اخبار تکنولوژی

حذف ویروس از موبایل یا تبلت (۳ مرحله)

چگونه ویروس را از تلفن همراه یا تبلت پاک کنیم

یکی از عوامل خطرناک برای دستگاه های هوشمند اندرویدی می تواند ویروس ها، بدافزارها و ابزارهای مخرب باشد. به عنوان مثال، در برخی موارد، افزایش مصرف باتری توسط دستگاه به دلیل وجود ویروس یا بدافزار در حال اجرا بر روی دستگاه مورد نظر است. گاهی اوقات این ویروس ها و بدافزارها اهداف بزرگ تری را دنبال می کنند که در ادامه به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید.

ویروس ها و بدافزارهای اندروید معمولا با نصب اپلیکیشن وارد دستگاه می شوند و صرف نظر از اینکه برخی کاربران چه فکری می کنند، عواقب شدید و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. این عوامل مخرب ایجاد شده توسط افراد سودجو و هکرها، عملکرد سیستم های اندروید را هدف قرار داده و بر اساس اهداف مختلف، عملکرد این سیستم ها را مختل خواهند کرد. قبل از آن و قبل از استقبال بیشتر کاربران از دستگاه های اندرویدی، این هدف گیری به سمت سیستم عامل ویندوز بود. اما با رشد چند صد درصدی کاربران از سیستم عامل اندروید، کلاهبرداران و سودجویان تمرکز غالب بر روی این سیستم عامل را پیدا کردند.

یکی از ویروس هایی که اکثر دستگاه های اندرویدی را آلوده و ناراحت کرد، ویروس «Gunpoder» بود. این ویروس با شبیه سازی بازی های نینتندو وارد دستگاه های اندرویدی نیز شد. هدف این ویروس دسترسی و تمرکز روی اطلاعات پرداخت دستگاه اندرویدی بوده که خوشبختانه در مدت کوتاهی ناپدید شد. یکی از ویروس های جدید آلوده کننده دستگاه های اندرویدی را می توان ویروس Mazar نامید که بر اساس شواهد موجود از کشوی Red Denmark منشا گرفته است. بنابراین با توجه به شیوع بدافزارها و ویروس ها و همچنین تنوع بسیار زیاد آنها، شناخت کافی در مورد آنها ضروری است. اما راه محافظت از دستگاه هوشمند خود در برابر حمله این عوامل مخرب چیست؟

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

چگونه از ویروسی شدن دستگاه اندرویدی خود جلوگیری کنیم؟

لازم است این واقعیت را ملکه ذهن خود کنید که: “دانلود از فروشگاه های معتبر مهم ترین و بهترین برنامه آنتی ویروس است”. دلیل این گفته وجود قوانین و سلسله مراتب سختگیرانه برای تایید و انتشار اپلیکیشن در اپ استورهای معتبر اندروید مانند گوگل پلی و بازار (نمونه ای از ایران) است که برای جلوگیری از ورود بدافزارها و ویروس ها اتخاذ شده است.

یکی از این تمهیدات در فروشگاه گوگل پلی، طراحی یک سیستم ضد بدافزار به نام Play Protect است که قبل از دانلود، سلامت این اپلیکیشن ها را کنترل و تایید می کند. در نمونه ایرانی این فروشگاه یعنی. در بازار، برنامه «سپر امنیتی» طراحی و اجرا شد که با داشتن ۱۰ برنامه آنتی ویروس مختلف، خطر آلودگی برنامه توسط عوامل مخرب را به حداقل می رساند.

نقش سپر محافظ در طرح بازاریابی چیست؟

این سپر امنیتی دارای ۱۰ برنامه آنتی ویروس قوی است که امکان اسکن تمامی برنامه ها و اطلاع از وجود بدافزار را فراهم می کند. اعتبار این آنتی ویروس ها جهانی است و بر اساس تدابیر امنیتی تنها نام سه آنتی ویروس به کار رفته در آن اعلام می شود. این سه آنتی ویروس عبارتند از Lookout، Kaspresky و Bitdefender.

حذف ویروس در دستگاه های اندرویدی

برای حذف این ویروس ها از دستگاه های هوشمند، ابتدا باید حالت Safe Mode را فعال کنید. این فعال سازی از شروع خودکار برنامه های نصب شده جلوگیری می کند. برای اطلاع از نحوه فعال سازی این حالت به مقاله مربوط به آموزش آن مراجعه کنید. بنابراین، برنامه های مخرب حامل ویروس یا بدافزار قادر به اجرا نخواهند بود. با رفتن به منوی shutdown و نگه داشتن آن می توانید در اکثر محصولات اندرویدی وارد حالت ایمن شوید.

با انتخاب گزینه Safe Mode دستگاه ریبوت می شود و سپس کلمه (Safe Mode) در گوشه صفحه نمایش داده می شود. لازم به یادآوری است که در برخی از محصولات اندرویدی روش فعال سازی این وضعیت کمی متفاوت است. همچنین در صورت داشتن هرگونه ابهام یا مشکل پس از مطالعه مقاله مربوطه می توانید از طریق راه های ارتباطی ارائه شده در این قسمت با کارشناسان خبره تماس گرفته و از راهنمایی های ارزشمند آنان بهره مند شوید.

پس از فعال کردن حالت امن، باید به قسمت تنظیمات دستگاه رفته و گزینه «برنامه‌ها» را انتخاب کنید. اکنون با رفتن به تب «دانلود شده» می توانید لیستی از برنامه های دانلود شده را مشاهده کنید. شما نمی توانید هیچ ویروس یا بدافزاری را در این لیست ببینید. اگر از نوع ویروسی که به گوشی نفوذ می کند اطلاعی ندارید، لازم است نام یک اپلیکیشن یا عامل نفوذ عجیب را بررسی کنید. پس از شناسایی و انتخاب این عامل، با انتخاب گزینه «حذف نصب» اپلیکیشن یا بدافزار مربوطه حذف شده و در نتیجه مشکل دستگاه برطرف شده و وضعیت آن پایدار می شود. گاهی اوقات ممکن است گزینه Uninstall برای برنامه های آلوده به ویروس و بدافزار غیرفعال شود زیرا عامل مخرب از گزینه Administrator استفاده می کند. راه حل این وضعیت این است که از قسمت تنظیمات به گزینه Security رفته و گزینه “Device Administrator” را انتخاب کنید. در این بخش می توانید لیست برنامه های دارای دسترسی “Administrator” را مشاهده کنید. بنابراین با جستجوی عامل مخرب و غیرفعال کردن آن، حذف آن از طریق مراحل ذکر شده در بالا امکان پذیر خواهد بود.

پس از تکرار مراحل ذکر شده برای حذف اپلیکیشن آلوده، لازم است دستگاه را ریبوت کرده و یک آنتی ویروس قابل اعتماد و موثر بر روی گوشی نصب کنید. همچنین گزینه فکتوری ریست برای پاکسازی گوشی از بدافزارها یا ویروس ها مفید است. البته این گزینه را باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفت.

چگونه برنامه های اندروید را برای ویروس اسکن کنیم

گاهی اوقات با نصب برنامه خاصی توسط کاربر، ویروس ناخواسته وارد دستگاه هوشمند می شود. بنابراین برای امنیت دستگاه هوشمند از یک برنامه آنتی ویروس استفاده می شود که برنامه ها را اسکن کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل می کند.

همانند انواع ویروس های طراحی شده برای دستگاه های هوشمند، آنتی ویروس های زیادی نیز طراحی و به بازار عرضه شده اند. برنامه آنتی ویروس پیشنهادی ما Lookout Security است که می تواند از فروشگاه Google Play دانلود و استفاده شود. لینک دانلود این برنامه آنتی ویروس در انتهای همین مطلب قرار دارد.

پس از نصب برنامه آنتی ویروس، تمامی برنامه ها به صورت خودکار کنترل و از نظر ویروس یا بدافزار اسکن می شوند. اگر بعد از نصب آنتی ویروس برنامه را دانلود کنید، امنیت برنامه توسط آنتی ویروس بررسی می شود. اما لازم است هر از چند گاهی برنامه ها را به صورت دستی اسکن کنید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا