اخبار تکنولوژی

گوگل برای کمک به تشخیص سرطان، میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

میکروسکوپ گوگل می تواند نقشه های حرارتی تولید کند و به تشخیص سرطان کمک کند. این میکروسکوپ ها ابتدا در اختیار ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت.

گوگل با همکاری وزارت دفاع ایالات متحده، نمونه اولیه «میکروسکوپ واقعیت افزوده» (ARM) را ایجاد کرده است که از هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در تشخیص آسان‌تر سرطان استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش CNBC، این میکروسکوپ از هوش مصنوعی برای پوشاندن شاخص های بصری یا ایجاد نقشه های حرارتی در زمان واقعی استفاده می کند. هوش مصنوعی طبقه بندی نمونه ها و تشخیص سرطان یا عوامل بیماری زا را آسان تر می کند.

گوگل اولین بار در سال ۲۰۱۸ به طور عمومی از ARM نام برد، اما تاکنون از این ابزار برای شناسایی بیماران استفاده نشده است. در حال حاضر ۱۳ نمونه اولیه از این میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده است، اما قبل از استفاده توسط پزشکان باید آزمایشات مختلفی را پشت سر بگذارند.

با وجود توسعه چنین میکروسکوپی، هدف نهایی گوگل ساخت سیستمی است که بتوان روی میکروسکوپ های بیمارستان ها نصب کرد. میکروسکوپ های مجهز به این سیستم می توانند بازخوردهای بصری متنوعی از جمله متن، فلش ها، خطوط، نقشه های حرارتی یا انیمیشن ارائه دهند که هر کدام برای ارزیابی های متفاوتی طراحی شده اند.

میکروسکوپ گوگل می تواند نقشه های حرارتی تولید کند و به تشخیص سرطان کمک کند. این میکروسکوپ ها ابتدا در اختیار ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت. گوگل با همکاری وزارت دفاع ایالات متحده، نمونه اولیه «میکروسکوپ واقعیت افزوده» (ARM) را ایجاد کرده است که از هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در تشخیص آسان‌تر سرطان استفاده می‌کند. بر اساس گزارش CNBC، این میکروسکوپ از هوش مصنوعی برای پوشاندن شاخص های بصری یا ایجاد نقشه های حرارتی در زمان واقعی استفاده می کند. هوش مصنوعی طبقه بندی نمونه ها و تشخیص سرطان یا عوامل بیماری زا را آسان تر می کند. گوگل اولین بار در سال 2018 به طور عمومی از ARM نام برد، اما تاکنون از این ابزار برای شناسایی بیماران استفاده نشده است. در حال حاضر 13 نمونه اولیه از این میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده است، اما قبل از استفاده توسط پزشکان باید آزمایشات مختلفی را پشت سر بگذارند. با وجود توسعه چنین میکروسکوپی، هدف نهایی گوگل ساخت سیستمی است که بتوان روی میکروسکوپ های بیمارستان ها نصب کرد. میکروسکوپ های مجهز به این سیستم می توانند بازخوردهای بصری متنوعی از جمله متن، فلش ها، خطوط، نقشه های حرارتی یا انیمیشن ارائه دهند که هر کدام برای ارزیابی های متفاوتی طراحی شده اند. میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل برای ارتش آمریکا بخش نوآوری وزارت دفاع با گوگل برای استفاده از ARM در ارتش به توافق رسیده است. بنابراین به احتمال زیاد برخی از مقامات دولتی تا پاییز امسال به این میکروسکوپ ها دسترسی خواهند داشت. قیمت هر واحد از این میکروسکوپ ها از 90 تا 100 هزار دلار پیش بینی می شود که برای بسیاری از بیمارستان ها قیمت بالایی محسوب می شود. این اولین بار نیست که Google Health روی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیای پزشکی سرمایه گذاری می کند. گوگل نه تنها می خواهد دقت تشخیص بیماری ها را افزایش دهد، بلکه می خواهد مشکل کمبود دارو را نیز حل کند. گوگل برای رسیدن به اهداف خود در دنیای هوش مصنوعی با استارتاپ های زیادی همکاری می کند. با توجه به اینکه انتظار می رود جهان تا سال 2030 با کمبود 15 میلیون پرسنل پزشکی مواجه شود، توسعه روش های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند موثر باشد.

میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل برای ارتش آمریکا

بخش نوآوری وزارت دفاع با گوگل برای استفاده از ARM در ارتش به توافق رسیده است. بنابراین به احتمال زیاد برخی از مقامات دولتی تا پاییز امسال به این میکروسکوپ ها دسترسی خواهند داشت. قیمت هر واحد از این میکروسکوپ ها از ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی می شود که برای بسیاری از بیمارستان ها قیمت بالایی محسوب می شود.

این اولین بار نیست که Google Health روی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیای پزشکی سرمایه گذاری می کند. گوگل نه تنها می خواهد دقت تشخیص بیماری ها را افزایش دهد، بلکه می خواهد مشکل کمبود دارو را نیز حل کند.

گوگل برای رسیدن به اهداف خود در دنیای هوش مصنوعی با استارتاپ های زیادی همکاری می کند. با توجه به اینکه انتظار می رود جهان تا سال ۲۰۳۰ با کمبود ۱۵ میلیون پرسنل پزشکی مواجه شود، توسعه روش های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا