اخبار تکنولوژی

تغییر شکل و منظم کردن آیکون برنامه‌ها در اندروید (۲ روش)

تغییر شکل و تنظیم آیکون های برنامه در اندروید

در سیستم عامل اندروید این امکان برای کاربران وجود دارد که ظاهر آیکون های برنامه های نصب شده بر روی دستگاه را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند. در این مقاله کارکرد اپلیکیشنی را به شما آموزش می دهیم که به کاربران اجازه می دهد آیکون های برنامه های سیستم اندروید را مطابق با استانداردهای متریال دیزاین گوگل تغییر دهند.

گوگل با معرفی متریال دیزاین و سبک طراحی منحصر به فرد خود توانسته ظاهر آیکون ها و محیط سیستم عامل اندروید را تا حدودی بهبود بخشد، اما با وجود این ویژگی، گاهی اوقات ممکن است ناهماهنگی هایی در آیکون های برنامه های نصب شده در اندروید رخ دهد. دستگاه‌ها، که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که برخی نرم‌افزارها با استانداردهای طراحی متریال Google مطابقت نداشته باشند. برای رفع این مشکل سیستم عامل اندروید، سفارشی سازی سیستم عامل اندروید در خصوص ظاهر آیکون های برنامه های نصب شده بر روی دستگاه ارائه شده است.

در این مطلب روشی جالب برای تغییر شکل و ایجاد نظم در آیکون های برنامه در سیستم عامل اندروید را به شما آموزش می دهیم. اپلیکیشنی که ارائه می کنیم Materialize نام دارد که کاملا با سبک طراحی متریال گوگل سازگاری دارد. با این برنامه می توانید نظم و ثبات دلخواه را به آیکون های برنامه در سیستم عامل اندروید خود بدهید و ناهماهنگی آیکون های نمایشگر را به حداقل برسانید.

چگونه آیکون های برنامه های نصب شده در سیستم عامل اندروید را تغییر و سازماندهی کنیم؟

همانطور که گفته شد در این روش از نرم افزار کاربردی و مفید Materialize که با معیارهای طراحی متریال گوگل طراحی و مطابقت دارد برای تغییر شکل و تنظیم آیکون برنامه های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی استفاده می شود. قبل از هر کاری ابتدا باید این برنامه را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

پس از نصب، این برنامه را روی دستگاه اندرویدی خود راه اندازی کنید. پس از راه اندازی برنامه، لیستی از برنامه های نصب شده روی دستگاه را در اختیار شما قرار می دهد. توجه داشته باشید که برنامه‌های پیش‌فرض Google که از قبل روی دستگاه نصب شده‌اند و احتمالاً مطابق با استانداردهای طراحی متریال گوگل طراحی شده‌اند، در این لیست قرار ندارند. اما اگر می خواهید این برنامه ها در لیست لیست شوند، باید در منو گزینه Show system applications را تیک بزنید تا آیکون های برنامه های استاندارد و سیستمی به این لیست اضافه شود و بتوانید تغییرات مورد نظر را روی آنها اعمال کنید.

در این مرحله در لیست ذکر شده اپلیکیشن هایی را که می خواهید آیکون آن ها را تغییر دهید انتخاب کنید. در برنامه Materialize این تابع برای ایجاد خودکار یک حالت مربع و یکسان برای تمام آیکون های برنامه نصب شده روی دستگاه در نظر گرفته شده است. اگر قصد استفاده از این قابلیت نرم افزار را دارید، کافیست اپلیکیشن های مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و سپس گزینه Add to home page را انتخاب کنید. با این کار، برنامه Materialize آیکون های تمام برنامه های نصب شده بر روی دستگاه شما را مطابق با سبک طراحی متریال گوگل ادغام می کند.

اما اگر نمی خواهید تغییرات پیش فرض برنامه Materialize را روی نماد برنامه های نصب شده اعمال کنید، گزینه افزودن به صفحه اصلی را انتخاب نکنید تا بتوانید شکل آیکون برنامه های نصب شده را مطابق با سلیقه شخصی خود تغییر دهید و آنها را مرتب کنید. در دستگاه شما برای این کار باید تنظیمات لازم را با توجه به سلیقه شخصی خود انجام دهید. در قسمت SHAPE می توانید با توجه به سلیقه خود نوع و شکل آیکون های مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اشکال گرد یا مربع را برای نمادهای نصب کننده سیستم خود انتخاب کنید. با استفاده از گزینه Auto Fit در اپلیکیشن Materialize، رنگ پس زمینه آیکون و رنگ پایه آیکون به صورت خودکار مطابقت داده می شود و حتی می توانید با انتخاب گزینه White، فضای خالی بین قالب و نماد پایه را سفید کنید.

در این مرحله زمانی که تغییرات مورد نظر را انجام دادید می توانید به دو صورت این تغییرات را بر روی آیکون برنامه های نصب شده اعمال کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

روش اول انتخاب گزینه Add to Home است. با انتخاب این گزینه تغییرات اعمال شده مانند تغییر شکل و ایجاد خط در آیکون برنامه های نصب شده در سیستم اندروید شما اعمال می شود.

روش دوم انتخاب گزینه Export to Gallery است. برای این روش ابتدا گزینه سه نقطه در نرم افزار را انتخاب کنید تا به گزینه مذکور دسترسی پیدا کنید. این نماد مورد نظر را به عنوان تصویر در گالری دستگاه شما ذخیره می کند و می تواند توسط لانچرهای اندروید استفاده شود.

در نهایت تمامی آیکون های برنامه های نصب شده در سیستم اندروید دستگاه شما مشابه تصویر ذخیره شده ای که گفته شد خواهد بود.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن Materialize یک اپلیکیشن تست شده و قابل تایید است که امکان تغییر ظاهر و ترتیب آیکون های اپلیکیشن ها را در سیستم عامل اندروید فراهم می کند. البته نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که این ویژگی را به شما ارائه می دهند که هر کدام روش متفاوتی را برای انجام این فرآیند ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله