اخبار سیاسی

چرا مردم ژاپن گوشی سامسونگ نمی‌خرند؟

زندگی مردم ژاپن تماماً در ارتباط با فناوری است، اما سال هاست که مردم این کشور به جای خرید گوشی های سامسونگ، به سراغ برندهایی مانند سونی، اپل و پیکسل می روند. با این حال دلیل دوری ژاپنی ها از گوشی ها و به طور کلی از محصولات این برند چیست؟

این یکی از عجیب ترین و در عین حال جالب ترین کشورهای جهان است. تاریخ این کشور همیشه با جنگ همراه بوده است و فرهنگ ژاپن همیشه برای بسیاری از مردم کشورهای دیگر جذاب بوده است. ژاپنی‌ها علاقه زیادی به فناوری دارند، اما معمولاً از گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری OneU که دارای آخرین فناوری هستند استفاده نمی‌کنند.

جنگ بین کره و ژاپن یک موضوع مدرن نیست و از قرن چهاردهم میلادی جنگ بین این دو کشور وجود داشته است. در قرن بیستم و بین سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۰ این جنگ ها به اوج خود رسید و باعث شد مشکلات بین کره و ژاپن بیش از پیش شود. با این حال، پس از پایان جنگ جهانی دوم، انتظار می رفت کره و ژاپن روابط بهتری داشته باشند، اما در این سال ها رقابت اقتصادی بین این دو کشور آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

سامسونگ کمپین های تبلیغاتی زیادی را برای افزایش فروش در ژاپن راه اندازی کرد و نتیجه این کمپین ها رشد چند درصدی فروش بود.

اگرچه گوشی های سامسونگ در بسیاری از کشورهای دنیا پرفروش ترین هستند، اما وضعیت سامسونگ در ژاپن به دلیل مشکلات متعدد بین ژاپنی ها و کره ای ها کاملا متفاوت است.

آخرین آمار منتشر شده نشان می دهد که سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۳ تنها ۱۳٫۵ درصد بوده است. شاید این عدد بسیار کم به نظر برسد، اما بهتر است بدانید در سال ۲۰۱۷، سامسونگ ۵ درصد از بازار گوشی های هوشمند ژاپن را در اختیار داشت. در سال های اخیر سامسونگ با بازاریابی گسترده توانسته بخشی از بازار ژاپن را از آن خود کند، اما با توجه به شرایط فعلی احتمالا نمی تواند پرفروش ترین گوشی ژاپن باشد.

در آمار منتشر شده از سال ۲۰۲۳، اپل با ۵۶٫۸ درصد از بازار ژاپن محبوب ترین گوشی در این کشور است. سونی در سال های گذشته وضعیت بهتری داشت، اما سیاست عجیب این شرکت باعث شد سونی از رتبه دوم به رتبه چهارم سقوط کند و تنها ۵٫۸ درصد از بازار را در اختیار داشته باشد. شرکت تایوانی کمتر شناخته شده شارپ با ۹٫۲ درصد از بازار ژاپن در جایگاه سوم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا