اخبار تکنولوژی

با ۲۵ ترفند جذاب در گوشی‌های شیائومی آشنا شوید!

ترفندهای گوشی شیائومی

شیائومی یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های گوشی‌های هوشمند است که محصولاتی با کیفیت و ظاهری زیبا تولید کرده و با قیمتی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی های شیائومی نیز از رابط کاربری MIUI استفاده می کنند و سیستم نرم افزاری جذابی را ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهای گوشی شیائومی آشنا کنیم تا بتوانید تجربه بهتری از گوشی هوشمند داشته باشید و کارهای مورد نظر خود را با سهولت بیشتری انجام دهید.

پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و تمامی ترفندهای گوشی شیائومی را با دقت مطالعه کنید. لازم به ذکر است که تمامی ترفندهای جالبی که در این مقاله توضیح می دهیم برای گوشی های هوشمند با MIUI 8.0 به بالا استفاده می شود و تجربه متفاوتی را ارائه می دهد.

مکالمات خود را ضبط کنید

اولین مورد در لیست ترفندهای تلفنی شیائومی، امکان ضبط خودکار تمام تماس های تلفنی است. برای اینکه بتوانید از این قابلیت در گوشی خود استفاده کنید باید به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Call Recording را پیدا کنید. سپس با انتخاب Automatic call recording این قابلیت را فعال کنید. حتی می توانید این گزینه را فقط برای شماره های خاص فعال کنید و فقط مکالمه را با مخاطبین مورد نظر خود ضبط کنید.

دو نسخه از برنامه های مورد نظر را نصب و اجرا کنید

با استفاده از قابلیت Dual App گوشی شیائومی به راحتی می توانید دو حساب در گوشی هوشمند خود داشته باشید. کافیست به قسمت تنظیمات گوشی رفته و از قسمت Dual App هر اپلیکیشنی را که می خواهید انتخاب کنید تا نسخه دیگری از آن فعال شود. به این ترتیب می توانید دو برنامه مانند فیس بوک یا اینستاگرام را در گوشی خود داشته باشید و از استفاده بی نظیر از این قابلیت لذت ببرید.

با چرخاندن تلفن تماس های دریافتی را بی صدا کنید

گوشی را با یک دست بچرخانید

یکی از ترفندهای دیگر گوشی شیائومی که بسیار پرطرفدار است این است که هنگام دریافت تماس تلفنی می توانید گوشی خود را بچرخانید تا تماس دریافتی بی صدا باشد. برای فعال کردن این قابلیت کافیست به تنظیمات تماس رفته و گزینه Flip to Silence ring را فعال کنید.

اسکرین شات های طولانی بگیرید. ترفندهای گوشی شیائومی

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از کل صفحه یا وب سایت اسکرین شات بگیرید و در زمان دیگری به آن دسترسی داشته باشید. به راحتی می توانید این ترفند جذاب را فعال کنید; فقط باید ابتدا با فشار دادن دکمه های کاهش صدا و پاور یک اسکرین شات معمولی بگیرید، سپس روی منوی اسکرین شات در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید و Scroll را انتخاب کنید. سپس هر چقدر که می خواهید اسکرول کنید و اسکرین شات طولانی خود را در گالری گوشی خود ذخیره کنید.

چگونه با یک گوشی هوشمند ارزان عکس های خوبی بگیریم؟

با تکان دادن گوشی، نمادهای صفحه اصلی را تغییر دهید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که در لیست جذاب ترین ترفندها قرار گرفته این است که می توانید یک بار گوشی خود را تکان دهید و آیکون های موجود را پشت سر هم بچینید. فقط یک فضای خالی را در صفحه اصلی لمس کنید و نگه دارید، سپس گوشی را تکان دهید تا نمادها در ردیف قرار گیرند.

یک نمایه شخصی جداگانه ایجاد کنید. ترفندهای گوشی شیائومی

این قابلیت که به عنوان یکی از ترفندهای جذاب گوشی شیائومی شناخته می شود با رابط کاربری MIUI 8 معرفی شد و در بین کاربران بسیار محبوب شد. امکان ایجاد پروفایل شخصی مجزا یا Second Space به شما این امکان را می دهد که یک پروفایل مجزا در گوشی خود داشته باشید و رمز عبور جداگانه ای برای آن تعریف کنید. سپس می توانید برنامه های خصوصی و برنامه هایی که می خواهید خصوصی باشند را در این فضای مجزا قرار دهید.

برای فعال کردن این قابلیت باید به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Second Space را انتخاب کنید. به محض انتخاب این ویژگی، گوشی از شما می خواهد پسوردی را انتخاب کرده و سپس از تمامی اطلاعات و داده های مهم خود در این فضا محافظت کنید.

برنامه های خود را قفل کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی این است که می توانید به راحتی هر اپلیکیشنی را که می خواهید قفل کنید تا هیچکس به آن دسترسی نداشته باشد. برای فعال سازی این ترفند جذاب می توانید به قسمت Privacy گوشی خود رفته و گزینه App Lock را انتخاب کنید. سپس پسورد یا الگوی مورد نظر را تعریف کرده و روی هر اپلیکیشنی که می خواهید اعمال کنید.

اطلاعات خود را با استفاده از Mi Mover انتقال دهید

با استفاده از عملکرد Mi Mover می‌توانید تمام اطلاعات خود از جمله شماره تماس، پیام‌ها، موسیقی، فیلم‌ها، اسناد و فایل‌ها، برنامه‌های نصب‌شده و سایر اطلاعات خود را به گوشی دیگری شیائومی منتقل کنید.

قابلیت Quick Ball را فعال کنید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی که مورد توجه کاربران قرار گرفته، قابلیت Quick Ball است که می توانید با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Quick Ball آن را فعال کنید؛ حتی می توانید آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی و تغییر دهید.

فایل های اضافی را با Deep Clean حذف کنید

با استفاده از Deep Clean می توانید به راحتی برنامه های اضافی یا برنامه های دانلود شده ناخواسته را حذف کنید و فضای بیشتری را برای برنامه های ضروری آزاد کنید. برای فعال کردن این ویژگی باید قسمت Security را باز کنید و روی گزینه Deep Clean ضربه بزنید.

امکان دسترسی سریع به دوربین را فراهم می کند. یکی از ترفندهای گوشی شیائومی

یکی دیگر از ویژگی های جذاب در گوشی های شیائومی، امکان دسترسی سریع به دوربین است که با دو بار فشار دادن پشت سر هم دکمه کاهش صدا انجام می شود. برای استفاده از این ترفند می توانید به تنظیمات گوشی رفته و با رفتن به قسمت Screen and password گزینه Launch Camera را انتخاب کنید.

از حسگر اثر انگشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید

همانطور که می دانید گرفتن سلفی با یک دست بسیار دشوار است و نیاز به کشیدن انگشت شست در هنگام عکس گرفتن دارد. اما یکی از ترفندهای گوشی شیائومی می تواند به شما کمک کند و سلفی را ساده و آسان کند. شایان ذکر است که این عملکرد به صورت خودکار فعال می شود و نیازی به فعال سازی دستی در تنظیمات ندارد. به همین دلیل می‌توانید هنگام عکس‌برداری و گرفتن سلفی‌های زیبا، به راحتی دست خود را روی حسگر اثر انگشت تعبیه شده در پنل پشتی قرار دهید. این ترفند برای هرکسی نیز قابل استفاده است و تنها برای صاحب اصلی گوشی نیست.

وظایف خود را برنامه ریزی کنید؛ یک مورد دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی

یکی دیگر از ترفندهای بسیار کاربردی گوشی های شیائومی این است که می توانید وظایفی را روی گوشی خود تعریف کرده و با تعیین ساعت و روز آن ها را بر اساس برنامه انجام دهید. برای فعال کردن این قابلیت باید به قسمت Security رفته و گزینه Automated task را انتخاب کنید. همچنین می توانید در این قسمت روی گزینه + ضربه بزنید تا کارهای مورد نظر اضافه شود و وظایف خود را با زمان و تاریخ مشخص وارد کنید.

دکمه ناوبری را سفارشی کنید

گوشی های شیائومی که از رابط کاربری MIUI 8.0 و بالاتر استفاده می کنند به شما این امکان را می دهند که دکمه ناوبری را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید و تنظیمات یا فرمت آن را کاملا سفارشی کنید. همچنین می توانید در دکمه های تنظیمات و تنظیمات اضافی به گزینه های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

تلویزیون و دستگاه های پخش جریانی را با Mi Remote کنترل کنید

از دیگر ترفندهای گوشی های شیائومی

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که شما را در مسیر تکنولوژی و مدرنیته راهنمایی می کند، استفاده از اپلیکیشنی به نام Mi Remote است. در واقع با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تمامی دستگاه هایی که دارای ریموت کنترل هستند را به گوشی خود اضافه کنید و از تلفن همراه خود به عنوان کنترل استفاده کنید. در این حالت می توانید دستگاه هایی مانند تلویزیون را از دورترین فاصله با گوشی هوشمند خود کنترل کنید و شبکه یا برنامه را تغییر دهید.

از حالت جیبی استفاده کنید

قابلیت Pocket Mode یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است که برای افرادی که هنگام گذاشتن گوشی در جیب خود با مشکل تماس های تصادفی مواجه می شوند بسیار مهم است. اساساً می توانید این ویژگی را از تنظیمات صفحه قفل پیشرفته و رمز عبور گوشی خود فعال کنید و در حالی که گوشی را در جیب خود قرار می دهید با مشکل دیگری مانند تماس های تصادفی یا رد تصادفی تماس مواجه نشوید.

از FTP برای انتقال داده بین تلفن و رایانه خود استفاده کنید

عملکرد FTP به شما این امکان را می دهد تا به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را از گوشی خود به کامپیوتر یا بالعکس انتقال دهید بدون اینکه در این بین با مشکل مواجه شوید. برای فعال سازی FTP می توانید برنامه Explore را باز کرده و از قسمت Categories گزینه FTP Start Server را انتخاب کنید. شایان ذکر است که با فعال بودن سرور FTP می توانید از یک سرویس گیرنده FTP بر روی کامپیوتر خود استفاده کرده و فایل های مورد نظر خود را به راحتی انتقال دهید.

تغییر رنگ چراغ اعلان؛ ترفندهای گوشی شیائومی

یکی دیگر از مواردی که در لیست ترفندهای گوشی شیائومی گنجانده شده، امکان تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن است. برای بهره مندی از این قابلیت جذاب می توانید به قسمت تنظیمات رفته، روی Advanced setting ضربه بزنید و گزینه notification light را انتخاب کنید. سپس می توانید رنگ های مختلفی را برای اعلان های تماس یا پیام انتخاب کنید و جلوه بصری خاصی به موبایل خود بدهید.

روی صفحه دوبار ضربه بزنید تا روشن شود

تیم MIUI شیائومی قابلیت جدیدی را به گوشی های خود اضافه کرده است که به شما امکان می دهد با دو بار ضربه زدن روی صفحه گوشی، آن را روشن کنید و از اعلان های دریافتی و وضعیت کلی گوشی خود مطلع شوید. برای استفاده از قابلیت باید به تنظیمات گوشی رفته، وارد قسمت Display شوید و با انتخاب گزینه Turn on Double این قابلیت را فعال کنید.

دکمه های پیمایش درون بازی را غیرفعال کنید

اگر گیمر یا علاقه مند به بازی های موبایلی هستید، بدون شک با مسائلی مانند لمس صفحه نمایش و پاسخ نامناسب در بدترین لحظه ممکن دست و پنجه نرم می کنید. اما نگران نباشید زیرا یکی از ترفندهای گوشی شیائومی به شما کمک می کند و این مشکل را حل می کند. می توانید منوی کشویی را در بالای صفحه باز کنید، روی گزینه Buttons ضربه بزنید و قابلیت استفاده از دکمه های ناوبری را فعال یا غیرفعال کنید.

آلارم را به طور خودکار حذف کنید

از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی

یکی از ویژگی های جذاب گوشی های شیائومی امکان حذف خودکار آلارم است. برای این کار می توانید به تنظیمات آلارم رفته و گزینه حذف خودکار آلارم را فعال کنید. در این حالت، پس از یک بار به صدا درآمدن آلارم و قطع شدن، به طور خودکار حذف می شود و دیگر استفاده نمی شود. در نتیجه، باید آن را تنظیم کرده و دوباره فعال کنید تا آلارم های خاصی را انتخاب کنید.

فایل های خود را در ترفندهای گوشی شیائومی مخفی کنید

خوشبختانه در گوشی های شیائومی برای مخفی کردن برنامه های مورد نظر نیازی به نصب برنامه های شخص ثالث نیست. بنابراین می توانید به اکسپلورر بروید و به راحتی به بخشی که فایل های مخفی هستند دسترسی پیدا کنید. می توانید برای این قسمت پسورد خاصی تعیین کرده و برنامه های مورد نظر خود را در آن قرار دهید.

از گوشی خود با یک دست استفاده کنید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی با MIUI 8.0 و بالاتر این است که به شما امکان می دهد حتی گوشی های صفحه نمایش بزرگ را با یک دست کنترل کنید و در حین انجام کارها آزادی عمل بیشتری به شما می دهد. برای استفاده از این قابلیت کاربردی کافی است از دکمه Home به عقب یا آخرین دکمه بکشید تا منوی مورد نظر برای انجام تنظیمات مربوطه باز شود.

فرمان قفل تلفن را با یک لمس فعال کنید. یکی از ترفندهای گوشی شیائومی

با استفاده از این ویژگی، دیگر نیازی به فشار دادن دکمه پاور برای قفل کردن گوشی ندارید، بلکه کافی است دو انگشت خود را روی صفحه نمایشگر به هم بکشید، مثلاً زمانی که می‌خواهید کوچک‌نمایی کنید یا کسی را نیشگون بگیرید تا قفل صفحه گوشی به راحتی باز شود. برای فعال سازی این قابلیت، فایل اجرایی را انتخاب کرده، وارد تب Switches شده و پس از یافتن گزینه دکمه قفل، آن را به صفحه اصلی بکشید.

هنگام دریافت تماس های دریافتی، فلاش دوربین را روشن کنید

آخرین موردی که به عنوان یکی از ترفندهای گوشی شیائومی ارائه خواهیم کرد، روشن کردن فلاش دوربین در تماس های دریافتی است. برای این کار می توانید به منوی شماره گیر رفته و هنگام زنگ زدن فلش را فعال کنید.

نتیجه؛ ترفندهای گوشی شیائومی

در این مقاله از کافه نیوز به ۲۵ ترفند از ترفندهای گوشی شیائومی پرداخته‌ایم که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین با فعال‌سازی هر کدام از آن‌ها می‌توانید با ویژگی جدیدی از گوشی روبرو شوید و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید. . بنابراین اگر صاحب گوشی شیائومی هستید و یا قصد خرید گوشی جدیدی از این برند معروف را دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب بالا را با دقت مطالعه کرده و از هر یک از این ترفندهای جذاب استفاده کنید. همچنین می توانید برای خرید گوشی شیائومی به سایت کافه نیوز مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا