اخبار تکنولوژی

چگونه با یک گوشی هوشمند ارزان قیمت عکس‌های خوب بگیریم؟

با گوشی ارزان قیمت عکس های خوبی می گیرد

این روزها گرفتن عکس های خوب با یک گوشی درجه یک آسان است. بنابراین تقریباً هر تلفن همراه ۱۰۰۰ دلاری هم سخت افزار و هم نرم افزار برای تولید عکس های واضح و مناسب ارائه می دهد، حتی اگر توسط یک کودک گرفته شده باشد. بنابراین گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان قیمت می تواند چالش برانگیز باشد و هنگام ثبت صحنه های خاطره انگیز یا عکاسی از افراد دوست داشتنی با مشکلات زیادی مواجه شوید.

به عنوان مثال، Moto G14 150 دلاری گوشی خوبی است، اما هیچ جایزه یا امتیازی برای دوربین خود نمی گیرد. مسلماً این موضوع در مورد سایر گوشی های مقرون به صرفه و پایه نیز صدق می کند و چالش هایی را در بخش دوربین و عکاسی ایجاد می کند. اما نگران نباشید زیرا راه هایی برای گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان قیمت وجود دارد. البته، هیچ ترفند مخفی یا جادویی وجود ندارد که بتواند یک گوشی ۱۵۰ دلاری را به جدیدترین آیفون، گلکسی یا پیکسل تبدیل کند، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل رساندن محدودیت‌های یک دوربین تلفن ارزان قیمت معمولی انجام دهید.

در مجموع، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید گوشی هوشمند خرج کنید و در عین حال می خواهید با یک گوشی ارزان قیمت عکس های خوبی بگیرید، تا پایان این موبیت با ما همراه باشید. مقاله برای بدست آوردن روش های عملی در این . با خود آشنا شوید و در هر شرایطی می توانید از عکاسی با گوشی مقرون به صرفه خود نهایت لذت را ببرید. پیشنهاد می کنیم هنگام ذخیره عکس های مورد علاقه خود، تمام نکات را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نکته اول: آرام و صبور باشید

تلفن‌های ارزان‌تر معمولاً کندتر هستند، که در مورد دوربین‌های آنها نیز صدق می‌کند. بنابراین باید توجه داشته باشید که هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. احتمالاً تأخیر قابل توجهی بین زمانی که دکمه را فشار می‌دهید و زمانی که عکس گرفته می‌شود، وجود دارد و صدای شاتری که می‌شنوید همیشه نشانگر قابل اعتمادی نیست که دوربین شما عکس گرفته است. در نتیجه هنگام گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان قیمت باید صبور باشید.

پس از فشار دادن دکمه، یک ثانیه صبر کنید تا مطمئن شوید که در عکس تار نخواهید شد. از سوی دیگر، غیرفعال کردن ویژگی‌هایی مانند بهبود HDR یا AI احتمالاً سرعت کار را افزایش می‌دهد، اما ممکن است بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد. بنابراین قبل از هر چیز توصیه می کنیم همیشه آرام و صبور باشید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

نکته ۲: همه میانبرهای دوربین را بشناسید

همه میانبرهای دوربین را بدانید

صحبت از سرعت شد، باید بگوییم که دوربین گوشی های ارزان قیمت نیز با تاخیر باز می شود، پس باید تمام میانبرهایی را که می توانند دوربین گوشی را سریعتر باز کنند و به شما کمک می کنند با گوشی عکس های خوبی بگیرید، بدانید -خوب ارزان. برخی از تلفن های اندرویدی می توانند دوربین خود را از حالت آماده به کار یا از هر صفحه ای با دوبار فشار دادن دکمه روشن/خاموش باز کنند (میانبری که در تنظیمات دوربین موجود است یا به طور پیش فرض فعال است).

شایان ذکر است که تلفن های همراه موتورولا رویکرد منحصر به فرد خود را دارند که به شما امکان می دهد برنامه دوربین را با چرخش سریع گوشی باز کنید. در هر صورت، دانستن میانبرهای دوربین می‌تواند چند ثانیه بیشتر به شما بدهد که می‌تواند بین گرفتن عکس و از دست دادن آن تفاوت ایجاد کند.

نکته سوم: تنظیمات دوربین برای گرفتن عکس خوب با گوشی ارزان قیمت

نکته بعدی برای گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان، تنظیمات دوربین است. حتی تلفن های ارزان قیمت این روزها تنظیمات و حالت های دوربین زیادی را برای بازی ارائه می دهند. برای مثال، از پیدا کردن کنترل‌های دستی دوربین در Moto G14 شگفت‌زده شدیم و حتی موارد خوبی مانند حالت Burst برای عکس‌های اکشن و دید در شب برای موقعیت‌های کم‌نور پیدا کردیم، اگرچه باید در نظر داشته باشید که همه تنظیمات در سرویس شما کار نمی‌کنند. .

وضوح

Moto G14 دارای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است، اما به طور پیش فرض عکس های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی می گیرد. ما فکر می کردیم که رفتن به ۵۰ مگاپیکسل تصاویری با کیفیت بالاتر با جزئیات بیشتر به ما می دهد، اما در عوض عکس های ۵۰ مگاپیکسلی بدتر به نظر می رسیدند. این به این دلیل است که دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Moto G14 از binning پیکسل استفاده می‌کند، یک ویژگی معمول دوربین که پیکسل‌های مجاور را در کنار هم قرار می‌دهد تا از آنها به عنوان یک پیکسل بزرگتر و حساس‌تر استفاده کند. در واقع دوربین برای گرفتن عکس های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی بهینه شده است و تغییر حالت ۵۰ مگاپیکسلی حساسیت آن را در نور کم کاهش می دهد.اگر از تلفن مقرون به صرفه دیگری استفاده می کنید، تجربه شما ممکن است متفاوت باشد. اما اگر گوشی از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی یا بیشتر استفاده می کند، احتمالاً بهتر است هنگام گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان، رزولوشن توصیه شده را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بهینه سازی های هوش مصنوعی

نکات طلایی برای گرفتن عکس های خوب با گوشی ارزان قیمت

برخی از تلفن‌های هوشمند دارای نرم‌افزار داخلی هستند که تشخیص می‌دهد از چه عکس‌برداری می‌کنید و سعی می‌کند تنظیمات دوربین را برای موقعیت بهینه کند. البته، الگوریتم‌های هر برند متفاوت است، بنابراین ممکن است تجربه شما متفاوت باشد. با این حال، هر تلفنی که دارید، سعی کنید همه بهینه‌سازهای صحنه هوش مصنوعی را غیرفعال کنید و ببینید آیا عکس‌های تمیز را بهتر دوست دارید یا خیر. به عنوان یک امتیاز، خاموش کردن آنها می تواند سرعت برنامه دوربین شما را افزایش دهد و شما را با کنتراست بالا راضی کند.

HDR در گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان قیمت

حالت HDR یا High Dynamic Range قابلیتی است که جزئیات را در روشن ترین و تاریک ترین مناطق قاب افزایش می دهد. روشن کردن آن برای بهبود کیفیت تصویر عالی است و توصیه می کنیم همیشه آن را روشن نگه دارید. البته این امر می تواند سرعت اپلیکیشن دوربین را در گوشی های ارزان قیمت به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما باید بگوییم که افزایش کیفیت ارزش این تاخیر را دارد. در نتیجه برای گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان، همیشه حالت HDR را روشن بگذارید.

فرمت RAW

امروزه حتی برخی از گوشی‌های ارزان‌تر دارای گزینه فرمت RAW در برنامه‌های دوربین خود هستند. این تنظیماتی است که به دوربین می‌گوید یک نسخه فشرده‌نشده از تصویر را همراه با نسخه فشرده‌شده JPG ذخیره کند. نقطه ضعف تصاویر RAW این است که فضای زیادی را اشغال می کنند، سرعت دوربین شما را کاهش می دهند و برای باز کردن و ویرایش به نرم افزارهای تخصصی مانند Adobe Lightroom نیاز دارند. اما نکته مثبت این است که ویرایش یک فایل RAW ممکن است بهترین شانس شما برای دریافت بالاترین کیفیت تصویر از دوربین باشد، به خصوص اگر الگوریتم های برنامه دوربین شما مملو از وضوح، کنتراست و صفحه نمایش اشباع باشد. به طور کلی، اگر از ویرایش عکس ها برای به دست آوردن ظاهر دقیقی که می خواهید لذت می برید، گزینه RAW ارزش امتحان کردن را دارد.

نکته چهارم: حالت های دوربین

حالت شب

احتمالاً این روزها نوعی حالت شب را در اکثر تلفن ها پیدا خواهید کرد. خوشبختانه، این ویژگی حتی بر روی سخت افزار ارزان تر نیز کار می کند و به شما کمک می کند عکس های خوبی با یک گوشی ارزان بگیرید، اما ممکن است در صورت لزوم مجبور شوید آن را به صورت دستی فعال کنید. با این حال، توصیه می کنیم هر زمان که می توانید از آن استفاده کنید، حتی برای صحنه های غروب آفتاب با روشنایی متوسط ​​در داخل یا خارج از خانه.

چه زمانی می توان از حالت شب استفاده کرد؟

این کار با گرفتن چندین نوردهی متوالی و سپس کنار هم قرار دادن آنها برای تولید تصویر واضح تر و روشن تر عمل می کند. نکته منفی این است که شما باید دوربین را برای چند ثانیه ثابت نگه دارید، بنابراین عکس گرفتن از اجسام متحرک غیرممکن به نظر می رسد. باید به یاد داشته باشیم که برای مفید بودن حالت شب، نیازی به شب بودن نداریم. تا زمانی که یک صحنه پایدار دارید، حالت شب گوشی شما می تواند حتی بهتر از الگوریتم های HDR کار کند و به شما کمک کند با یک گوشی ارزان عکس های خوبی بگیرید.

حالت دستی/حرفه ای

استفاده از حالت های دوربین برای گرفتن عکس های خوب با یک گوشی ارزان قیمت

متأسفیم، اما تنظیمات دستی دوربین می تواند کمک چندانی به جبران سخت افزار ضعیف دوربین کند. با این حال، آنها می توانند مشکلات نرم افزار دوربین را جبران کنند. البته عکاسی فقط در حالت حرفه ای غیرعملی است، اما تنظیمات دستی می تواند به شما کمک کند در شرایط سخت عکس های بهتری بگیرید.

حالت خودکار

در شرایطی که استفاده از سه پایه یا نوعی پشتیبانی یک گزینه است، می توانید سعی کنید پایین ترین تنظیم ISO را با سرعت شاتر آهسته تر ترکیب کنید تا نویز را به حداقل برسانید. این فقط برای موقعیت های ثابت مانند مناظر و معماری کار می کند.

حالت برگشت به عقب

این ویژگی ساده به شما این امکان را می دهد که چندین عکس را پشت سر هم بگیرید، سپس لحظه دقیق کاری را که می خواهید نگه دارید انتخاب کنید و بقیه را کنار بگذارید. نکته منفی این است که استفاده از این حالت HDR را خاموش می کند و کیفیت تصویر را پایین می آورد. حالت Burst به طور سنتی با نگه داشتن دکمه ضبط فعال می شود.

افزایش دادن

اگر گوشی ارزانی دارید و می خواهید با گوشی ارزان قیمت عکس های خوبی بگیرید، می توانید از گزینه زوم استفاده کنید. در صورت امکان، به جای تکیه بر زوم دیجیتال یا یک دوربین تله فوتو ارزان، به سوژه نزدیکتر شوید.

نکات طلایی

لنز خود را تمیز کنید

تقریباً هر بار که کسی گوشی خود را به من می دهد تا از آن عکس بگیرم، ابتدا به دوربین او نگاه می کنم. از هر ۱۰ بار، ۹ بار با لکه های اثر انگشت روی لنز مواجه می شوم، بنابراین آنها را به آرامی با آستین خود پاک می کنم. لکه‌های روی لنز دوربین می‌توانند باعث ایجاد عکس‌های نرم و مه‌آلود شوند، به‌خصوص در گوشی‌های ارزان‌تر که ممکن است پوشش لنز خاصی برای جلوگیری از آنها نداشته باشند. بنابراین برای گرفتن عکس های خوب با گوشی ارزان حتما لنز دوربین را تمیز کنید.

افق خود را صاف نگه دارید

پیروی از این نکته اولیه ترکیب بندی، عکس های شما را به روش های ظریف بهبود می بخشد. برای افقی نگه داشتن دوربین، ویژگی شبکه را روشن کنید و از آن به عنوان یک راهنما هنگام نوشتن عکس خود استفاده کنید. همچنین می‌توان عکس‌ها را پس از ذخیره در Google Photos به راحتی مرتب کرد. پس هنگام گرفتن عکس های خوب با یک گوشی مقرون به صرفه حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

نتیجه؛ با گوشی ارزان قیمت عکس های خوبی می گیرد

در این مقاله از کافه نیوز سعی کرده ایم نکاتی در مورد گرفتن عکس های خوب با گوشی ارزان قیمت ارائه دهیم تا لذت عکاسی را حتی با گوشی مقرون به صرفه خود تجربه کنید و با رعایت این توصیه ها بهترین عکس ها را با گوشی خود بگیرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و بتوان از آن به عنوان راهنمای عملی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا