اخبار گوناگون

کیفیت خاک گربه چه تأثیری در سلامت گربه دارد؟

یکی از لوازم مورد نیاز گربه‌ها خاک گربه است که باید حتماً در هنگام به سرپرستی گرفتن این حیوان خریداری شود. خاک گربه جایگزین مناسبی برای خاک باغچه و خاکی است که در طبیعت گربه‌ها برای عمل تخلیه خود از آن استفاده می‌کنند.

گربه‌ها به شکل ذاتی در خاک ادرار و مدفوع می‌کنند و به همین دلیل باید زمانی که از آنها در خانه نگهداری می‌شود خاک گربه برای برطرف کردن نیاز غریزی آنها در اختیارشان قرار گیرد. کیفیت خاک گربه نقش مهمی در سلامت این حیوانات دارد و نباید هر خاکی را با هر کیفیت پایینی به صرف اینکه گربه در آن ادرار یا مدفوع می‌کند برای او خریداری کرد. از جمله مواردی که کیفیت خاک گربه می‌تواند بر سلامت گربه تأثیر بگذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از آلرژی در بدن گربه

بسیار مهم است خاک گربه خریداری شده از موادی تهیه شده باشد که باعث حساسیت‌ و آلرژی در بدن گربه نشود.

جلوگیری از بیماری‌های تنفسی در گربه

اگر کیفیت خاک گربه بالا باشد زمانی که گربه آن را برای پوشاندن دستشویی خود به هم می‌زند باعث گرد و غبار نمی‌شود و از بروز بیماری‌های تنفسی در گربه جلوگیری می‌کند. خاک‌هایی که دارای گرد و غبار هستند با ورود به ریه‌های گربه می‌توانند به راحتی باعث ایجاد مشکلات تنفسی شوند.

جلوگیری از ابتلا گربه به عفونت

یک خاک گربه با کیفیت می‌تواند با جذب رطوبت از ایجاد یک محیط مرطوب که محل مناسبی برای رشد ویروس‌ها و باکتری‌ها است جلوگیری کند و به این ترتیب از ابتلا گربه به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری نماید.

قیمت خاک گربه بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

زمانی که افراد جهت خرید خاک گربه به پت‌شاپ مراجعه می‌کنند با تنوع بالایی از خاک گربه و قیمت‌های آن مواجه می‌شوند. قیمت خاک گربه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع خاک گربه

یکی از مواردی که بر قیمت خاک گربه تأثیر می‌گذارد نوع خاک گربه است. خاک گربه به شکل کلی به چند شکل زیر به فروش می‌رسد:

  • خاک گربه توده شونده
  • خاک گربه غیر توده شونده
  • خاک کریستالی
  • خاک گربه زیست‌تخریب‌پذیر

نوع خاک گربه که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند می‌تواند بر قیمت خاک گربه اثر بگذارد.

کیفیت خاک گربه

از دیگر مواردی که بر روی قیمت خاک گربه تأثیر دارد کیفیت آن است. اینکه خاک گربه از چه موادی تشکیل شده، بدون گرد و غبار است یا قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد بر روی قیمت خاک گربه اثر می‌گذارد.

برند تولید کننده

از دیگر مواردی که بر روی قیمت خاک گربه اثرگذار است برند تولیدکننده و یا داخلی و خارجی بودن این محصول است. بسیاری از برندهای خارجی که قدمت بالایی دارند خاک گربه را در قیمت‌های بالاتری به بازار عرضه می‌کنند.

بسیار مهم است که قیمت خاک گربه در هنگام خرید این محصول در نظر گرفته شود؛ زیرا قیمت تا حدی می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت خاک گربه نیز باشد. برای خرید خاک گربه افراد می‌توانند به فروشگاه‌های پت‌شاپ مراجعه کنند. یکی از فروشگاه‌های پت‌شاپ که انواع خاک گربه را در کیفیت بالا و با قیمت مناسب عرضه می‌کند فروشگاه آنلاین پت استور است که افراد می‌توانند خاک مورد نظر خود را به راحتی از آن خریداری کنند.

انواع ظرف خاک گربه چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای اینکه بتوان از خاک گربه استفاده کرد باید در ابتدا ظرف خاک گربه را خرید. ظرف خاک گربه یا سطل خاک به محلی برای ریختن خاک گربه گفته می‌شود که کمک می‌کند گربه برای تخلیه خود یک جای ثابت داشته باشد. در هنگام خرید باید به انواع ظرف خاک گربه و ویژگی‌های آن توجه داشت که به شرح زیر هستند:

بهترین ظرف خاک گربه

ظرف خاک مسقف یا پوشیده گربه

سطل خاک مسقف یکی از انواع ظرف خاک گربه است که به جز دیواره، دارای سقف نیز هست. به طور معمول ظرف خاک مسقف دارای فیلتر است تا بوی ادرار و مدفوع را به شکل کامل از بین ببرد. از آنجایی که این ظرف خاک دارای سقف و فیلتر است بوی تخلیه گربه به اطراف پخش نمی‌شود.

ظرف خاک بدون سقف گربه

یکی از متداول‌ترین انواع ظرف خاک گربه نوع بدون سقف آن است که فقط دیواره دارد و خاک را در بستر آن می‌ریزند. این سطل خاک به دلیل نداشتن دیواره ممکن است باعث شود خاک گربه به اطراف بپاشد و یا بوی عمل تخلیه گربه در اطراف بپیچد.

برای خرید ظرف خاک گربه باید توجه داشت که گربه با کدام یک از انواع ظرف خاک ارتباط برقرار می‌کنند و از طرفی کدامشان برای محیط زندگی افراد ویژگی‌های مثبت‌تری دارد.

از پت ‌شاپ سگ و گربه چه محصولاتی می‌توان خرید؟

امروزه نگهداری از حیوانات خانگی بسیار رواج یافته و افراد از حیواناتی نظیر سگ و گربه بیش‌ازپیش نگهداری می‌کنند. برای خرید لوازم مورد نیاز این حیوانات مراجعه به پت‌ شاپ سگ و گربه می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. با توجه به اینکه خرید حضوری امروزه کمی وقت‌گیر است انواع پت‌شاپ سگ و گربه به شکل آنلاین نیز خدمات خود را ارائه می‌دهند.

فروشگاه لوازم حیوانات خانگی

در پت‌شاپ آنلاین سگ و گربه افراد می‌توانند به راحتی تمامی لوازم مورد نیاز حیوان خود را خریداری کنند. در این پت‌شاپ‌ها تمامی اطلاعات موجود برای خرید محصولات فراهم است و افراد می‌توانند با آگاهی کامل دست به خرید لوازم مورد نیاز حیوان خود بزند.

یکی از انواع پت‌شاپ سگ و گربه که محصولات خود را به شکل آنلاین به فروش می‌رساند پت‌شاپ آنلاین پت استور است. در این پت‌شاپ تمامی لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی گرد آمده و افراد می‌توانند به راحتی هر آنچه برای سگ و گربه خود نیاز دارند خریداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله