اخبار تکنولوژی

۵ دلیل مهم که نشان می دهد باید منتظر اپل واچ بعدی بمانید!

به گزارش کافه نیوز با توجه به نیاز شخصی و به خصوص در این برهه زمانی که بسیاری از فروشگاه‌ها تخفیف‌های زیادی ارایه داده‌اند، ممکن است به فکر ارتقای اپل واچ خود افتاده باشید یا قصد داشته باشید برای اولین بار این محصول را خریداری کنید. اما اگر برایتان مقدور است تا بیشتر صبر کنید، اینکه دست نگه دارید تا اپل واچ بعدی معرفی شود، می‌تواند ارزش آن را داشته باشد.

در حال حاضر چندین شایعه از منابع معتبر وجود دارد که نشان می‌دهد سال ۲۰۲۴ می‌تواند سال بسیار بزرگی برای اپل واچ باشد. در این مطلب پنج دلیل آورده‌ایم که نشان می‌دهد منتظر ماندن تا عرضه نسل بعدی پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا، کاملا معقول به نظر می‌رسد.

طراحی متحول شده

اپل واچ نسل اول در آوریل ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) عرضه شد و سال پیش رو دهمین سالگرد اولین دستگاه پوشیدنی اپل است. با وجود چنین مناسبت برجسته‌ای، شایعات حاکی از آن است یک بروزرسانی قابل توجه در سالگرد ۱۰ سالگی اپل واچ ممکن است رخ دهد.

blank
مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، به تازگی اظهار کرده که اپل در حال برنامه‌ریزی برای طراحی مجدد قابل توجه اپل واچ همزمان با دهمین سالگرد این محصول است. گفته می‌شود که اپل قصد دارد اپل واچ را باریکتر از آنچه تاکنون بوده طراحی کند؛ یک بدنه باریکتر همراه با روش‌های متفاوت برای متصل نمودن بندهای ساعت چیزی است که اکثر شایعات به آن اشاره می‌کنند. بندهای جدید اپل واچ می‌توانند به صورت مغناطیسی به ساعت متصل شوند که فضای داخل اپل واچ را برای باتری‌های بزرگتر و سایر اجزای داخلی آزاد می‌کند.

نمایشگر میکرو ال ای دی

راس یانگ تحلیلگر معروف صفحه نمایش، بر این باور است که اپل در حال کار بر روی یک ساعت پیشرفته جدید است که دارای صفحه نمایش میکرو ال ای دی ۲٫۱ اینچی است. بر طبق گزارش‌ها این ساعت در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه می‌شود، اگرچه می‌تواند مدل ارتقا یافته اپل واچ اولترا باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که اپل این نوع پنل‌ها را برای اپل واچ سری ۱۰ نیز ارایه دهد.

blank
همانطور که گفته شد اپل ممکن است در حال توسعه اندازه‌های مختلفی برای «اپل واچ X» باشد که نتیجه آن یک ساعت با اندازه بزرگتر، طراحی بدنه جدید و حاشیه‌های باریکتر خواهد بود. میکرو ال ای دی نسبت به فناوری اولد که در حال حاضر در مدل‌های اپل واچ استفاده می‌شود، در مصرف انرژی کارامدتر است. همچنین دارای طول عمر بیشتر، زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر، کنتراست بهتر و رنگ‌های روشن‌تر است.

قابلیت سنجش فشار خون

به گفته مارک گورمن، اپل در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ نظارت بر فشار خون را به اپل واچ اضافه کند. طبق شایعات ویژگی پایش فشار خون به کاربران اطلاع می‌دهد که آیا فشار خون آنها روند صعودی دارد یا خیر.

blank
بر خلاف روش‌های رایجی که فشار خون را با استفاده از یک کاف بادی که دور بازو پیچیده می‌شود اندازه‌گیری می‌کند، اعتقاد بر این است که سیستم اپل با استفاده از حسگرها، سرعت موج ضربان قلب را از طریق شریان‌های کاربر اندازه‌گیری می‌کند. با این حال ممکن است در ابتدا اندازه‌گیری دقیق سیستولیک و دیاستولیک را ارایه ندهد، بدین معنی که اپل واچ اعداد و ارقامی برای فشار خون نشان ندهد، بلکه صرفا بالا بودن فشار شما را اعلام کند.

تشخیص فشار خون غیر طبیعی

طبق گفته گورمن، اپل واچ به عنوان بخشی از سیستم جدید نظارت بر فشار خون اپل، انتظار می‌رود که فشار خون غیر طبیعی را تشخیص دهد.

blank
این سیستم گزینه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند تا یادداشت کنند هنگام فشار خون بالا چه کار می‌کردند، که می‌تواند برای تشخیص موارد پزشکی مفید باشد؛ همچنین اپل واچ کاربر را راهنمایی خواهد کرد که با پزشک خود مشورت کند یا فشار خون خود را با یک کاف سنتی چک کند تا اعداد دقیق فشارش را متوجه شود.

تشخیص آپنه خواب

ویژگی دیگری که برای اپل واچ سال ۲۰۲۴ عنوان شده است، تشخیص آپنه خواب است. آپنه خواب یک اختلال خواب که در آن قطع موقت تنفس بیشتر از حد معمول در طول خواب رخ می‌دهد که می‌تواند موجب هیپوکسمی و کم خوابی می‌شود. علایم این عارضه شامل خر و پف بلند و ایجاد صداهای خفگی در طول خواب است.

blank
طبق گزارش نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه) بلومبرگ، اپل واچ از تاریخچه خواب و الگوهای تنفسی برای تخمین ابتلا به این بیماری استفاده می‌کند و سپس کاربران را به مراجعه به پزشک هدایت می‌کند.

تاریخ عرضه

اپل به طور معمول مدل جدید اپل واچ را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) با معرفی آخرین پرچم‌داران آیفون خود (که در سال ۲۰۲۴ آیفون ۱۶ خواهد بود) عرضه می‌کند. با این حال اگر این شرکت بخواهد در سال آینده دهمین سالگرد اپل واچ را با معرفی «اپل واچ X» جشن بگیرد، شاید برنامه متفاوتی داشته باشد.


blank

شایان ذکر است که اولین نسل اپل واچ در سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۱۳۹۳) رونمایی شد، اما تا آوریل ۲۰۱۵ عرضه نشد، بنابراین اپل می‌تواند از هرکدام از این تاریخ‌ها برای دهمین سالگرد اپل واچ استفاده کند. لازم به ذکر است که نام «X» برای دهمین نسل اپل واچ، فقط حدس و گمانی بر پایه نامگذاری آیفون «X» است و احتمال دارد اپل نام دیگری را برای این محصول برگزیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا