اخبار تکنولوژی

چگونه در تلگرام گیف بسازیم؟ ۱۴۰۳ جدید

تلگرام همچنان به ارائه نوآوری های خود به تمامی کاربران ادامه می دهد و در آخرین نسخه های این اپلیکیشن محبوب، گزینه هایی برای ایجاد و اشتراک گذاری فایل های GIF در دسترس است. به لطف این ابزارهای جدید، ویرایش عکس ها با عناصر مختلف مانند استیکر و ماسک و همچنین ایجاد فایل های گیف شخصی به راحتی و سریع امکان پذیر است.

علاوه بر ابزارهای داخلی تلگرام، راه های دیگری نیز برای ایجاد گیف در تلگرام وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر به این موضوع علاقه دارید، این مقاله حاوی ربات ها و ابزارهای مفیدی برای ایجاد گیف های شخصی است.

آموزش ساخت گیف از ویدیو در تلگرام

روشی که برای تبدیل ویدیو به GIF در تلگرام استفاده می شود بسیار ساده است و با چند مرحله سریع می توانید به راحتی تصاویر متحرک یا گیف خود را بسازید. این ویژگی هم برای گوشی های اندرویدی (در صورت خرید گوشی سامسونگ یا برندهای دیگر) و هم برای آیفون در دسترس است، بنابراین همه کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند. توصیه می کنیم برای دسترسی به جدیدترین ابزارها و امکانات، آخرین نسخه اپلیکیشن تلگرام را دانلود و نصب کنید.

یک چت تلگرام باز کنید

اولین قدم برای ایجاد گیف در تلگرام، باز کردن یک چت خصوصی یا گروهی است. البته توصیه می کنیم برای ایجاد ایمن GIF های مورد نظر خود وارد صفحه پیام های ذخیره شده خود شوید.

اکنون در سمت چپ قسمت متنی که در آن پیام خود را می نویسید، روی نماد گیره کاغذ (پیوست ها) ضربه بزنید.

دوربین را راه اندازی کنید یا یک ویدیو را از گالری انتخاب کنید

پس از باز شدن صفحه گالری یا پیوست ها، دو راه برای استفاده از ویدیو وجود دارد. یا باید ویدیوی خود را از گالری انتخاب کرده و در تلگرام آپلود کنید که سریع ترین راه است یا از طریق اپلیکیشن دوربین (اولین پنجره گالری در بالا سمت چپ) یک ویدیوی جدید ضبط کنید.

ویدیو را بی صدا کنید

آموزش ساخت گیف در تلگرام

از آنجایی که GIF یک انیمیشن بی‌صدا است، برای ساختن ویدیو به این روش باید ویدیو را بی‌صدا کنید. برای این منظور، پس از انتخاب ویدیو و قصد آپلود آن، تلگرام یک پیش نمایش به شما نشان می دهد. تلگرام معمولا مدت زمان ویدیوها را به شش ثانیه محدود می کند، اما در صورت تمایل می توانید این زمان را افزایش دهید. با استفاده از نشانگرهای چپ و راست (مثبت و منفی) می توانید طول ویدیو را کم یا زیاد کنید.

برای قطع صدا، فقط روی نماد بلندگو در بالای ویرایشگر ویدیو ضربه بزنید. این امر ضروری است زیرا در غیر این صورت ویدیوی شما به صورت ویدیو آپلود می شود (مانند حالت دوم که در پایین تصویر مشاهده می شود) و نمی توانید GIF بسازید.

آموزش ساخت گیف در تلگرام

پس از آماده شدن ویدیو، پیامی ارسال کنید تا گیف به صفحه چت شما اضافه شود. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که گیف ساخته شده است. اکنون می توانید این پیام را به صورت گیف برای افراد دیگر ارسال کنید.

استفاده از برنامه های کاربردی برای ایجاد فایل های GIF

علاوه بر گیف ساز داخلی تلگرام، اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد تصاویر متحرک خود استفاده کنید. این برنامه ها ویژگی های بیشتر و بهتری را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آنها برای ایجاد گیف های بهتر استفاده کنید.

برنامه گیف لب

آموزش ساخت گیف در تلگرام

اپلیکیشن GifLab یکی از گزینه های محبوب برای ساخت گیف در تلگرام است. با کمک این اپلیکیشن می توانید پس از خرید موبایل مورد علاقه خود، ویدئوهای مختلف را به فایل های GIF تبدیل کنید. این اپلیکیشن به شما امکان ویرایش های مختلف از جمله تغییر سرعت، افزودن متن و استفاده از فیلترها و جلوه های بصری مختلف را می دهد. در نهایت می توانید گیف را به تلگرام ارسال کنید.

برنامه GIF

آموزش ساخت گیف در تلگرام

شاید محبوب ترین اپلیکیشن و سرویسی که به شما امکان می دهد فایل های GIF بسازید، GIPHY باشد. این برنامه از فرمت های مختلف ویدیو پشتیبانی می کند و می توانید مدت زمان گیف را تنظیم کرده و ویرایش های مختلفی را روی ویدیو اعمال کنید. Giphy همچنین به شما امکان می دهد گیف های مورد نظر خود را جستجو کنید، بنابراین پس از انتخاب گیف مورد نظر، می توانید آن را به تلگرام ارسال کنید.

اپلیکیشن GIF Maker

آموزش ساخت گیف در تلگرام

Gif Maker یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های سازنده گیف است که می‌تواند از یک ویدیو یا چند عکس گیف تولید کند. شما می توانید شکلک های خنده دار و متحرک را به GIF تبدیل کنید و با بیش از ۱۰ ابزار مختلف، ویرایش ها و جلوه های ویژه را بر روی گیف خود اعمال کنید. اگرچه این برنامه رایگان است، اما برای دسترسی به تمام ویژگی های آن باید از نسخه Pro استفاده کنید.

استفاده از ربات برای ایجاد گیف

آموزش ساخت گیف در تلگرام

یکی دیگر از راه های ساخت گیف استفاده از ربات های ویژه ای است که برای این منظور طراحی شده اند. با پیشرفت امکانات تلگرام، ربات های تلگرام بسیار کارآمد شده اند و شما می توانید بسیاری از کارها را از طریق ربات ها بدون استفاده از اپلیکیشن های جداگانه انجام دهید. @gifybot یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است.

کافیست نام این ربات را به همراه علامت @ در کادر جستجوی تلگرام وارد کنید. پس از ورود به صفحه ربات، روی گزینه start/ ضربه بزنید. با این کار شرایط و ضوابط استفاده از این ربات به شما نشان داده می شود.

Giphybot قابلیت تبدیل عکس ها به فایل های GIF را ارائه می دهد که مراحل آن توسط ربات به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است. کافی است از ۲ تا ۱۰ عکس برای ربات ارسال کنید و مدت زمان نمایش هر عکس را مشخص کنید تا در نهایت یک گیف داشته باشید. همچنین در صورت تمایل می توانید متنی را به گیف خود اضافه کنید.

طبیعتا این ربات قابلیت تبدیل ویدیو به GIF را نیز ارائه می دهد. برای تبدیل یک ویدیو به GIF، حجم فایل ویدیوی شما نباید بیشتر از ۲۰ مگابایت باشد. می توانید برای گیف خود زیرنویس ایجاد کنید یا واترمارک خود را روی گیف قرار دهید. نکته مهم این است که استفاده از این ربات فقط برای ماه اول رایگان است و برای ادامه استفاده از آن باید هزینه کمی پرداخت کنید. همچنین با معرفی این ربات به ۵ نفر دیگر می توانید یک ماه دیگر از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا