در حین حرکت به اینترنت ماهواره‌ای Starlink دسترسی داشته باشند.

اخیراً در گزارشی اعلام شد که درآمد حاصل از سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink در سال ۲۰۲۲ تنها ۱٫۴ میلیارد دلار بوده است. این شرکت پیش از این درآمد ۱۲ میلیارد دلاری و سود عملیاتی آن را ۷ میلیارد دلار در سال گذشته پیش بینی کرده بود. اما اکنون اعداد و ارقام نشان می دهد که تفاوت های زیادی بین پیش بینی ها و واقعیت بازار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا