اخبار تکنولوژی

نحوه اسکن عکس با فرمت jpg با گوشی اندروید

نحوه اسکن عکس با فرمت jpg با گوشی اندروید

با نحوه اسکن کردن با استفاده از دوربین در گوشی های اندرویدی آشنا شوید

امروزه پیشرفت های قابل توجهی در گوشی های هوشمند، آنها را به محصولات جهانی تبدیل کرده است، بنابراین می توانید اسناد خود را با استفاده از دوربین این گوشی های هوشمند اسکن کرده و به صورت نسخه PDF در حافظه گوشی ذخیره کنید. هدف از این مقاله آموزش نحوه اسکن اسناد با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی است.

امروزه پیشرفت های قابل توجهی در دوربین گوشی های هوشمند انجام شده است به طوری که عملکرد دوربین برخی از این گوشی ها حتی بهتر از دوربین های دیجیتال نیمه حرفه ای است. علاوه بر این، دوربین گوشی های هوشمند کاربردهای دیگری نیز دارند.

در شرایطی که نیاز به اسکن اسناد خود دارید اما اسکنر ندارید یا نمی توانید زمان زیادی را صرف اسکن اسناد خود و تهیه نسخه PDF آنها کنید، می توانید از گوشی هوشمند خود کمک بگیرید.

شما می توانید با استفاده از روشی که در این مقاله توضیح داده شده است و با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی خود اسناد و مدارک خود را با کیفیت بالا اسکن کرده و به صورت نسخه PDF در حافظه داخلی کامپیوتر، گوشی و … ذخیره کنید. روش ارائه شده بسیار ساده است و هر مبتدی می تواند آن را انجام دهد.

با نحوه اسکن اسناد با استفاده از دوربین تلفن Android خود آشنا شوید

برای اینکه بتوانید اسناد و اسناد کاغذی خود را با دوربین دستگاه اندرویدی خود اسکن کنید، باید از برنامه Google Drive استفاده کنید. می توانید این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کنید. ممکن است گوشی های هوشمند اندرویدی جدید این برنامه را به صورت پیش فرض نصب کرده باشند. در این صورت نیازی به دانلود و نصب مجدد آن نیست. نماد این برنامه یک مثلث با رنگ های زرد، آبی و سبز است.

پس از دانلود و نصب برنامه Google Drive بر روی گوشی اندرویدی خود، آن را اجرا کنید. با راه اندازی اپلیکیشن گوگل درایو، محیطی مانند تصویر زیر ظاهر می شود. بسته به نسخه برنامه Google Drive مورد استفاده، ممکن است تفاوت های جزئی در جزئیات این محیط مشاهده شود. اما به طور کلی روش استفاده از این اپلیکیشن برای اسکن اسناد در دستگاه اندرویدی به همین صورت است که در اینجا توضیح داده خواهد شد.

با استفاده از دوربین گوشی خود اسکن کنید

یک نماد دایره مانند با علامت مثبت در داخل گوشه پایین سمت چپ وسط برنامه Google Drive قرار دارد. لمس آن.

از منوی جدیدی که ظاهر می شود، Scan را انتخاب کنید که با نماد دوربین نشان داده می شود.

پس از انتخاب این گزینه و فعال کردن دوربین در دستگاه اندرویدی خود، محیطی مانند تصویر بالا ظاهر می شود. به این ترتیب می توانید از دوربین گوشی هوشمند خود برای اسکن دستی اسناد استفاده کنید. با انتخاب نماد آبی دستور شروع اسکن ارسال می شود. قبل از شروع اسکن اسناد، باید به چند نکته توجه کنید:

برای اینکه دوربین لبه های کاغذ را از پایین آن تشخیص دهد، بهتر است مدارک را روی میز یا شی تیره رنگ قرار دهید.

هنگام اسکن، سند مورد نظر باید کاملاً صاف روی سطح و گوشی اندرویدی موازی با آن باشد.

قبل از اسکن مطمئن شوید که اسنادی که به دنبال آن هستید عاری از گرد و غبار هستند و همچنین لنز دوربین گوشی اندرویدی خود را کاملا تمیز کنید.

بهتر است از هر یک از اسناد یا مدارک مورد نظر خود چندین اسکن تهیه کنید و از بین آنها بهترین و با کیفیت ترین اسکن را انتخاب کنید.

پس از پایان اسکن سند، باید از برنامه Google Drive برای ویرایش فایل اسکن شده ذخیره شده استفاده کنید. ویژگی ها و عملکردهای جالب در محیط برنامه Google Drive ارائه شده است. عملکرد آنها در زیر توضیح داده شده است:

برای حذف قسمت های اضافی از فایل اسکن شده و تعریف فریم برای آن می توانید از گزینه Crop استفاده کنید.

در برنامه Google Drive، اسکن به صورت پیش فرض سیاه و سفید انجام می شود. با این حال می توانید با انتخاب گزینه Color یک اسکن رنگی نیز تهیه کنید.

با استفاده از گزینه Scan Rename می توانید فایل های اسکن شده را به دلخواه نام گذاری کنید.

برای چرخش ۹۰ درجه فایل اسکن شده می توانید از گزینه Rotate Page استفاده کنید.

پس از اعمال تغییرات مورد نظر در فایل اسکن شده به دست آمده و دستیابی به نتیجه نهایی مطلوب، روی نماد “چک مارک” واقع در گوشه سمت راست پایین محیط برنامه Google Drive ضربه بزنید. اگر نماد وسطی را انتخاب کنید که فلش عقب را نشان می دهد، می توانید فرآیند آماده سازی اسکن را از فایل مورد نظر مجدداً راه اندازی کنید. با این کار فایل ایجاد شده قبلی حذف می شود. اگر گزینه «افزودن» را انتخاب کنید، می توانید یک فایل جدید را اسکن کرده و به فایل موجود اضافه کنید.

پس از اعمال تغییرات مورد نظر خود با انتخاب آیکون «تیک»، فایل های اسکن شده مورد نظر به صورت خودکار توسط اپلیکیشن گوگل درایو ذخیره شده و پوشه مربوطه برای ذخیره آن ها توسط این اپلیکیشن پر می شود. اگر اطلاعات حساب کاربری خود را همگام کنید، می توانید از طریق سرویس Google Drive و حساب مشابه خود در هر دستگاه دیگری به فایل های اسکن شده مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. اما برای این منظور لازم است دستگاه مورد نظر شما به اینترنت متصل باشد.

با توجه به توضیحات ارائه شده می توانید به راحتی با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی خود اسناد اسکن شده با کیفیت بالا تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا