اخبار تکنولوژی

۸ عامل موثر پرینت رنگی

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تصاویر خود را برای چاپ آماده کنید تا به خوبی تصاویر دیجیتالی خود به نظر برسند. این نکات چاپ عکس زیر را دنبال کنید تا عکس‌های حرفه‌ای خود را از صفحه‌نمایش تا چاپ عالی نشان دهید.

اولین و مهمترین عامل موثر در چاپ پرینتر رنگی یا ماشین چاپ است .

و عامل مهم تر تونر مورد استفاده در دستگاه های چاپ رنگی  یعنی کونیکا مینولتا است. ساها پرینت عرضه کننده با کیفیت ترین تونر کونیکا ۶۲۲ می باشد.

نکته ۱ چاپ عکس: صفحه خود را کالیبره کنید
به یاد داشته باشید که چاپ های کار شما نور را منعکس می کند، در حالی که مانیتور کامپیوتر شما نور ساطع می کند. این روی ظاهر چیزی روی صفحه در مقایسه با ظاهر آن روی کاغذ تأثیر می گذارد.

برای به حداقل رساندن این تفاوت ها تا حد امکان، صفحه نمایش خود را برای بهترین نتایج چاپ کالیبره کنید. برای شروع می توانید از ابزارهای کالیبراسیون داخلی برای ویندوز و مک یا ابزارهای کالیبراسیون آنلاین رایگان استفاده کنید. یا، می توانید روی یک کیت کالیبراسیون برای کسب و کار عکاسی خود سرمایه گذاری کنید.

مشتری بگیرید. پرداخت شده. شاد باش.

رایگان شروع کنید

نکته ۲ چاپ عکس: چاپ های آزمایشی را از آزمایشگاه چاپ خود سفارش دهید
هنگامی که مانیتور خود را کالیبره کردید، چاپ های آزمایشی را از آزمایشگاه چاپی که انتخاب کرده اید سفارش دهید. آنچه را که روی صفحه نمایش خود می بینید با نمونه های چاپی که از شریک آزمایشگاه خود دریافت می کنید، مقایسه کنید. به تطابق رنگ، نوردهی و تعادل رنگ سفید توجه کنید.

 

نکته ۳ چاپ عکس: اندازه و وضوح فایل را بررسی کنید

هرچه وضوح فایل شما کمتر باشد، جزئیات کمتری در آن وجود دارد. وضوح استاندارد برای چاپ ۳۰۰ PPI (پیکسل در اینچ) است که حدود ۳۰۰ DPI (نقطه در اینچ) است. در این وضوح، عکس های شما واضح، واضح و با کیفیت به نظر می رسند.

به وضوح تصویر و اندازه فایل خود توجه کنید، به خصوص در هنگام استفاده از آزمایشگاه چاپ. اگر اندازه فایل شما خیلی بزرگ است، ممکن است اندازه تصویر شما تغییر کند تا زمان بارگذاری بهینه شود. مطمئن شوید که از فرمت فایل توصیه شده نیز استفاده می کنید.

 

نکته ۴ چاپ عکس: از فضای رنگی مناسب استفاده کنید

به یاد داشته باشید که فضای رنگ در عکاسی (یا “فضای رنگ”) می تواند بین آزمایشگاه چاپ و دستگاه متفاوت باشد. اگر تصاویر شما با نمایه رنگی متفاوت با رنگی که آزمایشگاه چاپ شما استفاده می کند آپلود می شود، تصاویر شما می توانند از نظر سرزندگی، رنگ، اشباع و موارد دیگر بسیار متفاوت به نظر برسند. همیشه فرمت فایل توصیه شده، فضای رنگ، اندازه فایل و وضوح لابراتوار چاپ خود را بررسی کنید.

نکته ۵ چاپ عکس: به نسبت ابعاد نگاه کنید
نسبت تصویر رابطه بین عرض و ارتفاع عکس شما است. نسبت تصویر شما می تواند بر ترکیب تصاویر شما تأثیر بگذارد، بنابراین توجه به آن در مراحل پس از تولید (و حتی در هنگام عکسبرداری) بسیار مهم است.

 

در اینجا خلاصه‌ای سریع از نسبت‌های متداول ابعاد و موارد استفاده از آنها آورده شده است:

نسبت تصویر ۴:۵ این یک نسبت تصویر محبوب است زیرا نسبت پرتره عمودی اینستاگرام است. همچنین برای عکس های ۸×۱۰ در چاپ استفاده می شود.
نسبت تصویر ۳:۲ این نسبت تصویر محبوب است زیرا برای چاپ های ۴×۶ استفاده می شود. پس از این واقعیت نیز فضایی برای کشت وجود دارد.
نسبت تصویر ۴:۳ این نسبت تصویر برای دوربین‌های با فرمت متوسط و دیجیتال، به‌علاوه مانیتورها و تلویزیون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شود و یک چاپ ۸×۶ ایجاد می‌کند.
نسبت تصویر ۱:۱ عرض و ارتفاع برابر است. اگر نمی‌خواهید نسبت تصویر خود را هنگام عکس‌برداری تنظیم کنید، ممکن است از این فرمت مربعی استفاده کنید.
نسبت تصویر ۱۶:۹٫ این نسبت تصویر مستطیلی را می بینید که اغلب در نمایشگرهای کامپیوتر و تلویزیون های با وضوح بالا با صفحه عریض استفاده می شود.
اگر می توانید، نسبت ابعادی را انتخاب کنید که برای نحوه نمایش تصویر در یک چاپ فیزیکی منطقی باشد.

نکته شماره ۶ چاپ عکس: برش خود را بررسی کنید

نسبت تصویر و برش دست به دست هم می دهند، زیرا بسته به نسبت تصویر یا اندازه چاپ انتخابی، قسمت هایی از تصویر شما برش داده می شود. همیشه قبل از ارسال آن به چاپگر، برش خود را دوباره بررسی کنید!

اما هنگام سفارش اندازه های چاپی خاص، برش اجتناب ناپذیر است. برای مثال، هر اندازه چاپی خارج از نسبت تصویر ۲:۳ باید برش داده شود. اگر قبل از چاپ به برش و نسبت تصویر توجه نکنید، ممکن است بخش مهمی از عکس را از دست بدهید.

نکته ۷ چاپ عکس: تصاویر خود را تیز کنید
بعد از اینکه برش زدید و نسبت تصویر مناسب را انتخاب کردید، آخرین مرحله برای چاپ با کیفیت بالا، شارپ کردن تصاویر است. برای حفظ کیفیت، تصاویر چاپ شده باید بیشتر از تصاویر دیجیتال شارپ شوند.

میزان تیز کردن مورد نیاز البته به اندازه چاپ بستگی دارد، اما به کاغذ نیز بستگی دارد. چاپ های فلزی جزئیات بسیار بیشتری را نشان می دهند، در حالی که بوم برخی از عیوب را محو و استتار می کند.

 

نکته ۸ چاپ عکس: به انتخاب کاغذ توجه کنید

کاغذی که برای چاپ انتخاب می‌شود، تفاوت بزرگی در تهیه صفحه نمایش برای چاپ کردن دارد. هنگامی که به مشتریان عکاسی خود کمک می‌کنید، کاغذهای براق، متالیک، مات و براق را در مقابل یکدیگر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا