اخبار تکنولوژی

چگونه کنترل والدین ps4 را غیر فعال کنیم؟

چگونه کنترل والدین ps4 را غیر فعال کنیم؟

اگر می‌خواهید کنترل‌های والدین را در PS4 خاموش کنید، در اینجا چند راه برای دستیابی به آن وجود دارد.

PS4 کنترل‌های جامع والدینی را ارائه می‌کند تا فرزندانتان را در حین بازی ایمن نگه دارید و همه چیزهایی را که کنسول ارائه می‌کند کشف کنید. این شامل محدودیت‌های زمانی بازی، محدودیت‌های هزینه، و محدودیت‌های سنی برای بازی‌ها و فیلم‌ها می‌شود.

اما اگر بخواهید کنترل‌های والدین را در PS4 حذف کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید کنسول را دست دوم خریده اید و نیازی به کنترل والدین ندارید یا به طور تصادفی آنها را روشن کرده اید.

PS4 شما کنترل‌های والدینی را ارائه می‌کند که می‌توانند دسترسی به بازی‌ها، فیلم‌های Blu-ray، DVD و مرور وب را محدود کنند. محدودیت هایی که شما تعیین می کنید با یک پین چهار رقمی محافظت می شوند، بنابراین نمی توان به راحتی از آنها عبور کرد.

 

مطالب مرتبط: چگونه دسترسی به پلی استیشن ۴ خود را با رمز عبور محدود کنیم

در PlayStation 4 OS 5.00، سونی اکنون یک ویژگی جدید “خانواده” را ارائه می دهد که جایگزین سیستم قدیمی “حساب فرعی” و “حساب اصلی” شده است. می‌توانید حساب‌های کنترل والدین PS4 و حساب‌های فرزند فردی را با استفاده از تنظیمات جداگانه محدود کنید.

نحوه تنظیم کنترل های والدین PS4
برای شروع، پلی استیشن ۴ خود را روشن کنید، با یک حساب کاربری وارد شوید و صفحه اصلی را باز کنید. اگر روی صفحه دیگری هستید، می‌توانید دکمه «PlayStation» را در مرکز کنترل فشار دهید تا به صفحه اصلی دسترسی پیدا کنید.

 

برای دسترسی به ردیف نمادها در بالای صفحه، دکمه “بالا” را فشار دهید، نماد “تنظیمات” را در سمت راست انتخاب کنید و دکمه “X” را فشار دهید.

“Parental Controls/Family Management” را از اینجا انتخاب کنید.

blank

در  صفحه بعدی “PS4 System Restrictions” را انتخاب کنید.

blank

از شما خواسته می شود رمز عبور کنترل والدین را وارد کنید. اگر هنوز پین سفارشی تنظیم نکرده اید، کد پیش فرض را وارد کنید که ۰۰۰۰۰ است. دکمه مربع را چهار بار فشار دهید تا ۰۰۰۰۰ را وارد کنید.

blank

محدودیت های سیستم چندین گزینه را در اختیار شما قرار می دهد. به طور پیش فرض، «ورود کاربر جدید و مهمان» فعال است. می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید تا اطمینان حاصل کنید که مهمان‌ها یا کاربران جدید نمی‌توانند وارد سیستم شوند، بنابراین از دور زدن محدودیت‌های کاربران کودک در حساب‌های شخصی خود جلوگیری می‌کنید.

 

پس از انجام این کار، می توانید دسترسی به حساب های موجود پلی استیشن ۴ را با گذرواژه محدود کنید. فقط افرادی که حساب های تایید شده دارند می توانند از پلی استیشن ۴ استفاده و بازی کنند.

blank

«کنترل‌های پیش‌فرض والدین» را انتخاب کنید تا تنظیمات کل سیستم را برای مهمانانی که وارد سیستم نمی‌شوند و حساب کاربری جدیدی انتخاب می‌کنند، تنظیم کنید. می توانید سطوح سنی جداگانه ای را برای بازی ها و دیسک های Blu-ray/DVD تنظیم کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا کاربران مهمان می‌توانند از PlayStation VR استفاده کنند یا به مرورگر اینترنت کنسول دسترسی داشته باشند.

blank

برای محدود کردن بازی‌ها بر اساس رده‌بندی سنی، «“Age Level for Games”» را انتخاب کنید. می توانید لیست را مرور کنید و گروه سنی مناسب برای بازی ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر ““Level 5: Age 12 or Older (Approximation)” را انتخاب کنید، فقط بازی هایی با رتبه T (برای “نوجوان”) توسط ESRB بازی خواهند شد. بسته به کشوری که در آن هستید، رتبه بندی های مختلفی را در اینجا خواهید دید، زیرا کشورهای مختلف دارای سیستم های رتبه بندی متفاوتی هستند.

blank

برای محدود کردن فیلم‌های Blu-ray و DVD، گزینه “Age rate for Blu-ray Disc / DVD” را انتخاب کنید. می توانید از تماشای کامل Blu-DVD و DVD توسط کودکان جلوگیری کنید یا سطوح مختلف کنترل والدین را انتخاب کنید. برای دیسک های Blu-ray، می توانید یک سن را انتخاب کنید – سن کمتر به معنای محدودیت شدیدتر است.

 

برای دی وی دی ها می توانید یک عدد از ۱ تا ۸ را انتخاب کنید – هرچه این عدد کمتر باشد، محدودیت سخت تر است. متأسفانه، سونی دقیقاً توضیح نمی دهد که شماره های DVD دقیقاً با چه چیزی مطابقت دارند، بنابراین مشخص نیست که کدام عدد برای چه گروه سنی ایده آل است.

blank

توصیه می شود: نحوه اشتراک گذاری فیلم ها و عکس ها در PS4

گزینه Web Filter به شما امکان می دهد اشتراک Trend Micro را از طریق فروشگاه پلی استیشن خریداری کنید. با این حال، همیشه می توانید کاربران را به طور کامل از مرورگر پلی استیشن ۴ مسدود کنید یا کنترل های والدین را در شبکه روتر خود به صورت رایگان پیکربندی کنید.

blank

پس از اتمام کار، فراموش نکنید که “Change System Restrictions Password” را انتخاب کنید و یک رمز عبور کنترل والدین تنظیم کنید. رمزهای پین اعداد چهار رقمی هستند. اگر رمز عبور خود را تنظیم نکنید، پلی استیشن ۴ شما از رمز عبور پیش فرض “۰۰۰۰۰” استفاده می کند.

blank

گزینه “Temporarily disable PS4 system limits” در اینجا به شما امکان می دهد تا به طور موقت همه این محدودیت ها را با لرزش صندوق پست تغییر دهید – برای مثال، این گزینه زمانی مفید است که بزرگسالان از این کنسول استفاده می کنند.

blank

نحوه مدیریت حساب های فرزند جداگانه
برای محدود کردن ویژگی های آنلاین، باید حساب های جداگانه ای برای خانواده خود ایجاد کنید. پلی استیشن ۴ اکنون از حساب های والدین و حساب های فرزند استفاده می کند. اگر فردی زیر ۱۸ سال اضافه کنید، حسابی در نظر گرفته می شود که می توانید آن را محدود کنید.

برای مدیریت حساب های خانوادگی خود ، به همان روش فوق به Settings > Parental Controls/Family Management بروید و “Family Management” را انتخاب کنید.

وقتی از شما خواسته شد با حساب PlayStation Network خود وارد سیستم شوید.

blank

پس از ورود به سیستم، صفحه Add Family Member را خواهید دید. می‌توانید یک حساب PlayStation 4 موجود به خانواده خود اضافه کنید، یک حساب از لیست دوستان خود اضافه کنید، جزئیات حساب کاربری شبکه PlayStation کاربر را وارد کنید، یا یک حساب ایجاد کنید — که می‌تواند حساب کاربری باشد که باید محلی و غیر PSN باشد.

 

اگر حسابی برای بزرگسالان ۱۸ سال یا بالاتر اضافه کنید، می‌توانید آن کاربر را به مدیر خانواده تغییر دهید تا تنظیمات کنترل والدین را نیز تغییر دهد.

blank

پس از افزودن یک حساب جدید، می‌توانید سن بازی‌ها و سطح سنی دیسک‌های ویدیویی را برای آن حساب انتخاب کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که آیا کاربر می تواند از مرورگر اینترنتی یا پلی استیشن VR استفاده کند.

 

همچنین می‌توانید حساب کاربری را از ورود به سیستم با حساب شبکه پلی‌استیشن جدا کنید، در نتیجه استفاده از ویژگی‌های آنلاین را محدود کنید.

blank

برای مدیریت این تنظیمات حساب در آینده ، به Settings > Parental Controls/Family Management > Family Management بروید. برای افزودن حسابهای اضافه ، حساب کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید یا از دکمه “Add Family Member” استفاده کنید.

blank

اگر حسابی را انتخاب کنید، می‌توانید تنظیمات کنترل والدین را برای آن حساب تغییر دهید، انتخاب کنید که آیا اعضای خانواده می‌توانند به شبکه پلی‌استیشن بپیوندند یا خیر، و به صورت اختیاری نمایه کاربر را از سیستم خود حذف کنید.

blank

کنترل‌های والدین PS4 برای محدود کردن دسترسی به موارد مفید هستند – محدود کردن دسترسی به بازی‌ها و رسانه‌ها در محدوده سنی آنها و جلوگیری از دسترسی به وب‌سایت‌ها. متأسفانه، هیچ گزینه ای برای محدود کردن کودکان به استفاده از کنسول فقط در ساعات خاصی از روز، محدودیت زمانی بازی و سایر محدودیت های زمانی مفید وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا