اخبار تکنولوژی

چگونه گوشی خود را رجیستر کنیم؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۵ اعلام کرد که برای جلوگیری از ورود و قاچاق گوشی های نامعتبر و تقلبی و واردات غیرقانونی، سامانه ای به نام همتا راه اندازی شد و از این پس تمامی گوشی های هوشمند باید در این سامانه رجیستر شوند. رجیستر گوشی های هوشمند در این سامانه مانند ورود و ثبت قانونی آن ها است و تنها گوشی هایی که در این سامانه رجیستر شده اند قابل فعال سازی هستند.

روش های رجیستر

تمامی گوشی های فروخته شده در آوندموبایل دارای کد رجیستری بوده و به صورت قانونی وارد کشور می شوند. بر این اساس کافی است پس از خرید و دریافت گوشی تلفن همراه خود را در سامانه همتا ثبت کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

۱- با استفاده از کد دستوری

سریع ترین راه برای ثبت تلفن همراه این است که کد دستوری *#۷۷۷۷ را شماره گیری کرده و سپس گزینه فعال سازی (گزینه ۲) را انتخاب کنید. سپس شناسه ۱۵ رقمی دستگاه (IMEI)، شماره موبایل و کد فعال سازی را وارد کنید. پس از انجام این مراحل، پیامکی از سامانه همتا برای شما ارسال می شود و بدین ترتیب گوشی شما در سامانه همتا ثبت می شود. لازم به ذکر است شناسه ۱۵ رقمی دستگاه و کد فعال سازی در جعبه دستگاه یا روی کارت گارانتی درج شده است.

۲- کاربرد سیستم همتا

اپلیکیشن سامانه همتا برای دو سیستم عامل اندروید و iOS طراحی و منتشر شده است. با دانلود و ورود به این اپلیکیشن می توانید طی چند مرحله آسان گوشی موبایل خود را در سامانه همتا ثبت کنید. ابتدا گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. سپس فیلدهای مربوط به شناسه ۱۵ رقمی دستگاه (IMEI)، شماره موبایل و کد فعال سازی را وارد کنید. اکنون تلفن همراه شما در سامانه همتا ثبت شده است و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

۳- وب سایت سیستم همتا به همتا

رجیستری وب سایت سیستم همتا همان برنامه کاربردی آن است. کافیست به وب سایت سامانه همتا مراجعه کنید، وارد قسمت فعال سازی شوید و اطلاعات لازم را در آنجا وارد کنید. تمام این مراحل در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

یادداشت مهم

به یاد داشته باشید که برای گوشی های قانونی که دارای دو سیم کارت هستند، کافی است یکی از سیم کارت ها را در سامانه همتا ثبت کنید و نیازی به فعال سازی هر دو سیم کارت و وارد کردن هر دو IMEI نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا