اخبار تکنولوژی

چگونه از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی جلوگیری کنیم؟ (۴ روش)

چگونه از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندروید جلوگیری کنیم؟

یکی از مشکلاتی که معمولا کاربران دستگاه های اندرویدی با آن مواجه هستند پر شدن حافظه داخلی است. هدف از این مقاله ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی تبلت ها و گوشی های اندرویدی است.

تبلت ها و گوشی های اندرویدی ظرفیت حافظه داخلی محدودی دارند. به عنوان مثال در یک گوشی اندرویدی با حافظه داخلی G16 تمام فضای حافظه دستگاه G16 در دسترس شما نیست و بخشی از این فضا توسط سیستم عامل اندروید و فایل های سیستمی اشغال شده است. به هر حال، تنها ۱۲ گیگابایت از ۱۶ گیگابایت فضای موجود ممکن است در دسترس شما باشد. اگرچه برخی از دستگاه های اندرویدی با اتصال به رم Micro SD از آن به عنوان حافظه جانبی پشتیبانی می کنند، اما در برخی مواقع نمی تواند از کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در دستگاه جلوگیری کند.

بنابراین می توان گفت پر شدن حافظه داخلی دستگاه های اندرویدی یکی از مشکلات قابل توجهی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند. اگر دستگاه اندرویدی شما از حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند، پر کردن حافظه داخلی دستگاه شما می تواند خسته کننده باشد. در این میان روش های مختلفی وجود دارد که از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی جلوگیری می کند. هدف از این مقاله آموزش چند ترفند و روش موثر برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندروید می باشد.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

بازی ها و برنامه های سنگین را حذف کنید

حذف بازی ها و برنامه های حجیم و سنگین نصب شده بر روی دستگاه یکی از راه های موثر برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی است. حذف کش و اطلاعات بازی ها و برنامه های نصب شده بر روی دستگاه نیز می تواند فضای ذخیره سازی دستگاه را تا حدودی افزایش دهد، اما این عمل خسته کننده است. بنابراین توصیه می شود با حذف بازی ها و برنامه های سنگین از پر شدن حافظه داخلی دستگاه خودداری کنید.

حجم زیاد برخی از بازی های اندروید که معمولا به ۲ گیگابایت و حتی بیشتر می رسد، مهم ترین عامل در پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی است. برای اینکه بدانید هر بازی یا برنامه چقدر فضای ذخیره سازی داخلی را اشغال می کند، ابتدا به قسمت Settings رفته و سپس گزینه Storage را انتخاب کنید. در این مرحله با انتخاب Applications یا Applications لیستی از برنامه ها و بازی های نصب شده بر روی دستگاه شما ظاهر می شود و بدین ترتیب می توانید حجم اشغال شده توسط هر یک از برنامه ها و بازی ها را مشاهده کنید.

عکس ها و فیلم های خود را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره نکنید

افزایش کیفیت کار دوربین های گوشی های هوشمند، حجم فیلم ها و عکس های ضبط شده توسط آنها را افزایش می دهد. با ذخیره این فایل ها در حافظه داخلی گوشی اندرویدی، حافظه داخلی پر می شود. بنابراین بهتر است فیلم ها و عکس های ذخیره شده در حافظه داخلی را به حافظه لپ تاپ یا کامپیوتر خود انتقال دهید تا از پر شدن حافظه داخلی دستگاه جلوگیری کنید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از سرویس های ذخیره سازی ابری یا برنامه هایی که در این زمینه خدمات ارائه می دهند، فایل های مورد نظر را در حساب ابری خود آپلود و ذخیره کنید. نمونه ای از سرویس هایی که در این زمینه استفاده می شود، سرویس فلیکر است که ۱ ترابایت فضای رایگان ذخیره عکس در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر سرویس های مورد استفاده در این ارتباط می توان به اپلیکیشن و سرویس گوگل فوتو برای گوشی های اندرویدی اشاره کرد. با استفاده از این ابزار می توانید ویدیوهایی با وضوح نهایی Full HD و عکس هایی با وضوح نهایی ۱۶ مگاپیکسل را در فضای ابری بارگذاری کنید. پس از بوت شدن، این فایل ها به صورت خودکار از حافظه داخلی دستگاه پاک می شوند.

فلاش های مجهز به پورت میکرو یو اس بی استفاده کنید

این یک روش کاربردی است که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند. اگر دستگاه اندرویدی شما از OTG پشتیبانی می کند، می توانید از این روش استفاده کنید. امروزه اکثر تبلت ها و گوشی های اندرویدی موجود از قابلیت OTG پشتیبانی می کنند. در این روش برای اتصال باید یک فلش مموری مجهز به پورت micro USB خریداری کنید. این فلش مموری به عنوان هارد اکسترنال یا حافظه جانبی در دستگاه اندرویدی شما استفاده می شود.

در صورت نیاز می توانید با اتصال این فلش مموری به دستگاه اندرویدی خود از حافظه آن استفاده کنید. شما می توانید فایل های خود مانند موسیقی، عکس و فیلم را در این فلش مموری ذخیره کنید و با اتصال آن به دستگاه اندرویدی خود از تماشای آن ها لذت ببرید. استفاده از فلش مموری مجهز به پورت micro USB یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی شماست.

به جای ذخیره ویدیو، از آن برای پخش استفاده کنید!

آخرین روش برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی، پخش ویدیو به جای ذخیره آن در حافظه دستگاه است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک موزیک ویدیو را تماشا کنید، به جای دانلود آن در دستگاه اندرویدی خود، بهتر است آن را از طریق شبکه هایی مانند یوتیوب تماشا کنید. با این کار با مشکل پر شدن حافظه داخلی مواجه نخواهید شد.

اگرچه این روشی موثر برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی گوشی ها و تبلت های اندرویدی است، اما محدودیت هایی دارد. مهمترین محدودیت این روش سرعت پایین اینترنت و تمام شدن سریع بسته های اینترنت است. اگر از اینترنت پرسرعت استفاده می کنید و محدودیت حجم بسته اینترنت وجود ندارد، پیشنهاد می کنیم به جای ذخیره ویدیو، آن را پخش کنید تا حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود پر نشود.

نتیجه

اگرچه ترفندها و روش های مختلفی برای جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی تبلت یا گوشی اندرویدی وجود دارد، اما هدف از این مقاله یادگیری و ارائه بهترین و موثرترین روش ها در این زمینه بود.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا