اخبار تکنولوژی

آموزش نصب کاستوم رام شیائومی

آموزش نصب کاستوم رام شیائومی

چگونه یک کاستوم رام روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنیم؟

نصب کاستوم رام بر روی دستگاه های هوشمند اندرویدی یکی از مرتبط ترین و پرکاربردترین روش ها برای شخصی سازی رابط کاربری و عملکرد این محصولات به حساب می آید. در حال حاضر کاستوم رام ها بسیار پیشرفته هستند و بسیاری از افراد معتقدند که برخی از کاستوم رام ها در مقایسه با رام اصلی محصولات اندرویدی مناسب ترند، اما چگونه می توان کاستوم رام را روی دستگاه اندرویدی نصب و اجرا کرد؟

اول از همه باید بگوییم که نصب کاستوم رام خطرات خاصی را به همراه دارد. فراموش نکنید که قبل از نصب کاستوم رام مشخصات خود را در این مورد پر کنید. توجه داشته باشید که نصب کاستوم رام تنها در شرایطی امکان پذیر است که دستگاه هوشمند اندرویدی شما دیده شده باشد و دیدن دستگاه به معنای از دست دادن گارانتی آن است.

مرحله اول: دستگاه اندروید خود را روت کنید

همانطور که گفته شد، دستگاه هوشمند اندرویدی شما برای نصب کاستوم رام نیاز به روت دارد. بنابراین در مرحله اول باید دستگاه خود را روت کنید. برای این کار ابتدا یک بسته روت مناسب مانند Kingo را دانلود کنید.

در مرحله دوم باید درایورهای USB را برای دستگاه هوشمند اندرویدی خود دانلود کنید. در سایت رسمی سازندگان دستگاه های اندروید، این درایورهای USB به طور کلی ارائه شده و قابل استفاده هستند. اکنون برنامه Odin را دانلود کنید. بسته اصلی و برنامه Edin را در همان آدرس کپی کنید.

دستگاه هوشمند خود را در حالت دانلود قرار دهید. این کار را می توان با خاموش کردن دستگاه و فشار دادن و نگه داشتن کلیدهای پاور و کاهش صدا انجام داد. توجه داشته باشید که این کلیدهای میانبر در دستگاه های مختلف به طور متفاوتی تعریف می شوند. بنابراین، قبل از انجام این کار، دکمه های ویژه دستگاه خود را در اینترنت جستجو کنید.

در مرحله بعدی دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کنید. بنابراین، دستگاه خود را در حالت دانلود به رایانه متصل کنید.

برنامه Edin را اجرا کنید. خواهید دید که در این قسمت متنی مانند تصویر زیر با متن اضافه شده نمایش داده می شود. گزینه PDA را انتخاب کنید، در این صورت فرآیند روت کردن دستگاه شما آغاز می شود. این مرحله باید بدون ایجاد پیغام خطا انجام شود. پس از انجام مراحل لازم، دستگاه هوشمند شما به طور خودکار ریست می شود.

مرحله دوم: با مراجعه به فروشگاه Google Play و جستجوی نام GooManager، یک ریکاوری سفارشی نصب کنید، آن را دانلود کنید.

پس از دانلود این نرم افزار، آن را بر روی دستگاه خود نصب کرده و اجرا کنید.

در این فضای نرم افزار گزینه منو را انتخاب کرده و سپس Install OpenRecoveryScript را انتخاب کنید. در این قسمت سوالی مبنی بر مجوز نرم افزار مورد نظر برای دسترسی به تنظیمات روت دستگاه یا به اصطلاح دسترسی root مطرح می شود که باید آن را تایید کنید.

گزینه را از منو انتخاب کرده و زیربخش Reboot Recovery را انتخاب کنید. اگر فرآیند نصب بازیابی راه‌اندازی مجدد بدون مشکل پیش برود، دستگاه شما را در منوی بازیابی سفارشی TWRP بوت می‌کند.

مرحله ۳: یک رام سفارشی برای دستگاه خود دانلود کنید

برای یافتن کاستوم رام بهینه برای گوشی هوشمند اندرویدی خود، از انجمن های XDA دیدن کنید. در این انجمن کارشناسان و توسعه دهندگان بسیار ماهر نظرات و انتقادات خود را به اشتراک می گذارند و مناسب ترین کاستوم رام های محصولات اندرویدی را در این انجمن ارائه می کنند.

در قسمت جستجوی دستگاه، نام دستگاه اندرویدی خود را وارد کنید تا انجمن مرتبط با آن را بیابید و به آن ارجاع دهید.

به قسمت توسعه اندروید بروید و رام متناسب با نیاز خود را جستجو کنید. در این قسمت جزئیات مربوط به کاستوم رام های موجود را مشاهده می کنید و با مطالعه آن می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. فایل کاستوم رام که دانلود می کنید در فرمت zip ذخیره می شود.

در قسمت آخر این مرحله بسته کاستوم رام دانلود شده را به حافظه داخلی دستگاه خود انتقال دهید.

مرحله ۴: کاستوم رام را نصب کنید

در این قسمت که آخرین مرحله برای شماست، کاستوم رام مورد نظر را نصب می کنیم. با استفاده از نرم افزار GooManager وارد بخش بازیابی دستگاه خود شوید.

در منوی بازیابی گزینه Backup را انتخاب کنید. با انتخاب این مورد، یک فایل پشتیبان کامل از اطلاعات دستگاه شما ذخیره می شود که در صورت بروز مشکل می توانید از آن برای بازیابی اطلاعات دستگاه هوشمند خود استفاده کنید. دوباره به منوی اصلی رفته و روی گزینه Install کلیک کنید. توجه داشته باشید که قبل از نصب کاستوم رام مورد نظر، یک فایل پشتیبان از محتویات و اطلاعات دستگاه هوشمند خود تهیه کنید. با انتخاب گزینه Install باید مسیر کاستوم رام که قبلا در حافظه داخلی دستگاه کپی شده است را انتخاب کنید.

با انتخاب فایل فشرده مرتبط با کاستوم رام مورد نظر، مراحل نصب آن آغاز می شود. منتظر بمانید تا کاستوم رام مورد نظر روی گوشی هوشمند اندرویدی شما نصب شود. پس از نصب کاستوم رام دستگاه ریست شده و آماده استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله