خودرو

۱۰ عادت بد رانندگی که باید آنها را ترک کنید آپدیت ۱۴۰۳

در این مقاله ۱۰ عادت بد رانندگی را به شما نشان می دهیم که اگر این عادت های بد را ترک نکنید، می تواند به ماشین شما آسیب برساند. امروزه خودرو یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی بشر است و مانند سایر محصولات بشری از شرایط و ویژگی های خاص خود بهره می برد. از آنجایی که خودرو از اجزا و قطعات مختلف و گسترده ای تشکیل شده است، این مجموعه از قطعات و تجهیزات مختلف که با سرعت و فشار بالا و در شرایط آب و هوایی مختلف با هم کار می کنند، ایجاب می کند که نحوه استفاده صحیح و مناسب از آنها را بدانید توجه به نکات توسط کارشناسان و تولید کنندگان توصیه می شود.

blankblank

در استفاده از خودرو نیز مانند بسیاری از موضوعات مختلف در جامعه نکات و باورهای غلط و عادات غلطی در خصوص شرایط نگهداری از این دستگاه وجود دارد. در زیر به ۱۰ عادت بد رانندگی و آسیب هایی که این عادات بد هنگام استفاده از خودرو می زند، می پردازیم.

گرم کردن ماشین زمانی که برای مدت طولانی روشن است!

یک عادت بد رانندگی که در بین اکثر دارندگان خودرو رایج است این است که خودرو را در ابتدای روز روشن می کنند و برای گرم شدن موتور آن را برای چند دقیقه در حالت آرام قرار می دهند! اما این روش اشتباهی برای گرم کردن موتور و اجزای خودرو است، زیرا کارکردن بیش از یک دقیقه در خودرو منجر به رقیق شدن روغن و افزایش احتمال اختلاط سوخت و روغن می شود که این امر منجر به افزایش مصرف سوخت نیز می شود. . بهتر است خودرو را بعد از حدود یک دقیقه دویدن در محل و حرکت دمنده ۱ یا ۲ حدود یک کیلومتر گرم کنید.

blankblank

10 عادت بد رانندگی که باید ترک کنید10 عادت بد رانندگی که باید ترک کنید
عادت بد رانندگی

فشار دادن پدال کلاچ در حین رانندگی

یکی دیگر از عادت های بد رانندگی در بین برخی رانندگان، بازی با پدال کلاچ در حین حرکت خودرو است که به اصطلاح. ساییدگی دیسک کلاچ این مجموعه سریعتر فرسوده می شود.

سومین عادت بد رانندگی، نگه داشتن پدال گاز و کلاچ است

اکثر مردم عادت دارند هنگام توقف پشت چراغ قرمز، خودرو را با فشار دادن پدال های کلاچ و ترمز متوقف کنند. این امر منجر به افزایش ساییدگی قطعات به دلیل درگیر شدن دیسک کلاچ و همچنین لنت ترمز شده و باعث سایش سریعتر آنها می شود. هنگام توقف پشت چراغ قرمز بهتر است در خودروهای گیربکس از ترمز دستی و در خودروهای اتوماتیک از حالت پارک استفاده کنید.

مقالات زیر را حتما بخوانید
  • تغییر شماره ثبت
  • راهنمای خرید دست دوم
  • هنگام حرکت ماشین دست خود را روی سر دنده قرار دهید و از آن به عنوان تکیه گاه بازو استفاده کنید!

    یکی دیگر از عادت های بد رانندگی این است که هنگام حرکت ماشین دست خود را روی دسته دنده قرار دهید که به عنوان مکانی برای استراحت دست استفاده می شود. اگر این روش به دلیل فشار روی روتورها ادامه پیدا کند، در نهایت باعث ساییدگی سریعتر قطعات گیربکس می شود.

    عادت بد رانندگیعادت بد رانندگی

    شتاب و توقف ناگهانی

    شروع با سرعت زیاد و ترمزگیری شدید و ناگهانی یکی از عادات بد رانندگی است که در صورت تداوم منجر به استهلاک بیشتر پیشرانه، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و چرخ های خودرو می شود که ممکن است شما را مجبور به پرداخت هزینه های اضافی کند.

    محدود کننده سرعت را متوقف کنید!

    یک عادت بد رانندگی در شهر که می تواند بسیار مخرب باشد، ترمزگیری روی دست اندازها با سرعت زیاد است. این عمل می تواند فشار زیادی را به سیستم تعلیق خودرو، رینگ ها، لاستیک ها و فضای داخلی و شاسی خودرو وارد کند که در صورت بالا بودن سرعت و وزن زیاد خودرو، آسیب های جبران ناپذیری به خودرو وارد می شود. هنگام مشاهده دست اندازها، بهتر است قبل از رسیدن به دست اندازها توقف کنید، سرعت خودرو را قبل از دست اندازها کاهش دهید و هنگام عبور از روی دست اندازها، پای خود را از روی پدال ترمز بردارید.

    استفاده مداوم از ترمز هنگام پایین آمدن!

    در سراشیبی و سرازیری اگر از پدال ترمز تا انتها برای کاهش سرعت خودرو استفاده کنیم حرکت خطرناکی با گرم شدن لنت ترمز و احتمال از کار افتادن سیستم ترمز ایجاد می شود و همچنین باعث افزایش شدید می شود. در فرسودگی ترمزها و دیسک ترمز. هنگام سرازیری بهتر است از دنده سنگین استفاده کنید و در مواقع لزوم پدال ترمز را فشار دهید.

    blankblank


    مقالات زیر را حتما بخوانید

    تغییر شماره ثبت

    راهنمای خرید دست دوم

    عادت بد رانندگی با باک خالی!

    یکی از ۱۰ عادت بد رانندگی که باید متوقف کنید، رانندگی با باک خالی است. امروزه با افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو و قیمت سوخت، اکثر رانندگان تا زمانی که بنزینشان تمام شود رانندگی می کنند! این مشکل یکی از عادات بد رایج هنگام استفاده از خودرو است. زیرا مقدار کم سوخت در باک خودرو می تواند باعث سوختن پمپ بنزین خودرو در هنگام ورود هوا به پمپ بنزین شود و هزینه های بالایی را به صاحب خودرو تحمیل کند. توصیه می شود با روشن شدن چراغ بنزین، خودرو را در سریع ترین زمان ممکن شارژ کنید.

    قبل از اینکه ماشین را خاموش کنم بنزین!

    یکی از ۱۰ عادت بد رانندگی که باید ترک کنید، گاز دادن به ماشینتان است. یک عادت قدیمی و رایج در بین رانندگان وجود دارد که البته در بین رانندگان مسن بیشتر دیده می شود. اینکه بعضی ها عادت دارند قبل از خاموش کردن ماشین گاز بزنند، این کار قبلا روی ماشین های کاربراتوری انجام می شد تا ماشین بهتر روشن شود.

    اما در خودروهای انژکتوری، گاز زدایی قبل از خاموش شدن خودرو باعث می شود مقداری سوخت اشتعال نشده در سیلندرها و انژکتورها باقی بماند که در نهایت باعث خوردگی و خرابی سوزن های انژکتور و از کار افتادن موتور می شود.

    پس از طی مسافت های طولانی خودرو را خاموش نکنید!

    خاموش كردن خودرو پس از رانندگي در مسافت هاي طولاني و كار كردن آن در محل براي مدتي در خودروهاي ديزلي بيشتر متداول است. این عادت بد رانندگی در خودروهای بنزینی باعث افزایش دمای خودرو و همچنین در دراز مدت باعث فرسودگی سیستم اگزوز خودرو می شود. اگر دمای خودرو بالا باشد، فن های خودرو می توانند روشن شوند و موتور را خنک کنند.

    مقالات مرتبط زیر را حتما بخوانید

    ویژگی های روغن گیربکس اتوماتیک

    هر آنچه که باید در مورد سرویس دوره ای خودرو بدانید

    تعمیر گیربکس را جدی بگیرید

    سرویس خودرو چیست؟

    نحوه محاسبه عوارض خودروها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا