اخبار تکنولوژی

اسکن عکس با دوربین آیفون از طریق برنامه PhotoScan گوگل

با نحوه اسکن عکس ها با دوربین آیفون با استفاده از برنامه Google PhotoScan آشنا شوید

به تازگی گوگل اپلیکیشن ویژه ای برای اسکن عکس ها با دوربین آیفون و آیپد اپل ارائه کرده است. این برنامه که Photoscan نام دارد از اپ استور قابل نصب و دانلود می باشد. در این مقاله نحوه اسکن عکس ها با دوربین آیفون و آیپد اپل با استفاده از برنامه Google Photoscan را می آموزیم. با ما بمان.

امروزه به ندرت کسی را می‌توان یافت که از دوربین‌های قدیمی استفاده کند و عکس‌ها را برای ساخت آلبوم چاپ کند. گوشی های هوشمند و عکاسی دیجیتال به طور کامل بازار عکاسی حرفه ای را در اختیار گرفته اند. با این حال، بسیاری از ما هنوز یک آرشیو از عکس‌های قدیمی و چاپ‌های ارزشمند داریم. به عنوان مثال گروهی از عکس های کودکانه کاربران مربوط به زمانی است که استفاده از گوشی های هوشمند رواج نداشت و دوربین این گوشی ها عکس های باکیفیتی نمی گرفت. در این شرایط گاهی برای اینکه عکس های چاپ شده به مرور زمان گم نشوند بهترین کار ممکن اسکن و تبدیل آنها به عکس دیجیتال است.

تبدیل عکس های چاپ شده و فایل های چاپی قدیمی به عکس یا سند دیجیتال می تواند با استفاده از اسکنر انجام شود. اما استفاده از اسکنر قطعا تنها راه تبدیل این عکس ها به نسخه های دیجیتال نیست. با توجه به پیشرفت گوشی های هوشمند در سال های اخیر، دوربین های امروزی می توانند به عنوان اسکنر نیز عمل کنند و عکس های چاپ شده را به نسخه های دیجیتال تبدیل کنند. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید اپلیکیشن یا برنامه های خاصی روی گوشی هوشمند خود داشته باشید تا بتوانند عملکرد یک اسکنر را با دقتی مشابه شبیه سازی کنند.

در حال حاضر اپلیکیشن های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما گوگل اخیرا اپلیکیشن خود را با نام Photoscan معرفی کرده است که می توان از آن برای اسکن عکس ها با استفاده از دوربین آیفون استفاده کرد. استفاده از این اپلیکیشن رایگان بوده و هزینه ای در بر ندارد. در این مقاله نحوه اسکن عکس با دوربین آیفون با استفاده از اپلیکیشن Photoscan را به شما معرفی می کنیم. اگر در مورد موارد توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. با ما بمان.

نحوه استفاده از دوربین آیفون و اپلیکیشن اسکن عکس (اسکن عکس) آیا گوگل عکس های ما را اسکن می کند؟

اسکن یک عکس با برنامه Photoscan گوگل اصلا سخت یا پیچیده نیست. اگر می خواهید از این برنامه با کیفیت استفاده کنید، باید آن را دانلود و بر روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید. با کلیک بر روی این ارتباط می توانید به صفحه دانلود این اپلیکیشن در اپ استور رفته و آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

استفاده از برنامه Google Photoscan اصلاً پیچیده نیست. فقط عکسی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. این عکس باید کاملا تمیز باشد. پس از تمیز کردن عکس، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. برنامه Photoscan را در آیفون خود اجرا کنید. در این حالت دوربین آیفون فعال می شود. آیفون را موازی با بالای عکس چاپ شده مورد نظر خود قرار دهید.

چیزی که برنامه Photoscan را از سایر برنامه های مشابه متمایز می کند، توانایی آن در پشتیبانی از عکاسی کامپیوتری است. حتماً متوجه شده اید که هنگام عکس گرفتن از عکس های چاپ شده، نورهای منعکس شده در عکس چاپ شده و همچنین ارتفاع و ارتفاع آن، کیفیت عکس گرفته شده توسط دوربین گوشی و فرآیند تبدیل آن به دیجیتال را کاهش می دهد. عکس برنامه Photoscan گوگل با استفاده از قابلیت محاسبات عکس این مشکل را حل کرد. قابلیت های عکاسی محاسباتی به ما امکان می دهد از طریق دوربین گوشی های هوشمند عکس های HDR یا پانوراما بگیریم.

همچنین می‌توانید از برنامه Photoscan Google برای حذف هرگونه ناهماهنگی در عکس چاپ شده مانند موارد برجسته، برجسته و غیره در حین اسکن استفاده کنید. حتی با کمک برنامه Photoscan (اسکن عکس) می توانید حالتی را در عکس چاپ شده ایجاد کنید که گویی عکس با زوم بر روی نقطه خاصی از صحنه با دوربین گوشی گرفته شده است. برای درک این موضوع به عکس زیر توجه کنید که با استفاده از برنامه Photoscan گوگل از عکس چاپ شده گرفته شده است. در نسخه اصلی این عکس، صورت فرد به طور دقیق اندازه گیری نشده بود، اما برنامه Photoscan گوگل این امکان را به وجود آورد که این مشکل را اصلاح کرده و با قابلیت های محاسباتی عکس، یک عکس دیجیتالی عالی ثبت کنید.

شکی نیست که اپلیکیشن Photoscan گوگل در حال حاضر یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود برای اسکن عکس ها با دوربین آیفون و تبدیل عکس های چاپ شده به دیجیتال است. با این حال، با وجود این ویژگی، کار با این برنامه اصلا سخت نیست. زیرا اپلیکیشن طراحی ساده و کاربردی دارد. اگر تصمیم گرفته اید عکس های قدیمی خود را با دوربین آیفون اسکن کنید و آنها را به نسخه دیجیتال تبدیل کنید، همین حالا اپلیکیشن Photoscan را از اپ استور دانلود و نصب کنید.

در این مقاله سعی کردیم نحوه اسکن عکس با دوربین آیفون و آیپد را با استفاده از برنامه Photoscan گوگل بیاموزیم. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این برنامه از طریق شماره های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا