اخبار سیاسی

موشک آمریکایی جو زمین را سوراخ کرد!

پرتاب موشک فضایی آمریکا برای رصد مدار زمین باعث ایجاد حفره ای در جو زمین شد.

این حفره ها هیچ تهدیدی برای انسان در سطح زمین ندارند و به طور طبیعی در عرض چند ساعت با یونیزه شدن مجدد گازهای ترکیبی بسته می شوند.

موشکی که ماهواره نیروی فضایی ایالات متحده را به مدار می برد ممکن است پس از بلند شدن، سوراخی در جو زمین ایجاد کرده باشد.

این موشک حامل ماهواره نیروی فضایی Victus Nox (لاتین به معنای فاتح شب) ​​بود که در یک مأموریت آگاهی فضایی برای نظارت بر آنچه در محیط مداری اتفاق می افتد، قرار دارد.

پس از پراکندگی، پرتاب توده ای از درخشش قرمز کم رنگ در آسمان بر جای گذاشت که نشانه ای از سوراخ شدن موشک در یونوسفر بود. یونوسفر بخشی از جو زمین است که در آن گازها یونیزه می شوند و ۶۴۵ کیلومتر بالاتر از سطح زمین امتداد دارند.

موشک آمریکایی جو زمین را سوراخ کرد!

این اولین سوراخ یونوسفری نیست که در سال جاری مشاهده شده است. در ماه ژوئیه، پرتاب موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس لکه قرمز بزرگی را بر فراز آریزونا ایجاد کرد که تا صدها مایل قابل مشاهده بود.

Live Science قبلا گزارش داده بود که حفره های یونوسفر زمانی ایجاد می شوند که سوخت مرحله دوم موشک در قسمت میانی یونوسفر، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین می سوزد. در این ارتفاع، دی اکسید کربن و بخار آب از اگزوز موشک باعث می شود اتم های اکسیژن یونیزه شده دوباره ترکیب شوند یا دوباره به مولکول های اکسیژن طبیعی تبدیل شوند. این فرآیند مولکول ها را تحریک می کند و باعث می شود که آنها انرژی به شکل نور ساطع کنند. این شبیه به شکل گیری شفق های قطبی است.

این حفره ها هیچ تهدیدی برای انسان در سطح زمین ندارند و به طور طبیعی در عرض چند ساعت با یونیزه شدن مجدد گازهای ترکیبی بسته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا